Ei näy ei vaikka sitä on kovasti lupailtu.
Ei ole mitään selitystä miksi sekin puuttuu ja muutettu kaikki nimitykset asioille jne.
Sekopäät tehneet ohjelman ja pistää miettimään miten kaikki tuntuu nykyään menevän pilalle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei näy ei vaikka sitä on kovasti lupailtu.
Kun sen saa nettiin, laite lataa suomenkielen netistä. Tuo saisi olla kyllä varoituksena ohjelmistopäivityksen mukana, sillä ei kaikki päivittäjät osaa edes englantia -ja toisilla voi taas olla hankaluus tai mahdoton kytkeä laitettaan nettiin. Uusimassa firmiksessä ei ilmeisesti ole muuta eroa toisiksi uusimpaan, paitsi tuki tuolle MyUplinkille, joten sikäli mitään ei menetä vanhallakaanNyt sain toimimaan, mutta en saa Niben valikoita Suomeksi enää.
MyUplink on kyllä Suomi, mutta itse laite English, eikä tuo suostu vaihtamaan kieltä.
Jostain syystä en saa MyUplink ja laitetta verkkoon, vaikka samassa wifi-verkossa
Vesikierto on lämmennyt (lattiat). Lämmin vesi ei kykene jäähdyttämään tuloilmapatterissa ilmaa. Varsinaista jäähdytystä laitteessa ei ole. Tarkasta kuitenkin, ettei asetus ”lämmityksen pysäytys” ole pysäyttänyt kiertovesipumppua. Jos niin on, ei tuloilmapatterissakaan kierrä vesi.Mikähän on kun koitan jäähdyttää tuloilmaa avaamalla tuloilman lämmitysruuvia puolisen kierrosta, niin eipä käynytkään kun hetken jäähytyksen puolella tuossa hetki ennen kuvan loppua? Hyvin on pelannu tälle keväälle tähän asti tämä kikka. Kävin just ilmaamassakin siltä varalta jos siinä olisi vika...
katso liitettä 97914
No tämähän se oli. Ihmettelin kun pian tuon jälkeen yhtäkkiä taas alkoi jäähdyttämään kerralla. Tosiaan maksimiarvossa 40c oli mihin tuo lämpenee kun aurinko paistaa anturiin ja 1h suodatusaika... vaihdoin 24h suodatukselle kesän ajaksiVesikierto on lämmennyt (lattiat). Lämmin vesi ei kykene jäähdyttämään tuloilmapatterissa ilmaa. Varsinaista jäähdytystä laitteessa ei ole. Tarkasta kuitenkin, ettei asetus ”lämmityksen pysäytys” ole pysäyttänyt kiertovesipumppua. Jos niin on, ei tuloilmapatterissakaan kierrä vesi.
Englanti ei ole mulle kielenä ongelma, sillä teen töitä teknisellä alalla, jossa pääkielenä on englanti.Kun sen saa nettiin, laite lataa suomenkielen netistä. Tuo saisi olla kyllä varoituksena ohjelmistopäivityksen mukana, sillä ei kaikki päivittäjät osaa edes englantia -ja toisilla voi taas olla hankaluus tai mahdoton kytkeä laitettaan nettiin. Uusimassa firmiksessä ei ilmeisesti ole muuta eroa toisiksi uusimpaan, paitsi tuki tuolle MyUplinkille, joten sikäli mitään ei menetä vanhallakaan
Ilmeisesti kyse f370 mallista joka on f470 ilman tuloilmapuolta. Jos sulla on kokemusta f470 niin osaat varmaan päätellä miten se toimisi noilla reiluilla lisäneliöillä. Pienihän f370 on kyseisiin neliöihin auttamatta , ja erikoinen vesipatterit alhaalla valinta asiaa vain huonontaa.Moro taas! Ollaan metsästämässä uutta taloa ja ihmettelen suuresti kun asuinpinta ala on jotakuinkin 170 neliötä kahdessa kerroksessa.
Kohteeseen on uusittu PILP Nibe 320 vuonna 2023 ja talo rakennettu 2008. Talossa on varaava takka ja ylä sekä alakerrassa ILP.
Kysymys: Riittääkö 320 Niben kone tuonne? Meillä on 109 neliötä ja Niben 470. Toki meillä ei ole ILP ollenkaan lisänä.
Korjaus: Lämmön jako vesipattereilla alakertaan.
