MSZ-LN

Jolberious

Vakionaama
Moi! Harkinnassa olisi ln:n hankinta. Lankaa vähän kahkailin läpi, niin ainakin osa sulatus ongelmista kärsineistä näyttää saaneen apua ongelmiinsa, mutta onko ne jo tänäpäivänä taakse jäänyttä? Sitten toinen asennukseen liittyvä kysymys, saako sisäyksikön putket lähtemään oikealle isee sensorin puolelle?
On päästy eroon ja saa myös oikealle lähtemään putket.
 

PolyEsko

Aktiivinen jäsen
Moi! Harkinnassa olisi ln:n hankinta. Lankaa vähän kahkailin läpi, niin ainakin osa sulatus ongelmista kärsineistä näyttää saaneen apua ongelmiinsa, mutta onko ne jo tänäpäivänä taakse jäänyttä? Sitten toinen asennukseen liittyvä kysymys, saako sisäyksikön putket lähtemään oikealle isee sensorin puolelle?
oletuksena lähtee juuri i-see senroin puolelta eli oikealta joko seinän läpi tai taivutettuna asennusseinää pitkin.
 

Heat&Cool

Jäsen
Vähän objektiivisuutta ja perusteita toivoisi etenkin myyjiltä/asentajilta, kun annetaan ymmärtää, että LN ongelmat selätetty. Itse en ole kuullut mitään muutosta tapahtuneen sen paremmin laitteissa kuin maahantuojan asenteissa. Tätäkään palstaa ei tarvitse paljoa scrollata taaksepäin niin huomaa että Mitsun laatuvaihtelut ovat huomattavat. Täysi pohjanoteeraus on esim. saman LN mallin myyminen kahtena eri tehoisena versiona yhtä aikaa vaikka asiasta ei vahingossakaan hiiskuta mitään esitteissä. Taitaa puolesta puhumiset olla lähinnä syystä, että Mitsua löytyy lähes joka firmasta, ja sen osuus myyntihampaasta on merkittävä. Toki laatuvaihtelua ja asennuskukkasia löytyy kaikista merkeistä. Mutta henk.koht. mielipide on, että Mitsun ja Panan markkinaosuus perustuu vastaavaan mielikuvaan tutusta merkistä kuin autoissa Toyotan ja Volkkarin. Laadusta tai suorituskyvystä tämä ei kuitenkaan kerro mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vähän objektiivisuutta ja perusteita toivoisi etenkin myyjiltä/asentajilta, kun annetaan ymmärtää, että LN ongelmat selätetty. Itse en ole kuullut mitään muutosta tapahtuneen sen paremmin laitteissa kuin maahantuojan asenteissa. Tätäkään palstaa ei tarvitse paljoa scrollata taaksepäin niin huomaa että Mitsun laatuvaihtelut ovat huomattavat. Täysi pohjanoteeraus on esim. saman LN mallin myyminen kahtena eri tehoisena versiona yhtä vaikka asiasta ei vahingossakaan hiiskuta mitään esitteissä. Taitaa puolesta puhumiset olla lähinnä syystä, että Mitsua löytyy lähes joka firmasta, ja sen osuus myyntihampaasta on merkittävä.
En nyt ota kantaa muuhun kuin että kyllä näiden vertailu on vaikeaa kun esitteet on mitä on. En ihmettele että maalikko kyllästyy ymmärtämään esiteiden tietoja ja ottaa sen mitä myyjä myy.
 

jrinnes

Jäsen
^Meille Mitsun asentanut asentaja kertoili, että Kataikon pumpuista voi kyllä se HZ löytyä tai olla löytymättä, mutta jos löytyy, niin kannattaa olla tarkkana ettei ne kaksi viimeistä kirjainta ole tussilla sinne lisätty. :rolleyes:
 

Jolberious

Vakionaama
Kun asentaja hankkii sellaisia pumppuja, jotka ovat varmasti HZ-malleja, ei loppuasiakkaan tarvitse murehtia tälläisiä.
Eri asia on tietenkin, mikäli asentaja ei ole pumpun myyjä. Tällöin vastuu on ostajalla / myyjäliikkeellä.
 

