Mitä teet työksesi?

juhanahm

Aktiivinen jäsen
Tekisi mieli ehdottaa uudeksi aiheeksi mitä teet työksesi siis firma ja titteli ja miten se liittyy yleensäkkin lämmittämiseen. Näin nimimerkeille saataisiin hiukan henkeä. Tulisikohan kaikilta vastaukset.... Muutaman kerran ole töissä ollessani seuraillut foorumia ja kovasti tuntuu olevan liikettä täälläkin foorumilla "normaalina" työaikana. Tuntuu vain olevan niin helppo haukkua toisia nimimerkin takaa.

Raksaaja

Vakionaama
juhanahm sanoi:
Tekisi mieli ehdottaa uudeksi aiheeksi mitä teet työksesi siis firma ja titteli ja miten se liittyy yleensäkkin lämmittämiseen. Näin nimimerkeille saataisiin hiukan henkeä. Tulisikohan kaikilta vastaukset.... Muutaman kerran ole töissä ollessani seuraillut foorumia ja kovasti tuntuu olevan liikettä täälläkin foorumilla "normaalina" työaikana. Tuntuu vain olevan niin helppo haukkua toisia nimimerkin takaa.

Voi aloittaa. Työskentelen pörssiyhtiössä jonka toimiala ei liity millään tavoin mihinkään lämmitykseen tai LVI:n yleensäkään. En myöskään koskaan suorittanut mitään opintoja edellä mainittuihin asioihin liittyen. Konttorissa lähinnä papereita pyörittelen ja aikani kuluksi tätä keskustelupalstaa selailen, kun näyttää työt loppuvan kokonaan ennen kuin tämä lama on ohitse. On se hieno asia se globalisaatio...

juhanahm

Aktiivinen jäsen
Itse olen töissä Insinööritoimistossa. Pientalot eivät ole meidän kohderyhmää vaan hiukan isommat mökit. Itse olen töiden kautta tekemisissä vedenjäähdytyskoneiden kanssa mutta en juurikaan VILP:n ja MLP:n kanssa. Varsinainen leipälaji on rakennusautomaatio. Ne muutamat kohteet joihin on MLP tullut ovat muistaakseni olleen Nibejä. Yritän suhtautua neutraalisti eri lämmitysmuotoihin ja välttää "kiihkouskovaisuutta" mihinkään suuntaan, koska mielestäni "kiihkouskovaisuus" on kehityksen pahimpia esteitä. Mielipiteeni ovat omiani eivätkä työnantajani, eli en edusta mitään organisaatiota tai yritystä täällä.

ArtoM

Jäsen
Minä taas olen töissä "yllättäen" alan firmassa, tosin työni pääpaino on erittäin vahvasti ilmastoinnin jäähdytyksen puolella. Koulutus on kylmätekniikkaan erikoistunut LVI-insinööri ja mielipiteet ovat pääosin omia. Silloin harvoin kun kyseessä on virallinen kannanottomme, niin viestin allekirjoituksessakin on yrityksen nimi ja oma koko nimeni.

Voin "roikkua" täällä työaikanakin, mutta tarpeetonta provoilua pyrin välttämään.

Modet varmaan siirtää aiheen omakseen, jos avautumisia tulee riittävästi?

tet

Vakionaama
Vs: Mitä teet työksesi?

Koulutus on automaatioasentaja, ammattinimike hiukan toinen mutta liippaa läheltä. Työnantaja on kunnossapitopalveluja sähkö- ja telepuolelle sekä teollisuuteen tarjoava yritys, itse työskentelen sillä viimeksimaintulla alalla eli paperiteollisuuden automaation parissa. Pääosin minua työllistää automaation tietoliikenne sekä tiedonkeruu- ja raportointijärjestelmät. Automaation ohjelmointi myöskin jonkin verran, tosin en niinkään paljon tee itse ohjelmia vaan enemmänkin selvittelen miksi muiden tekemät ohjelmat eivät toimi. :D

Energiapuoli on tuttua satunnaisista työskentelyjaksoista paperitehtaan voimalaitoksella; kattiloiden, turbiinien (höyry-, kaasu- ja vesi-) sekä sähkön- ja kaukolämmön jakelun parissa on tullut siellä painittua.