Mitä mieltä raati?
Eiköhän tuossa ole uusittu joku vanha hajonnut pilp ja pistetty vaan tilalle uusi halvin mahdollinen kun kämppä menee myyntiin. Ei sen kummempaa ja ongelmat jää seuraavalle ostajalle. Loppujen lopuksi suurin osa talojen ostajista ei tiedä talotekniikasta yhtään mitään. Sen takia välittäjien myynti-ilmoituksissakin lukee aina ”taloudellinen maalämpö”. Se kun on hyvä myyntikaneetti, koska ”maalämpö on paras ja taloudellisin”. Sitten kun kysyy pumpun merkkiä, tehoa tai kaivon syvyyttä, niin ei välittäjä tiedä siitä yhtään mitään. Kiinteistön sähkönkulutuskin on usein 100-150€/kk. Sekään ei kerro yhtään mitään.Ilmeisesti kyse f370 mallista joka on f470 ilman tuloilmapuolta. Jos sulla on kokemusta f470 niin osaat varmaan päätellä miten se toimisi noilla reiluilla lisäneliöillä. Pienihän f370 on kyseisiin neliöihin auttamatta , ja erikoinen vesipatterit alhaalla valinta asiaa vain huonontaa.
Apua lämmitykseen tulee kyllä ilpeistä ja takasta , mietityttää kyllä että riittääkö poistoilman määräkään noihin neliöihin ja ilmanvaihtoon
Noni tätä vähän ajattelinkin... Ukkonen oli rikkonut PILP ilmeisesti ja uus nakattu tilalle.Ilmeisesti kyse f370 mallista joka on f470 ilman tuloilmapuolta. Jos sulla on kokemusta f470 niin osaat varmaan päätellä miten se toimisi noilla reiluilla lisäneliöillä. Pienihän f370 on kyseisiin neliöihin auttamatta , ja erikoinen vesipatterit alhaalla valinta asiaa vain huonontaa.
Apua lämmitykseen tulee kyllä ilpeistä ja takasta , mietityttää kyllä että riittääkö poistoilman määräkään noihin neliöihin ja ilmanvaihtoon
Oletettavasti f310 tilalle on vaihdettu f370 jotka ovat sähkönkulutukseltaan hyvin lähellä toisiaan samankokoisilla kompuroilla.Noni tätä vähän ajattelinkin... Ukkonen oli rikkonut PILP ilmeisesti ja uus nakattu tilalle.
Sähkökulutus on ilmoitettu 15700kwh/vuosi joka sekin kuulostaa älyttömän pieneltä neliöihin nähden. Vähän tässä viilunki haisee, kyseessä on ilmeisesti isompi perhe. Jos eivät vietä mökillä koko kesäkautta niin ei kyllä mene tuolla kulutuksella. Tässä on siis vielä ihan kohtuullinen kahden auton lämmin talli jossa oma ILP.
Sain vihdoin laitettua dataa exceliin. Päivitin ohjelmiston uusimpaan versioon ja samalla kieli vaihtui englanniksi, kuten tuossa edellä todettiin. Älytön homma, koska en pysty kytkemään Nibeä nettiin niin kieltä ei sitten enää saa suomeksi. Laite on käynnistetty useampaan otteeseen uudelleen, ilmattu, filtterit vaihdettu uusiin ja tosiaan RN1 kiristetty kokonaan kiinni. Kaikista huoneista on termarit laitettu kiinni. Kylppäreiden lattioihin kiertää vielä lämmin vesi 26 asteisena. Tuloilman lämpötila ei tosiaan anturin mukaan laske missään vaiheessa alle 40 asteen. Talo on toki aurinkoisella paikalla, mutta ilmanotto on aamun jälkeen koko vuorokauden varjon puolella ja ihan valkoiset seinät on.Näillä tiedoilla 40 asteinen tuloilma voisi olla mahdollista enintään jos ilmanotto on auringon puolella mustassa seinässä ja siihen paistaa pitkään aurinko. Mutta silloinkin vain silloin kun siihen paistaa, ei esim aamulla jos se on silloin varjossa ja ulkona kylmempää. Eli melkovarmasti anturivika. Kannattaa hommata infrapunalämpömittari ja voit mittailla sillä tuloilman ja lattian lämpötiloja, niin saa vähän selviteltyä ongelmaa.
