Nibe F470 ja iv-säätäminen. VINKKEJÄ TEKIJÖISTÄ

Heikkila

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Moi,

Uusi talo ja Nibe f470 laitteena. Ilmanvaihdon (sekä niben) säätäminen kohdilleen tuottaa ongelmia.

Osaavia tekijöitä ei tunnu löytyvän.

Jos olette hyvän firman löytäneet, niin laittakaa suosituksia. Kiitos

Tulihäntä

Aktiivinen jäsen
Uuden talon kohdalla iv-asentajan kaiketi kuuluisi säätää ilmanvaihto kohdilleen. Sen jälkeen suosittelen perehtymään tuohon ”F470 aloittelijalle apua” -ketjuun. Paljon parempi että itse perehdyt laitteen sielunelämään, kun palkkaat jonkun tekemään jotain vähän sinnepäin.

Mikki

Vakionaama
Se on muuten helpohko laite oppia, mutta tuloilman lämpötilan säätö on haastavin juttu. Kannattaa hommata lämpömittari jolla mittaat tuloilman lämpötilaa huoneissa. Tuloilman lämmitys säädetään käsin ja sen pitäisi olla noin +18 astetta huoneeseen tullessa.

Ja sama suositus: opiskele laite itse, palkatut säätäjät on yleensä nimenomaan "säätäjiä": ei missään nimessä palkkansa arvoisia.

Ilmamäärät pitäisi uudessa talossa olla asentajien jäljiltä kohdillaan. Lämpötilat ei välttämättä todellakaan.

Jolberious

Vakionaama
Ilmamäärät pitäisi uudessa talossa olla asentajien jäljiltä kohdillaan.
Niinhän ne pitäisi, mutta todennäköisesti eivät ole.

Vinkkivitonen: Vuokraa jostakin mittari ja säätä ilmamäärät iv-suunnitelman mukaiseksi itse.
Tämän jälkeen luet asentajan oppaan, sekä f470 topicit läpi.

Heikkila

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Talon alipaineen saaminen oikeaksi on tarkkaa hommaa ja sitä ei talofirman miehet ole pystyneet toteuttamaan (yrittivät kyllä). Saan talofirman piikkiin tilata iv firman laittamaan virtaukset kuntoon joten en ala itse niitä tekemään... Kai Suomessa joku asian OIKEASTI osaava tyyppi on. Samalla jos olisi tietoutta nimenomaan nibe f470 sielunelämästä niin olisi plussaa.

Mikki

Vakionaama
Talofirmahan toimii mallikkaasti, jos saat oikean IV firman paikalle. Kertoo ihan asiallisesta vastuuntunnosta, ettei tehdä itse sitä mitä ei osata.

Heikkila

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Asiaa sivuten tuli mieleen... Onko ajatuksia mistä johtuu, kun lähes päivittäin 2 venttiilistä tippuu kuolleita hyttysiä (siis lähes yksinomaan hyttysiä). Vielä näin kylmillä keleilläkin. Jossainvaiheessa keväällä saattoi tulla useita kymmeniä kerralla lattialle venttiilin kohdalle. Ei pitäisi olla vuoto suodatinkotelossakaan. Enkä vaihda suodatinta kone päällä. Hyttyset ovat aina kuolleita. Voiko olla kondensiolätäkkö esim. Äänenvaimentajassa jossa kasvavat tms

Ylös Bottom