Mitsun Zubadan EVI-mallisto

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
index.php

Tässä Mitsun "Zubadan" (=PUHZ-HRP -mallisto)
PUHZ-HRP71VHA
PUHZ-HRP100VHA
PUHZ-HRP125YHA
PUHZ-HRP140YHA

Olisiko nämä Mitsun vastaisku tälle EVI + Scroll -rintamalle = Twin LEV "välijäähdytin" + Flash Injection + Scroll
=> Lupaavat täyden tehon vielä -15 asteessakin. ;)

Tässä esite PUHZ-HRP100YHA VILP Ruotsista.
http://www.mitsubishivillavarme.se/pdf/produktblad/produkt_11.pdf

Ja tässä Zubadan/Ecodan esite suomeksi
http://www.mitsubishielectric.fi/ecodan_esite_ew.pdf


Tässäpä 2008/2009 esite Mitsun mallistosta ILP/VILP, jossa on lisääs tieto Zubadanista ja Mitsun scroll kompurasta.
(DE) http://www.mitsubishi-electric-aircon.de/pdf/Gesamtkatalog2008_2009.pdf
(UK 2007/200:cool: http://www.deltron.hr/Portals/0/PDF/novi_katalog.pdf

Täällä joitakin hintoja laitteille http://www.klimageraete24.de/klimageraete24-h362-Mitsubishi-Zubadan.html
 

Joppe112

"Tän talon ILPpi on paras vaanimispaikka - muahh!"
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

Muutama lisäkommentti Mitsun Zubadan EVI-sarjan ILPoista:

* Mitsu on päättynyt myös ratkaisuissaan Scroll-kompuraan kun EVI-tekniikkaa mennään. Tulevatko kompurat myös Copeland:lta aivan kuten kaikilla muillakin vai ovatko ne omia uunituoreita moottoreita??
* Mallistossa on toistaiseksi markkinoiden kaikkein teknisesti monimutkaisin kylmäpiirin toteutus kolmella erillisellä mikropiiriohjatulla EEV:llä (Mitsun nimitys = LEV). Riittäneekin jatkossa aika mukavasti hommaa firman insinööreillä optimoida näiden ohjaussoftaan eri olosuhteisiin ja paikallismarkkinoille oikein: säädettäviä pisteitä kun on 3x määrä prosessissa.
* EVI-tekniikkaa kaupitellaan nyt pääasiassa ILPoon ja vasta toissijaisesti on lisävarusteena saatavana levylämmönvaihdin (ts R410A<->vesi) VILPin toteuttamiseen lisähintaa (+1500 €) vastaan: Alfa Laval lämmönvaihdin, malli AC50.
* Mitsu tuo markkinoille sen 1. todellisen invertteripohjaisen EVI-järjestelmän R410A:lle. Tämä lienee se merkittävin uutuus vrt kilpailuun, koska tätä kautta saavutetaan sekä äärimmäiset pakkastehot että invertterin osatehojen säästöt leudoissa olosuhteissa samassa fyysisessä paketissa. Pakkastehojen riittävyyttä ei ole syytä tässä kohtaa epäillä (lupaus = -25 C & toimii): ilman lämmitys kun onnistuu vielä kohtuullisen mukavasti ääripakkasillakin, koska tarvittava lauhtumislämpötila on selvästi alhaisempi kuin VILPeissä.

Mitsu vahvistaa kyllä tällä mallistollaan nyt selkeästi etumatkaansa yhtenä uuteen teknologiaan eniten panostavana lämpöpumppujen toimittajana. :cool:

EVIn käytöstä VILPeissä on meillä pitkästi esittelyä & tarinaa jo täällä:
* http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=2058.0
 

jule-

Vakionaama
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

Uusi ulottuvuus. Mitsubishi Electricin scroll-kompressori lisää lämpöpumppuun
aivan uuden ulottuvuuden. IVT:llä on yksinoikeus tekniikkaan.
www.jkp-tekniikka.fi/pdf/ivtgreen.pdf

Onkohan IVT:llä tätä tekniikka maalämopöpumpuissaan?
Tässä Mitsun Scrollista lisää http://www.siamcompressor.com/eng/index.php?option=com_content&task=view&id=9&Itemid=42
Tämän mallin kompurassa ei taida olla vielä eviä. ::)
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

jule- sanoi:
Uusi ulottuvuus. Mitsubishi Electricin scroll-kompressori lisää lämpöpumppuun
aivan uuden ulottuvuuden. IVT:llä on yksinoikeus tekniikkaan.

IVT:n sanamuoto on tahallisen hämärä. Voi olla että tavarasta on niukkuutta, ja ovat ostaneet japanista vientiin liikenevän tuotannon tms

IVT on koko olemassaolonsa aikana tehnyt vain 260000 pumppua (sama esite).

Ei Mitsun kokoinen puoti moiselle nakkikioskille kyllä yksinoikeutta keihäänkärkikompuraansa anna...
 