Rauski

Ilppien huolto ja kylmätekniikka kiinnostaa.
^Meille Mitsun asentanut asentaja kertoili, että Kataikon pumpuista voi kyllä se HZ löytyä tai olla löytymättä, mutta jos löytyy, niin kannattaa olla tarkkana ettei ne kaksi viimeistä kirjainta ole tussilla sinne lisätty. :rolleyes:
Taitaa tuo tussin käyttö lähennellä "väärentämistä" lakiterminä, koska ei se laite muutu toiseksi malliksi vaikka sinne jokin pohjavastus asennettaisiinkin. Sulatusohjelmissa ainakin on eroa.
 
Nyt täytyy oikien kysyä, kun monesta paikasta saa eritietoa. Kataikko ja Scanoffice tuo suomeen mitsubishejä. Kaitaikko antaa 3v täystakuun, mutta scanoffice 2vuotta? Kataikko käyttää kumikaapelia ja scanoffice metallikaapelia. Pumput tuodaan ruotsin kautta suomeen molemmille. Sen verran mitä olen lukenut, että noissa scanofficen pumpuissa olisi sulatuksen kanssa ongelmia, joita taas ei kataikon pumpussa ole. Scanofficen jälleen myyjältä saanut tietoa, että kataikon pumput olisi "harmaatuontia" ja ne ei soveltuisi suomeen. Kataikolta kysytty, niin heidän pumput on suomeen soveltuvia ja he laittavat metallikaapelin tilalle kumikaapelin, joka kuulemma kestää paremmin ja sulatus tapahtuisi tarvittaessa, kun metallikaapelissa on jatkuva virta. Pitääkö tässä unohtaa mitsubishi Ln sarjalainen kokonaan ja vaihtaa toiseen merkkiin?
 

Mikki

Vakionaama
Onpas sekavaa. Itse päädyin ottamaan Toshiba Premiumin, kun se on ilmeisesti niin tylsä laite, ettei ole kukaan keksinyt aihetta mistä kirjoitella kymmeniä sivuja kommentteja tälle foorumille. Kuten LN sarjasta on tehty.
 

Jolberious

Vakionaama
On kahta mallia, LN VG ja VGHZ. Toinen on keskieuroopan vehje, toinen pohjolaan tarkoitettu. VG ei muutu pohjolamalliksi, vaikka sinne laittaisi jatkuvasti huutavan 70W pohjavastuksen ja piirtäisi tussilla H-kirjaimen kupeeseen.
 

Santtu89

Jäsen
Nyt täytyy oikien kysyä, kun monesta paikasta saa eritietoa. Kataikko ja Scanoffice tuo suomeen mitsubishejä. Kaitaikko antaa 3v täystakuun, mutta scanoffice 2vuotta? Kataikko käyttää kumikaapelia ja scanoffice metallikaapelia. Pumput tuodaan ruotsin kautta suomeen molemmille. Sen verran mitä olen lukenut, että noissa scanofficen pumpuissa olisi sulatuksen kanssa ongelmia, joita taas ei kataikon pumpussa ole. Scanofficen jälleen myyjältä saanut tietoa, että kataikon pumput olisi "harmaatuontia" ja ne ei soveltuisi suomeen. Kataikolta kysytty, niin heidän pumput on suomeen soveltuvia ja he laittavat metallikaapelin tilalle kumikaapelin, joka kuulemma kestää paremmin ja sulatus tapahtuisi tarvittaessa, kun metallikaapelissa on jatkuva virta. Pitääkö tässä unohtaa mitsubishi Ln sarjalainen kokonaan ja vaihtaa toiseen merkkiin?