Tarkista sinun jakotukki että onko siinä termostaatit edes kiinni tukissa. Jos ovat niin tarkista ovatko tiukalla, vai päästävätkö koko ajan lämmintä vettä lattiaan. Niihin tiloihin missä ei ole termostaattia niin kierrä kierrot kiinni jos et halua niitä lämmitettävän (eli varmaankin kaikki muut paitsi märkätilat kiinni kesäksi).
Ja jos talo on aurinkoisella paikalla, niin kyllähän sitä voi joutua pitämään aina kaihtimet ja verhot kiinni auringon suuntaan...
Ja laitahhan se uplink käyttöön ja käyrät tänne miltä näyttää.
Se on rikki. Soita johonki korjausfirmaan jos et halua itse yrittää korjata.Sain vihdoin laitettua dataa exceliin. Päivitin ohjelmiston uusimpaan versioon ja samalla kieli vaihtui englanniksi, kuten tuossa edellä todettiin. Älytön homma, koska en pysty kytkemään Nibeä nettiin niin kieltä ei sitten enää saa suomeksi. Laite on käynnistetty useampaan otteeseen uudelleen, ilmattu, filtterit vaihdettu uusiin ja tosiaan RN1 kiristetty kokonaan kiinni. Kaikista huoneista on termarit laitettu kiinni. Kylppäreiden lattioihin kiertää vielä lämmin vesi 26 asteisena. Tuloilman lämpötila ei tosiaan anturin mukaan laske missään vaiheessa alle 40 asteen. Talo on toki aurinkoisella paikalla, mutta ilmanotto on aamun jälkeen koko vuorokauden varjon puolella ja ihan valkoiset seinät on.
Ei tuo sähkönkulutus mitenkään mahdottomalta kuulosta. Itsellä suorasähkölämmitys, neliöitä 60-luvun kämpässä 160 yhdessä tasossa, autotalli, toki vain yhdelle autolle, jonka seinän takana naapurin talli ja yksi 3,5kW lämpötehoinen ILP, sähkönkulutus 18000kWh/vuosi. Toki Uudellamaalla, että Lapissa menisi vähän enemmän energiaa lämmitykseen.Noni tätä vähän ajattelinkin... Ukkonen oli rikkonut PILP ilmeisesti ja uus nakattu tilalle.
Sähkökulutus on ilmoitettu 15700kwh/vuosi joka sekin kuulostaa älyttömän pieneltä neliöihin nähden. Vähän tässä viilunki haisee, kyseessä on ilmeisesti isompi perhe. Jos eivät vietä mökillä koko kesäkautta niin ei kyllä mene tuolla kulutuksella. Tässä on siis vielä ihan kohtuullinen kahden auton lämmin talli jossa oma ILP.
Oisko kuvaa tuosta säiliöstä/sen sijainnista?Paine nousee ja laskee lattian lämpölaajenemisen mukaan. Paisuntasäiliön pitäisi kuitenkin pystyä tasaamaan paineita - ehkä sinulla on säiliöstä ilmat karanneet, tai säiliön paine on liian suuri.
Paisuntasäiliö löytyy laiteen edestä katsottuna vasemmalta alhaalta. Siinä on autonrenkaista tuttu venttiili josta voi lisätä painetta, mutta suosituksena taisi olla käyttää typpeä tms. Itse olen painanut tavallisella kompuralla paineen kohdilleen. Muistaakseni sopiva paine oli 0,5-0,7 bar (lukee säiliön kyljessä) silloin kun lämmitysverkossa ei ole painetta.
Oisko kuvaa tuosta säiliöstä/sen sijainnista?
Siitä ei taida päästä noin vain toteamaan että onko säiliöstä ilmat karannut tai paine liian suuri? Paineet humppaa 0,6-1,5. Enemmän kuin yleensä.Paisunta-astia Nibe 470
Paisunta-astia LP225752 Osa 85 Sopii Nibe F470 / VVM 320. Litteämalli, putkiyhden kierreliitoksella..lp-varaosaksi.fi
Tollanen ja sijaitsee vasen alakulma.
Mulla tekee ihan samaa näin kesäisin. Korkein paine vajaa 2, kun vesi lämmitetään 55:een. Siitä se sitten alkaa laskea taas johonkin 0,8:aan. En oo ajatellut, että tällä olisi mitään merkitystä, kunhan ei ala varoventtiilistä puskemaan ulos.Siitä ei taida päästä noin vain toteamaan että onko säiliöstä ilmat karannut tai paine liian suuri? Paineet humppaa 0,6-1,5. Enemmän kuin yleensä.
