P
pelimies
Vieras
Malli on NE9-LKE.
Kun pakkanen laskee lähelle -20 C, ei laitteesta saada juuri mitään lämpöä.
Puhallusnopeus pysyy alhaisena, vaikka asetus olisi manuaalisesti täysillä (5-asento ?).
Ulkoyksikkö pysyy aina lähes täysin sulana, pientä huurua saattaa joskus olla.
Taitaa Panasonic logiikallaan säätää laitteen toiminaan ylisuojelevasti ja -15--20 pakkasillakin käy vain tyhjäkäyntiä.
Ei voi puhua juuri lämmityslaitteesta.
Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia? Vai onko oma laitteeni jotenkin susi?
Meneekö Teillä ulkoyksikkö jäähän tai voimakkaampaan huuruun?
Olen nähnyt joitakin toisenmerkkisiä laitteita, joissa jäätä on vähän jokapaikassa, varsinkin laitteen alla saavikaupalla.
Itselläni ILP on aina päällä ja pyrkii hoitamaan n. 50 % taloni lämmityspinta-alasta, kaikilla keleillä eli sille on annettu työsarkaa muttei se näytä tekevän sitä kuin hiljakseen ja tyhjäkäynnillä.
Luulisi pystyvän sisäpuhallusnopeuden korkeammalla, jotta lauhdutuslämpötila voisi olla alhaisempi eli COPkin suurempi.
Kun pakkanen laskee lähelle -20 C, ei laitteesta saada juuri mitään lämpöä.
Puhallusnopeus pysyy alhaisena, vaikka asetus olisi manuaalisesti täysillä (5-asento ?).
Ulkoyksikkö pysyy aina lähes täysin sulana, pientä huurua saattaa joskus olla.
Taitaa Panasonic logiikallaan säätää laitteen toiminaan ylisuojelevasti ja -15--20 pakkasillakin käy vain tyhjäkäyntiä.
Ei voi puhua juuri lämmityslaitteesta.
Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia? Vai onko oma laitteeni jotenkin susi?
Meneekö Teillä ulkoyksikkö jäähän tai voimakkaampaan huuruun?
Olen nähnyt joitakin toisenmerkkisiä laitteita, joissa jäätä on vähän jokapaikassa, varsinkin laitteen alla saavikaupalla.
Itselläni ILP on aina päällä ja pyrkii hoitamaan n. 50 % taloni lämmityspinta-alasta, kaikilla keleillä eli sille on annettu työsarkaa muttei se näytä tekevän sitä kuin hiljakseen ja tyhjäkäynnillä.
Luulisi pystyvän sisäpuhallusnopeuden korkeammalla, jotta lauhdutuslämpötila voisi olla alhaisempi eli COPkin suurempi.
