Mikä VILP vanhaan taloon?

Wespa

Aktiivinen jäsen
Öljykattilat ovat pitkäikäisiä mutta on niissä sellasia pieniä lapsuksia, että voi jostakin kierteestä alkaa vuotamaan, joka sitten saa aikaan suurempaa ja vaikeammin korjattavaa tuohoa.
Rintamamiestalon kellarissa (oletan että öljykattila on siellä?) ne tuhot ovat onneksi aika hyvin hallittavissa, vaikkei edes sattuisi olemaan pannuhuoneessa lattiakaivoa. Ai mistäkö tiedän..

Minä ajattelin lähinnä sitä kattilaa itseään. Jos kylki käy märkänä, tulee paha ruostevika ulkopuolisesta vesivuodosta. Minulla on ollut omassa kattilalassani kaksi tämmöistä. Toinen painemittarin lähdössä ja toinen vastuksen kierteen juuressa. Onneksi huomasin ajoissa, ennen kuin pahempaa tapahtui.

Ja kierukkakin puhkesi. Paineet nousi mutta ei ehtinyt tulla varosta ulos. Ehdin jo laittaa sulut valmiiksi. :p

Jannek80

Tulokas
Varaaja kuikkaan, 200l puskurivaraaja VILPille käyttöveden esilämmityskierukalla, VVM320 relelähdöstä käskytys öljypolttimelle, jolla ajetaan suoraan verkkoon tarvittaessa, eli -15 -20, kun VILPin teho ei enää riitä.
Split boxin (ja F2040) ongelma on 1-vaiheisuus, vaativat sen 20A nallin. F2120 olisi 3-vaiheisenakin saatavilla, mutta meneekö budjetista yli?
Putkari arvioitti homman hinnaksi koneineen ja töineen 9-10 000€! ( nibe split box 12kw) mutta minulle sanottiin että jos haluan öljyn pumpun rinnalle niin täytyy itse käännellä vivuista joko pumppu tai öljy päälle. Ja tosiaan lisähintaa työlle tulee noin 1000€ jos liitetään öljypannu pumpun rinnalle!

pamppu

Vakionaama
Ja tosiaan lisähintaa työlle tulee noin 1000€ jos liitetään öljypannu pumpun rinnalle!
Tuossa tonni voi ollakin, mutta jos laittaakin split boksin sijaan F2040, niin säästää laitteissa sen tonnin ja sisäyksikön sijaan asennukseen menee esim. pieni priimausvaraaja kattilan jatkoksi. Lopputulos vois olla halvempikin ja on järeä varalämpö sitten. Automaattiseksikin sen saa.

Eli siis sitä vaan, että minusta kattilakytkennässä lähdetään liikkeelle ihan eri laitteista, eikä lisätä summittain tonnia asennushintaan. Mutta (vaikeita) valintojahan nämä ovat... Jos ei halua katsella kattilaa, niin sitten se heitetään pihalle.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Minä penkoisin tuon varaajan vuotokohdan esiin ja korjaisin sen.
Ja sitten vakuutusrahoilla siihen vilp kiinni.

Ylös Bottom