Nilan VP 18C ohjelmointi sekä talvi tilan käyttö

Henri243

Tulokas
Tervehdys. Olen tuore omakotitalon omistaja ja talon ilmanvaihdosta ja käyttöveden lämmityksestä huolehtii VP 18C. Oon koittanut haku käyttää ja lueskella manuskaa, mutta ei tässä nyt hirveästi viisaammaksi ole tultu. Eli talossa ei ole siis vesikiertoista lattialämmitystä vaan lämmöstä huolehtii varaava takka sekä kattolämmitys. Joten Nilan huolehtii lähinnä ilmanvaihdosta, käyttöveden lämmityksestä ja varmaan jonkin verran myös huoneiden lämmöstä.

Talvi asetus mietityttää, että miten tuo nyt kannattaisi ohjelmoida ja milloin talviasetus kannattaisi ottaa käyttöön? Vasta oikeilla pakkasilla vai nyt jo, kun ollaan puillakin hieman lämmitetty? Miltäs tuohon nyt ohjelmoidut asetukset vaikuttaa? Tällä hetkellä käytössä Jatkuva-1. En ole näihin siis juurikaan sattunut, edellisten asukkaiden tekemät asetukset. Olen itse vain kylmien kelien tullen vaihtanut viilennyksestä lämpöön, muuttanut puhallusnopeutta ja lämpötilaa. Onko jotain jota kannattaisi muuttaa? Viikko ohjelmaa ei ole käytössä, eikä tietääkseni takkakytkintä löydy erikseen, vaan olen napannut vehkeen sammuksiin takan sytytyksen ajaksi ja hetken kuluttua laittanut takaisin päälle.

Päävalikko
LÄMPÖ
>2< 25 *C

LÄM. VESI
SÄHKÖVAS.
T11 30 *C

KOMPRES
T12 50 *C

KOMP MAX
T12 65 *C

PRIORIT.
VESI

VIILENN.
LÄMPÖTIL.
ASETUS+1

PUHALLUS
ISO 2

KOSTEUS
TEHO
PIENI >2<

PIENI
30%

TEHO
ISO >2<

AIKA
OFF MIN

ILMAN VAIHTO
I-VAIHTO
JATKUVA1

KOMP MIN
OFF *C

TALVI
PIEN 1

TALVI
<-15 *C

ILMAN VAIHTO
I-VAIHTO
TALVI

KÄYRÄ
MIN 30*C

KÄYRÄ
MAX 45*C

KOMP MIN
OFF *C

TALVI
PIEN 1

TALVI
<-15 *C

LÄMPÖTIL SÄÄTÖ
KESÄ
MIN 16 *C

TALVI
MIN 16 *C

KESÄ
> 16 *C

Edit: Unohdin Data osion tiedot laittaa
NYKYTILA
LÄMMITYS

ANODE
OK

PANEELI
T15 24 *C

ULKOINEN
T10 26 *C

KOSTEUS
26 %

TULOPUH
T2 35 *C

ULKOILMA
T1 6 *C

VESI-YLÄ
T11 58 *C

VESI-ALA
T12 56 *C

LAUHDUT
T5 37 *C

HÖYRYST.
T6 3*C

TULOPUH
TEHO 2

POISTOPUH
TEHO 2

SOFTA
1 2.32.A

SOFTA
2. 1.02

TYYPPI
VP 18C

Viimeksi muokattu:

Henri243

Tulokas
Kyllä, löytyy erikseen sähkökäyttöiset säteilylämmitimet katosta ja sitten tosiaan nuo IV-kanavat. ILP olisi tarkoitus laittaa jossain vaiheessa, mutta se on sitten oma lukunsa. Talo on rakennettu -97. Käsittääkseni aiemmin ollut koneellinen ilmanvaihto ja erillinen lämminvesivaraaja ja sittemmin nämä korvattu yhdellä laitteella pari-kolme vuotta sitten.

Tuota laitteen mukana tullutta ohjetta oon koittanut lueskella. Tämä on siis 602 paneelilla, niin mukana tuo linkkaamasi ohjekirjanen näyttäisi pikaisella vilkaisulla poikkeavan tuosta jonkin verran. Ainakin nimityksien perusteella.

BUK

Jäsen
Viikko-ohjelma kannattaa ainakin kytkeä päälle, jolloin asunnon ollessa tyhjänä ei suotta puhalleta pakkasilmaa sisään ehdointahdoin.

Henri243

Tulokas
Viikko-ohjelma kannattaa ainakin kytkeä päälle, jolloin asunnon ollessa tyhjänä ei suotta puhalleta pakkasilmaa sisään ehdointahdoin.
Ehdotuksia miten tämä kannattaisi toteuttaa, kun itse teen päivätöitä ja avokki taasen vuorotöitä? Itse olen tavallisesti 7-15 tai 8-16 töissä ja avokin iltavuoro alkaa 13-14 välillä, joten talo ei kovinkaan kauaa ole tällöin oikeasti tyhjillään. Ja pakkaa vielä sekoittaa että niitä ilta- ja aamuvuoroja saattaa olla sekaisin pitkin viikkoa eikä vuoroviikoin.

Ylös Bottom