Mitsubishi Electric Ln 35

• Keskustelun aloittaja
Tervehdys...
Kysyisin foorumilaisilta seuraavaa ...Mitsu säätää alinta siipeä ( kansi )itsekseen yhden pykälän alaspäin kun asetus on ylin ..säädän sen aina MelCloudilla ...mistähän moinen johtuu ...en ole saanut selville missä vaiheessa se tuon tekee mutta esim tänä aamuna klo:08...säädin taas siiven ylimpään asentoon niin klo :11 oli taas pykälä alaspäin :-(....missähän vika ...näköni on hyvä .....

PolyEsko

Aktiivinen jäsen
Outoa, sillä:
Katkokäynnin aikana LN:n siivet nousevat ylimpään asentoon ja puhallus kaikkein pienimmällä, muutoin on siinä asennossa ja sillä puhallusvoimakkuudella, kun on kauko-ohjaimella säätänyt, paitsi...
joskus sekä lämmityksen että jäähdytyksen aikanakin pitää ne ylimmässä asennossa ja puhalluksen minimissään.

MelCloudia en käytä lainkaan suuntaukseen, koska sillä ei voi tehdä vasemman ja oikean puolen erilaisia suuntauksia. Siksi olen poistanut ne MelCloudin näkymästä asetuksen avulla. Lämpötilaa säädän yleensä MelCloudilla, kun sillä voi puolen asteen tarkkuudella säädön tehdä ja puhallusnopeuttakin.
Jos painaa kauko-ohjaimella vaikka lämpötilaasetusta, niin puhallusnopeudet ja siivet menevät siihen asentoton, mikä kaukosäätimessä on. Eli ajaa yli kaikki MelCloudin säädöt.

• Keskustelun aloittaja
Kapulastakin olen säätänyt nuo siivet yläasentoon :-( ....MelCloud ajastin päällä eli eri vuorokauden aikaan eri lämmöt...vaihtaneeko sitten siipiä itsekseen lämpötilan vaihdon yhteydessä ???
Mitä on Katkokäynti ?( sulatus ???) ....Puhallus tuntuu pysyvän samana ...Nyt kun tätä naputtelen on kello 13.50 siivet ovat pysyneet sääkössään ...

PolyEsko

Aktiivinen jäsen
Katkokäynti tarkoittaa sitä, että kompressori huilailee, kun lämmityksen aikana kämpässä on riittävän lämmintä eikä tarvita lisää lämpöä. Jäähdytyksen aikana vastaavasti ei tarvita lisää viilennystä. Kompressori siis silloin seis, mutta sisäyksikkö puhaltaa minimissään ja siivet nousevat ylimpään asentoon.
Hyvinkin mahdollista, että tuo vrk-ajastus säätelee niitä siipiä. Itse en ole kokeillutkaan vrk-säätöjä, niin en osaa sanoa tarkemmin.

• Keskustelun aloittaja
Kiitoksia vastauksista PolyEsko :) ....Grrrr oli taas säätänyt pykälän alaspäin :-( .... Juu , olen samoilla linjoilla että säätää ajastuksen muuttuessa ...Eilen vaan olin katsovinani klo:22 kun muuttaa lämpöä että siivet eivät olleet kääntyneet ...kun taas aamulla klo:6.45 kun säätää taas niin oli muuttanut asentoa...otappa tuosta nyt selvää ????

-T

Jäsen
Itse omaa pumppua koittanut kahdella erilaisella etäohjaimella säätää. Ongelma oli se että se sotki siipien korkeussäädön aina pois halutusta. Sen takia otin ne pois käytöstä lopulta. Kysyin laitteen valmistajalta ihan asiasta ja sanoivat ettei ole tulossa ainakaan lähiaikoina toimintaa millä saisi siivekkeen korkeuksia säädetyksi.

dumo

Aktiivinen jäsen
Ei tuota (eikä softia yleensäkään) kannata suomeksi käyttää. MelCloudin google-käännökset ovat kyllä erityisen huonoja.

Tuossa lukee englanniksi disabled/enabled. Onhan se disabled toki myös ”liikuntavammainen” suomeksi. Tai sitten ihan vaan ”pois käytöstä”.

Käyntimoodi on sinällään oikein (operating mode). Teho on ”power”, eli voiko apilla sammuttaa pumpun.

Ja , varmaan kannattaa ottaa tuo aseta lämpö disableks...jos tuo paikallinen ohjain on kapula...ettei se sitten sotke melcloudin säätöjä ...

tämmöinen löytyi useasti esitetyt kysymykset osiosta :

K. Järjestelmäni hallinta ei onnistu normaalisti ja se käyttäytyy oudosti.

V. Ensimmäiseksi tulisi tarkistaa, etteivät paikalliset hallintalaitteet, muut hallintajärjestelmät taikka käyttäjät syrjäytä tai ole ristiriidassa MELCloud-palvelun ohjausten kanssa. Jos käytetään MELCloud-palvelun ajastinta, tulisi kaikki paikallisissa hallintalaitteissa olevat asetukset poistaa ristiriitojen välttämiseksi. Sama pätee myös toisinpäin, eli kun ajastimen käytöstä siirrytään takaisin paikalliseen hallintaan

Ylös Bottom