Nibe Split, asetukset ja käyttöveden lämmitys

siksta

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
N. 11 kuukautta on ollut nyt Nibe Split käytössä. ACVM270 + AMS 10-12.

Olen alkanut ihmettelemään käynnistysmääriä ja aikoja.
Tällä hetkellä pottina n. 5520 käyntiä ja 2800h. Käyttöprosentiksi kone kertoo 56%.

Tuosta tulee keskimäärin n. 17 käyntikertaa / vrk, joka kuulostaa mielestäni korkealta?

Lisäksi ihmetyttää, että joka kerta, kun kone on saanut lämmitysveden lämmitettyä se jatkaa suoraan käyttöveden lämmityksellä, vaikka
alalämpöraja ei olisi vielä lähelläkään ala-arvoa, joka on tällä hetkellä 51-astetta.
Onko tämä normaalia käyttäytymistä ko. laitteistolle?

pietu71

Jäsen
Mulla mitsu merkkisenä tekee joissain lämpötiloissa samaa ja syy lienee että haluaa kone varmistaa riittävää lämpöö esim. sulatuksia varten.

vwg4

Aktiivinen jäsen
N. 11 kuukautta on ollut nyt Nibe Split käytössä. ACVM270 + AMS 10-12.
Tuosta tulee keskimäärin n. 17 käyntikertaa / vrk, joka kuulostaa mielestäni korkealta?
Mitkä sulla on asteminuutti asetukset koneen käynnistymiselle? (oletan että niitä pystyy säätämään :) )

pietu71

Jäsen
Mulla 2vuotta ja 2kk ollu käytössä ja 9000 käynnistystä ja käyttöaikaa 10500 tuntia.eli semmoset 11 käynnistystä/vrk.Ja mulla on koko kesän vain käyttöveden teko päällä.

siksta

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Kerkesinkin tästä jo häiritsemään Niben teknistä tukea.
Sieltä heti ensimmäisenä sanottiin, että asteminuutit -60 -> -120 kun on lattialämmitys.
Nyt heti ekan vuorokauden jälkeen voi todeta, että käynnistyskerrat tulee alenemaan.

Lisäksi käytiin muutenkin asetukset läpi, huomioiden lattialämmitys. Kaikki pisteet Nibelle asiakaspalvelusta :)

Tuosta käyttöveden lämmityksestä sanoivat, että on osittain ohjelmiston ominaisuus ja että joskus johtuu siitä, kun käyttöveden lämmitys jää kesken, kun pitää alkaa lämmittää lämmitysvettä.

vwg4

Aktiivinen jäsen
Mulla taitaa olla F2040 pumpusta nyt - 180 askelminuutit. Noita askelminuutteja ei ole muistaakseni manuaaleissa kauheen selkeästi aukastu, mut Google löytää suositukset. Ohjekirja taitaa sanoa että niin alas kuin kestää että talon lämpötila ei ala seilaamaan.

Haluatko avata Niben antamia asetus ohjeistuksia lattialämmölle?

Ylös Bottom