Mitä kaapelia tässä tarkoitat?
 

slpoy

Vakionaama
Nyt täytyy oikien kysyä, kun monesta paikasta saa eritietoa. Kataikko ja Scanoffice tuo suomeen mitsubishejä. Kaitaikko antaa 3v täystakuun, mutta scanoffice 2vuotta? Kataikko käyttää kumikaapelia ja scanoffice metallikaapelia. Pumput tuodaan ruotsin kautta suomeen molemmille. Sen verran mitä olen lukenut, että noissa scanofficen pumpuissa olisi sulatuksen kanssa ongelmia, joita taas ei kataikon pumpussa ole. Scanofficen jälleen myyjältä saanut tietoa, että kataikon pumput olisi "harmaatuontia" ja ne ei soveltuisi suomeen. Kataikolta kysytty, niin heidän pumput on suomeen soveltuvia ja he laittavat metallikaapelin tilalle kumikaapelin, joka kuulemma kestää paremmin ja sulatus tapahtuisi tarvittaessa, kun metallikaapelissa on jatkuva virta. Pitääkö tässä unohtaa mitsubishi Ln sarjalainen kokonaan ja vaihtaa toiseen merkkiin?
Takuut olivat toiste päin
 
Kataikon sivulta: Kaikille maahantuomillemme Mitsubishi Electricin laitteille myönnämme kolmen (3) vuoden takuun!
Scanoffice takuussa ei puhuta MUZ-LN25VGHZ mitään. On vain merkattu Ln25sarjalainen. Jos pumppuun tulee vikaa, niin takuuehtojen mukaan vghz sarjalaisessa ei olisi takuuta?
 

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen
Nyt täytyy oikien kysyä, kun monesta paikasta saa eritietoa. Kataikko ja Scanoffice tuo suomeen mitsubishejä. Kaitaikko antaa 3v täystakuun, mutta scanoffice 2vuotta?
2 tai 3 vuoden takuulla ei ole oikeastaan mitään arvoa, koska kaikkea Suomessa myytävää tavaraa koskee virhevastuu ja nopeasti googlattuna ilp kestoikä on katsottu olevan n. 5 vuotta eli siihen asti virhevastuu suojaa kuluttajaa.
Itse olen palauttanut kauppaan jonkin verran tavaraa vedoten juuri virhevastuuseen, Suomessa kaupassa kun ei saa "paskaa" myydä.
Aina ei kauppiaskaan ole ollut täysin tietoinen kuinka nämä hommat menee, mutta aina viimeistään pienen neuvonpidon jälkeen homma on saatu maaliin.
 
Viimeksi muokattu:

Rauski

Ilppien huolto ja kylmätekniikka kiinnostaa.
2 tai 3 vuoden takuulla ei ole oikeastaan mitään arvoa, koska kaikkea Suomessa myytävää tavaraa koskee virhevastuu ja nopeasti googlattuna ilp kestoikä on katsottu olevan n. 5 vuotta eli siihen asti virhevastuu suojaa kuluttajaa.
Itse olen palauttanut kauppaan jonkin verran tavaraa vedoten juuri virhevastuuseen, Suomessa kaupassa kun ei saa "paskaa" myydä.
Aina ei kauppiaskaan ole ollut täysin tietoinen kuinka nämä hommat menee, mutta aina viimeistään pienen neuvonpidon jälkeen homma on saatu maaliin.
Kun noin hyvin asiaa tunnet, niin kerroppa mitä tarkoittaa virhevastuu. Jos ylijännite, esimerkiksi salamaniskun seurauksena, vioittaa laitteen elektroniikkaa, ja se rikkoontuu heti tai jonkin ajan kuluessa, onko se valmistajan tai maahantuoja tai laitteen myyjän tai sähköntoimittajan vai luonnon virhevastuuta?
 