Itsellä tällä hetkellä pyörii 0,4-2bar välissä. Mahdollisesti tarvittaisiin uusi paisuntasäiliö mutta kun on aika tyyris. Oon aatellut että jos kokeilis ensin paineistaa typellä tosin se voi olla vain hetkellinen apu ja ei ilmaista sekään.Mulla tekee ihan samaa näin kesäisin. Korkein paine vajaa 2, kun vesi lämmitetään 55:een. Siitä se sitten alkaa laskea taas johonkin 0,8:aan. En oo ajatellut, että tällä olisi mitään merkitystä, kunhan ei ala varoventtiilistä puskemaan ulos.
mittaa onko paisarin vastapaine 0,5Siitä ei taida päästä noin vain toteamaan että onko säiliöstä ilmat karannut tai paine liian suuri? Paineet humppaa 0,6-1,5. Enemmän kuin yleensä.
Ei ole mittaria, ei polkupyörän pumppua eikä oikein mitään ilmaan liittyvää työkalua.mittaa onko paisarin vastapaine 0,5
Hyvä kysymys miksi se on aina tehtaan jäljeltä täysin auki, mutta se ottaa tosi monta kierrosta mennä täysin kiinni. Mulla se ei oo talvella varmaan pahimmoilleenkaan puolta kierrosta enenpää auki. Se stoppaa kyllä selvästi kun menee kiinni, ei hätää. Aukipäin pyörittäessä ei vissiin kärsi olla utelias ja pyörittää niin paljon että ruuvi lähtee irti - eikä sille ole tarvettakaan.Hei,
Olen nyt lukenut tätä ketjua ja yrittänyt poimia itselleni sopivammat neuvot täältä. Kiitos kaikille, jotka jaksavat tänne kirjoitella.
Kysyn varmistusta RN1 säädöstä. En ole aikasemmin koskenut RN1 ruuviin. Ja nyt kun laitoin niben säädöt niin että myös vesi kiertäisi kesäisinkin pesuhuoneen lattiaan niin kuten arvata saattaa tuloilman lämpötila nousee. Ja ILPillä puhalletaan kylmää ilmaa niin eihän siinä ole mitään järkeä. Kävin eilen ottamassa etupaneelin irti ja säätämässä ruuvia nyt jo kolme kierrosta myötäpäivään ja se ei ole vieläkään kiinni. Kysymys kuuluukin että kuinka monta kierrosta voin olettaa että vielä mennään että ruuvi on kiinni? Haluan tähän varmistuksen, onko normaalia että on näin monta kierrosta jätetty auki kun on tehtaalla asennettu? Koska keskustelua lukiessani olen ymmärtänyt että ruuvi on täysin auki jo yhden kierroksen jälkeen.
Tämä on varmaankin turhaa varmistusta mutta en ole tällaisten kanssa ennen toiminut niin en tiedä kuinka monta kierrosta kyseinen ruuvi voi mennä ympäri ja miksi se on jätetään nuin monta kierrosta auki? Ja onhan se nyt niin että kun pyöritän oikealle niin ruuvi menee kiinni?
Ittellä vanha on toiminut vielä täysin, niin en oo vaihtanut vielä uuteen. Venyttänen vaihtoa niin pitkälle kunnes vanha ei toimiMyuplink tiimi ilmoitti että uusimmassa firmwaressa näkyy tuloilma. Kellään kokemuksia?
Näyttäis näkyvän historialokin puolella (toisaalta tässä SAM41 kyseessä)Myuplink tiimi ilmoitti että uusimmassa firmwaressa näkyy tuloilma. Kellään kokemuksia?
Sain vastauksen myös tähän.Itsella käyttöönotettu 2011.
Laitoin juuri viestiä valtuutetulle huoltoliikkeelle paljonko mahtaisi maksaa kompressorin vaihto ennakkohuoltomielessä.
Tuo on kuitenkin kriittinen komponentti ja aiheuttaa varmaan eniten vahinkoa hajotessaan..
Vaihdatin nyt tuon paisarin. Vaikka paineet eivät olleet koskaan nollassa tai ylipaineventtiili laukeaisi niin silti paisari oli kaput. Paineen lisääminen ei olisi auttanut mitään.Itsellä tällä hetkellä pyörii 0,4-2bar välissä. Mahdollisesti tarvittaisiin uusi paisuntasäiliö mutta kun on aika tyyris. Oon aatellut että jos kokeilis ensin paineistaa typellä tosin se voi olla vain hetkellinen apu ja ei ilmaista sekään.
