Nibe F470 puhallinnopeus

Orteppi

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Olen seuraillut PILPin toimintaa pitkin talvea. Nyt kiinnitin huomiota, että puhallinnopeudeksi on ilmoitettu 20%
Ajattelin tämän olevan joku väliaikainen hairahdus. Tänään huomasin, että sama toistuu: puhallinnopeudeksi on Nibe Uplink -sovelluksessa ilmoitettu 20%, vaikka puhaltimien pitäisi pyöriä norminopeudella, n. 65%/50% (poisto/tulo, muistaakseni noin)

Avasin sitten ILP:n etuoven tarkastaakseni asian. Asetuksena on "Oletus" 65%, ja valintatäppä on sen kohdalla aktivoituna. Silti puhallinnopeusnäytössä näkyy pienellä numero 4, jolloin asetuksena onkin tuo 20%. Tämä on itseasiassa takan sytytysohjelma, jossa tuloilman nopeus on 100% ja poiso 20%. Nyt tämä ohjelma on jostain syystä lukittunut niin, että jos valitsen jonkun muun ohjelman, niin nopeus vaihtuu ohjelman mukaiseksi. Jos sensijaan valitsen "Oletus" -ohjelman, niin silloin tuo ohjelma 4 akitivoituu ja puhaltimien nopeudet ovat mitä sattuu. Takalle ei ole erikseen kytkintä, eikä laitteessa ole mitään ulkoisia IO-ohjauksia.
En saanut ongelmaa ratkaistua: säädin vain ohjelmaan 4 samat arvot, kuin oletuksena olevassa ohjelmassa on. Ongelma on tavallaan ratkaistu toistaiseksi, mutta edelleenkään ei ole mitään käryä, miksi tuo ohjelma 4 on ikäänkuin pakolla aktivoitunut. Tähän mennessä olen tuon ohjelman 4 aina käynnistänyt käsin takan sytytyksen ajaksi suoraan PILP:n ohjauspaneelista..

Lappanen

Aktiivinen jäsen
Ootko jo koittanut ottaa virrat kokonaan laitteelta veks pariks minuutiks? Mulla kerran teki IV kone niin, että puhallinasetuksen muutoksen jälkeen puhaltimen prosentit oli mitä sattuu, eli vaikka asetettu tulopuhaltimen nopeudeksi 45% niin ohjauspaneelin mukaan tuo pyörikin 47% teholla. Sähköt veks paransi vian.

Tulihäntä

Aktiivinen jäsen
Ettei siellä ole joku ajastus tai pehmeä lähtö päällä? Ekaksi tuli mieleen ”puhaltimien tahdistettu käyttö”, mutta se aktivoi aina nopeuden 2.

Orteppi

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Joo, mulla on tuo tahdistettu käyttö kyllä käytössä ja tosiaan, kakkosnopeus sieltä aina aktivoituu. Sähköjä en ole katkaissut - pitääkin kokeilla sitä seuraavaksi. Vähän outo tuo tosiaankin on. Näitä "pehmeitä lähtöjä" ei ole käytössä eikä myöskään tuloja. Kummallisia suomennoksia... ;)

vwg4

Aktiivinen jäsen
Mites yö-"jäähdytys"? Asetuksista saa päälle moodin jossa tiettyjen ehtojen täyttyessä menee automatic tehostettu poisto päälle. Muistaakseni nopeus 4.

Orteppi

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Voisi tosiaankin olla yöjäähdytys. Tämä asetus on käytössä ja tässähän on ollut näitä lämpimiä päiviä ja huoneenlämpötila lähentelee jo +25 astetta. Tarkistampas tämän vielä.

Ylös Bottom