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen
Kun noin hyvin asiaa tunnet, niin kerroppa mitä tarkoittaa virhevastuu. Jos ylijännite, esimerkiksi salamaniskun seurauksena, vioittaa laitteen elektroniikkaa, ja se rikkoontuu heti tai jonkin ajan kuluessa, onko se valmistajan tai maahantuoja tai laitteen myyjän tai sähköntoimittajan vai luonnon virhevastuuta?
Tässä tilanteessa olisin itse yhteydessä vakuutusyhtiöön.
Virhevastuu tarkoittaa mielestäni sitä, että tuote ei sovellu siihen tarkoitukseen johon se on myyty. Joko valmistusvirhe, suunnitteluvirhe, heikko laatu=hajoaa ennen aikojaan jne.
 

FixxaH

Jäsen
Takuu sekä virhevastuu koskee virheellisesti valmistettua tuotetta. Tällöin valmistaja korjaa jos tuote ei ole valmistuksessa määritellyn mukainen, ulkopuolisilla tekijöillä kuten ylijännitteellä ei ole mitään tekemistä virheellisesti valmistetun laitteen kanssa joten ei ole valmistajan korvaukseen kuuluva asia.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Saapas nähdä, just laitettiin nimi paperiin ja jo alkuviikosta pitäisi olla MSZ-LN25VGW tuossa wanhan Ultimaten paikalla hönkimässä. Tuo ultihan oli dual-laite, mutta nyt siis tulee pelkkä alakerran yksikkö ja yläkerta jää (toistaiseksi) ilman omaa pumppuaan. Aika hyvin pystyy tuon wanhan asennuksen reiät, telineet, yms. hyödyntämään, mutta esim. putket menee vaihtoon jo siksikin että on eri mömmöt kyseessä :cool:

Mitäköhän tuolle wanhalle ultille tekisi? :hmm:
 

Santtu89

Jäsen
Täällä nyt alkupään kappaleita oleva LN25 sulattelee 2h välein. Pakkasta joku -6. Pakkaset kun alkoi niin lämmitysjaksoa kasvatti 10min kerralla, kun sulatus kesti vain jonkun 7min. Kesällä siirsin sulatusanturin ylimpään putkeen ja piirikorttikin vaihdettu. Toistaiseksi vaikuttaa oikein hyvältä:cool:
 

PolyEsko

Aktiivinen jäsen
mitsun-pumppu-sul.jpg

Nätisti 2h40min välein sulattelee. Kuvaa eiliseltä päivältä.
Välillä ollut kuuraa ihan reippaasti ennen sulatusta. Välillä hyvin vähän.
 
Nyt kun pakkasta on ollut pari päivää ja yötä, meidän LN35 sulattelee n. 2h15m - 3h välein. Eli ihan hyvältä vaikuttaa.
So far so good so what ;)

Ruuvitagista on päällyskuori pois, mutta ei se kokonaan sisäyksikön sisälle mahdu noinkaan. Käyrästä on helpompi nähdä sulatuksen jälkeinen tehopiikki kun itse sulatus.
 

FixxaH

Jäsen
Tänään kävi asentaja laittamassa uuden LN-35 olkkariin ja vanha hyvin palvellut Hitachi Premium RAS-25 siirtyi autotalliin jatkamaan elämäänsä. Täytyy todeta että kyllä tämä mitsu aika paljon fiksummalta vaikuttaa monipuolisten säätöjen ja wifin kanssa. Sulatus ei vaikuta menevän sen useammin päälle kuin Hitachissa tänään ja perstuntumalla lämpöä tulee enemmän, kuten myös pitäisi kun on speksattu hivenen tehokkaammaksi kuin Hitachi. Propsit toki myös ulkonäöstä, on se vaan tyylikäs verrattuna moneen muuhun pumppuun joka sekin on tärkeää kun tulee paraatipaikalle.

Mökille asennutin myös LN-25 mallin jotta lämmöt saa etänä päälle ja viilennyksen kesällä mutta sitä en ole ehtinyt kuin kerran vielä käyttää.

Syvällisempään analyysiin ei siis vielä tällä kokemuksella kykene :)
 
Ylös Bottom