Paljonko tuli hintaa?Vaihdatin nyt tuon paisarin. Vaikka paineet eivät olleet koskaan nollassa tai ylipaineventtiili laukeaisi niin silti paisari oli kaput. Paineen lisääminen ei olisi auttanut mitään.
Eli jos vielä kertailee niin mitä sulla oli oireet ja saiko helposti todennettua "varmaksi" ennen remonttia että vika oli paisarissa? Paineet vaihteli 0,4 - 2bar väliin? Muuta? Pitikö ilmata usein, tai jos ilmasit usein niin tuliko aina ilmaa? Työ ja materiaalihinta myös kiinnostaisiVaihdatin nyt tuon paisarin. Vaikka paineet eivät olleet koskaan nollassa tai ylipaineventtiili laukeaisi niin silti paisari oli kaput. Paineen lisääminen ei olisi auttanut mitään.
Paineet vaihteli tuolla välillä ihan yhden päivän sisällä. Se oli oikeastaan ainoa selkeä oire. Systeemissä oli kyllä ilmaa kun se ilmattiin huhtikuussa ilmanvahdon puhdistuksen ja säädön yhteydessä mutta en ole varma johtuuko siitä että edellinen omistaja ei ollut koskaan ilmannut systeemiä sitten vuoden 2016 vai oliko ne kaikki paisarista kadonneet kaasut.Eli jos vielä kertailee niin mitä sulla oli oireet ja saiko helposti todennettua "varmaksi" ennen remonttia että vika oli paisarissa? Paineet vaihteli 0,4 - 2bar väliin? Muuta? Pitikö ilmata usein, tai jos ilmasit usein niin tuliko aina ilmaa? Työ ja materiaalihinta myös kiinnostaisi
Laskua vielä odottelin mutta paisari itse oli hieman yli 300€.Paljonko tuli hintaa?
Tuo on vähän sama kun ajaisi autolla samoilla öljyillä niin kauan kunnes moottori leikkaa kiinni. Kun se kompura leviää, niin siitä sekoittuu ylikuumenneeseen kompressoriöljyyn alumiinia ja kuparia pienenä silppuna. Kompressoriöljy alkaa palaa ja muodostaa karstaa. Ja sitä mössöä sitten pyöritetään aikansa pitkin kylmäpiiriä. Ja yhtäkkiä uudella kompuralla kaikki korjaantuisi tuosta vaan? 99% tapauksista missä F470:n kompura on leikannut kiinni ja on vaihdettu uusi tilalle, on uusi kompura leikannut myös kiinni alle 2v ikäisenä. Käytännössä tuolloin koko laitteesta on tullut ongelmajätettä mihin on investoitu jokunen tonni turhaan.Sain vastauksen myös tähän.
Moi!
Kompressosrin vaihto Niben F470 sarjaan on aika iso homma, kun kompressori sijaitsee koneen oikalla puolella lämminvesivaraajan alla niiin kone pitää, sen paikasta riippuen, vetää kokonaan irti paikaltaan. Hintahaarukka on 4200€-4700€. (kun komressori vaihdetaan niin samalla vaihdetaan myös paisuntaventtiili ja kuivain) Pitäisi käydä paikan päällä katsomassa jos oikeata tarjousta rupeisi tekemään.
En välttämättä suosittele etuajassa vaihtoa vaan siinä kohtaa kun se menee rikki, se toimii täysin sähkökattilana kun kompura pysähtyy. Jos siinä kylmäaineet ja vesi sekottuu niin se ei ole kompressorin syy vaan siinä kohtaa lauhduttimessa (joka on kupariputki varaajan sisällä) on reikä niin sitä ei pysty ehkäisemään kompressorin vaihdolla.
Hommaa Nibe uplink nettipalvelu niin voit säätää kännykästä ja tietokoneelta kun liität Niben nettiin.Moi,
Tarkoittaako huoltotiedoissa ”ulkoinen säädin” huoneiston sisällä olevaa ohjain yksikköä?
Miten, onko sisäohjain vakiona, vai onko se lisävaruste? Uusi kämppä ja säädöt onnistuu vain teknisestä tilasta..