Joppe112

"Tän talon ILPpi on paras vaanimispaikka - muahh!"
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto


Käännös myös englanniksi:
* http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_load?lp=fr_en&url=http%3A%2F%2Fwww.zubadan.fr%2F

Refrigerating circuit ZUBAdaN

The injection of a liquide/gaz mixture on the level of the compressor (thanks to the pressure reducer C) makes it possible to obtain a temperature of repression weaker all while maintaining a COP high. This injection flash will make it possible the compressor to have sufficient refrigerant and to avoid a drift of the overheating which generates an automatic deceleration of the compressor to protect it. This reduction in the flow masses refrigerant, has as repercussion a fall of the low pressure which is influenced by the outside temperature (more the outside temperature will fall more the low pressure will fall).
 

jule-

Vakionaama
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

Ecodanin Eurooppaan suunnattu valmistus siirtyy Iso-Britannian Livingstoneen. Samalla huoltoverkosto laajenee Euroopassa.
http://www.ejarn.jp/Type_news_inside1.asp?id=12386&classid=9
 

junttas

Jäsen
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

Zubadan ja / Ecodan ? siis onko sama, EVI. Luulin että on. Mutta nyt luulen, että zubadan on jotenkin parempi/uudempi. Ja olen saamassa ecodanin?
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

junttas sanoi:
niin eli ZubaDan -ulkoyksikkö ja EcoDan sisäyksikkö ;D

Nin sis mitsu myy VILPpejä Ecodan-mallistona ilman EVIä, selvästi halvemmalla.

Ja sitten EVI-ulkoyksikön nimi on Zubadan, mutta varaaja taitaa edelleen olla Ecodan.

Ecodan/Zubadan tyyppikoodit ovat aika samanlaisia, olikohan Z EVI:n tunnus.
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

junttas sanoi:
MIksi ilman eviä?

No se nyt on vähän makuasia ostaako senverran isomman pumpun, että teho riittää pakkasella ilman EVIä. Vai pienemmän EVI:llä. Periaatteessa isompi pumppu voisi jäätyä vähän vähemmän ja käydä vähän paremmilla COPeilla.

Pakkasella riittävä pumppu maksaa molemmin tavoin kovasti kuitennii.
 

Joppe112

"Tän talon ILPpi on paras vaanimispaikka - muahh!"
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto


Ei varmaan ihan kai näinkään?

Kyllähän suuremman moottorin ongelmat ovat inverttereissä aina samat kun tullaan vähäisten osatehojen (/lämmöntarpeen) keleille 0...+5 C astetta ulkona? Katkokäynti on sitä pahempaa mitä suuremmaksi moottori tuli ylimitoitettua, koska inverttereissäkin on se säätöalueen minimi R410:lle kohtuullisen korkealla. EVIllä saadaan rusinat pullasta molemmissa tilanteissa: kylmässä kelissä se pelittää ja leudoissa keleissä kevyempi moottori sallii alhaisemmat osatehot paremmalla COPilla. :cool:
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

Joppe112 sanoi:
Ei varmaan ihan kai näinkään?

Kyllähän suuremman moottorin ongelmat ovat inverttereissä aina samat kun tullaan vähäisten osatehojen (/lämmöntarpeen) keleille 0...+5 C astetta ulkona? Katkokäynti on sitä pahempaa mitä suuremmaksi moottori tuli ylimitoitettua, koska inverttereissäkin on se säätöalueen minimi R410:lle kohtuullisen korkealla. EVIllä saadaan rusinat pullasta molemmissa tilanteissa: kylmässä kelissä se pelittää ja leudoissa keleissä kevyempi moottori sallii alhaisemmat osatehot paremmalla COPilla. :cool:

No sepä sitten on tapauskohtaista.. ei noissa Argoissa katkokäynti pahastikaan COPin päälle käy ennenkuin koko systeemin keskimääräinen ottoteho on jossain 100W kieppeillä. Valitettavasti pienten tehojen metkuja ei missään julkaista millekään vehkeille.

Jos olisikin pumpuista kattavat datat yli teho- ja lämpötila-alueiden ja vielä paikkakunnan pysyvyyskäyrät mitoittelu olisi aika paljon helpompaa.
 

lmfmis

Vakionaama
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

Hauskasti ecodanissa on samanlainen "kierto" kennoston alareunassa ennen kapillaarijakoa kuin omassa ultissa.

Ei siis mikään suunnittelumoka vaan ihan johonkin käyttöön?

ecodan.jpg


Sitten on expansion valve C joka ilmeisestsi alijäähdyttää kennolle menevää kylmäainetta. Vai jäähdyttää kompessoria?

Mutta mitä tekee expansion valve B?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

lmfmis sanoi:
Hauskasti ecodanissa on samanlainen "kierto" kennoston alareunassa ennen kapillaarijakoa kuin omassa ultissa.

Ei siis mikään suunnittelumoka vaan ihan johonkin käyttöön?

Sitten on expansion valve C joka ilmeisestsi alijäähdyttää kennolle menevää kylmäainetta. Vai jäähdyttää kompessoria?

Mutta mitä tekee expansion valve B?

Ultissahan tuo oli nestepaluun alijäähy. Mitsussa tuo on jo osa höyrystintä, koska EEV on sitä ennen.

Tuo C on EVI ruiskutuksen paisuntaventtiili.

Tuo B taitaa olla sitten sulatuksen paisuntaventtiili.
 

ME

Jäsen
Vs: Mitsun Zubadan EVI-mallisto

uusia ulkoyksiköitä ja varaaja päivittynyt: http://www.scanoffice.fi/products/341/475/mitsubishi-electric-ecodan-next-generation/
Zuba on nyt SHW112?
 
Ylös Bottom