Sami68

Aktiivinen jäsen

Hyvä kysely tämäkin ;D
Itse olen LVI-yrityksessä jokapaikanhöylä eli vanhempien firmassa hoidan oikeastaan kaikkea. Kohta varmaan oman tahdon mukaan..
Mukana LVI-suunnittelua, LVI-asennusta, valvontaa, tarvikemyyntiä, lämmitysjärjestelmien myyntiä jne.
Vuonna -09 tein ~30 okt-suunnitelmaa, pari rivitalo suunnittelua, pari isompaa kohdetta, ~50 MLP järjestelmän mitoitusta/kauppaa/asennusta/säätöä, muutaman ILPPI kaupan ja muutenkin lämmitysremppoja muutamaan kohteeseen.
Tätä on tarkoitus jatkaa ja itsellä suurin mielenkiinto on kaikessa joka liittyy uudisrakentamiseen. Lämpöpumput on asia, josta kuitenkin haluan tietää suunnilleen kaiken ;)
Jos joku foorumilainen haluaa vertailuhinnan jollekkin tuotteelle se järjestyy. Ei ole tarkoitus tehdä kauppaa täällä, mutta itseä kyrp.. ns. Etelän hinnat. Niille ei ole perusteita..

someone

Vakionaama

Koulutukselta sähköinsinööri ja toimin konsulttina/suunnittelijana sähkön ja automaation saralla teollisuuden tarpeisiin.

Firma erikoistunut paperiteollisuuden ja kemianteollisuuden suunnitteluun ja on tehty nyt muutama päänavais projekti bioenergiaa hyödyntäviä laitoksia suunnitellen ja toteuttaen. Energia asiat pyörii mielessä työpaikalla ja kotona joka päivä.

John_T

Aktiivinen jäsen

Koulutukselta konetekniikan DI, pääaineet koneensuunnittelu / konstruktiotekniikka ja mekatroniikka. Työskentelen tällä hetkellä suomalaisessa konepajafirmassa ja huolehdin tietyn maantieteellisen markkina-alueen myynnistä. Aika kauaksi olen koulutuksestani ajautunut ;)

Tämän foorumin aihepiirit kiinnostavat puhtaasti henkilökohtaisista lähtökohdista ja oman asumisen energiantehokkuuden parantamisen näkökulmasta.

Jäähöyry

Aktiivinen jäsen

sähköhommia ja nyt vuoden verran lämpöpumppuasennuksia ja muutaman olen korjannutkin. Ultin listalla! Oma toiminimi. Ei vierasta työvoimaa. Hieno titteli Sähköasennusmestari.

ekopentti

Putkimiehenä 40v - LVI-inssinä 30 v - opena 15v

Opetan aloittavalle kylmätekniikan 2-asteen oppijaryhmälle kylmä- ja lämpöpumpputekniikkaa Rovaniemellä. Koulutukseltani olen putkiasentaja ja LVI-insinööri. En osallistu aktiivisesti keskusteluihin mutta seuraan niitä päivittäin. Haluaisin että foorumiin osallistuttaisiin enemmän omolla nimillä. Minut tavoittaa pentti.pikkupeura@lao.fi.
Hyvää alkanutta vuotta 2010 toivoo Pp

opcaravan

Jäsen

Amiskasta lähtöisin oleva elektroniikka-asentaja -> kouluttautunut muuan radoilla toimivan firman avulla kiskoliikenteen pariin turvalaiteasentajaksi. Ja näitä hommia toivottavasti tehdään pitkään.

Tais tulla harrastus tästä pumppaamisesta =D

vayne

Vakionaama

Rakennuspuolella alan insinöörinpapereilla pyörittämässä yritystä muutaman muun osakkaan kanssa, kaikkea korjausrakentamiseen ja asiantuntijapalveluihin liittyvää toimintaa. Tehdään siis ihan purkutöistä asti valmiiksi omina töinä sähköineen kaikkineen ja toisaalla asiantuntijapalveluina alan eriskoistehtävissä

Lisäksi ympäristöpuolen lisäkoulutusta on tullut hankittua muutamiin alan erikoistehtäviin, joita yritys myös tuottaa.

Vähän sellainen jokapaikan höylä niin mies kuin firmakin ;D

Ilmalämpöpumput ei liity työhön mitenkään, joten maallikkopohjalla ollaan näiden parissa. Ultin pumppuja ihmetelty kotosalla jne :)

pahhi

Aktiivinen jäsen

Koulutukselta sähköpuolen DI.
Työkseni suunnittelen elektroniikkaa.
Ei mitään kytköksiä LVI-puolelle.

Vilperö

Kylmäsillanrakentaja

Ohjelmistoinsinööri. Perhesuhteiden kautta olen seurannut LVI alaa pienestä pitäen tähän päivään. Joskus, ennen perhettä, kun oli vielä aikaa omille projekteille tuli viriteltyä jotain laskentaohjelmiakin LVI puolelle.

Ylös Bottom