Onko kokemusta Gree SP 35 ILP istä.

Marhei

Tulokas
Hei! Onko kokemuksia ILP.
Mulla vuoden vanha Gree SP35.
Ei lämmitä kunnolla yli 15 asteen pakkasissa. Oli täysin ryytynyt kun tulin biikon mökkireissusta. Jätin lämmöikisi kotiin 19 ja kun tuli takaisin, kotona oli kivat 14. Gree puski vain kylmää ilmaa. Se tauottaa mielestäni muutenkin liikaa. Se on myös kovaääninen ulkona ja nyt pakkasilla yli 20 myös sisäyksikköä on huudatettava lähes täysillä.
 

Rh-

Tyhjäkäynnillä
Fairy 25 näyttää ainakin olevan tarkka pakkasilla siitä, että suodattimet on puhtaat, ja sisälämpötila on pakkasen kiristyessä yli 22°C. Silloin jaksaa hyvin, näilläkin -28°C pakkasilla.
 

haraldh

Vakionaama
Aika yleistä pakkasilla että ILP:in asetuksen muutos pari astetta vaikuttaa 4-5 astetta todelliseen lämpötilaan. Laita pari astetta lisää pyyntiä jos on paljon pakkasta, ja seuraa jaksaako laite tuottaa.
 

Tifo

Vakionaama
Hei! Onko kokemuksia ILP.
Mulla vuoden vanha Gree SP35.
Ei lämmitä kunnolla yli 15 asteen pakkasissa. Oli täysin ryytynyt kun tulin biikon mökkireissusta. Jätin lämmöikisi kotiin 19 ja kun tuli takaisin, kotona oli kivat 14. Gree puski vain kylmää ilmaa. Se tauottaa mielestäni muutenkin liikaa. Se on myös kovaääninen ulkona ja nyt pakkasilla yli 20 myös sisäyksikköä on huudatettava lähes täysillä.
-15 luvataan tehoa 3,5 kW eihän se riitä sun talossa kuin siihen +14 asteeseen. SP on pienempi kone kuin esim Amber. Täyden tehon saa vain täydellä puhalluksella ja puhtaalla suodattimella.
 

Sakari

Jäsen
Hei! Onko kokemuksia ILP.
Mulla vuoden vanha Gree SP35.
Ei lämmitä kunnolla yli 15 asteen pakkasissa. Oli täysin ryytynyt kun tulin biikon mökkireissusta. Jätin lämmöikisi kotiin 19 ja kun tuli takaisin, kotona oli kivat 14. Gree puski vain kylmää ilmaa. Se tauottaa mielestäni muutenkin liikaa. Se on myös kovaääninen ulkona ja nyt pakkasilla yli 20 myös sisäyksikköä on huudatettava lähes täysillä.
Kurkkaa ulkoyksikön laitekilpeä. Onko siinä Climate T1 tekstiä?
 

Ärkoo

Jäsen
SP 50 on ainakin käyttökelvoton laite. 2 vuotta tapellut sen kanssa. Ulkoyksikkö vaihdettu takuuseen kerran. Asentaja käynyt useasti paikalla. Maahantuojalta ei tule tukea, eikä vastauksia. Sulatettu yli 100 kertaa tänä talvena. Jyrkkä EI Greelle.
 

Sakari

Jäsen
Hei! Onko kokemuksia ILP.
Mulla vuoden vanha Gree SP35.
Ei lämmitä kunnolla yli 15 asteen pakkasissa. Oli täysin ryytynyt kun tulin biikon mökkireissusta. Jätin lämmöikisi kotiin 19 ja kun tuli takaisin, kotona oli kivat 14. Gree puski vain kylmää ilmaa. Se tauottaa mielestäni muutenkin liikaa. Se on myös kovaääninen ulkona ja nyt pakkasilla yli 20 myös sisäyksikköä on huudatettava lähes täysillä.
Saatko kuvan ulkoyksikön laitekilvestä toisesta päädystä?
 
Amber 35 on ainakin toiminu ihan ok.
Mökillä tämä sama käytössä ja viime viikolla ei saanut nostettua lämpöä kun sinne olin menossa. Ylläpito on 11 astetta ja nostin appilla pyynnin 21 asteeseen. Ei ollut saanut kuin 14-15 asteeseen vuorokauden aikana. Lauantaina valoisassa huomasin, että kennot olivat aivan umpijäässä. EI siinä, jäähdytys päälle ja ulkoyksikkö sulikin parissa tunnissa. Tämän jälkeen toimi taas "normaalisti". Toimiikohan tuo sulatus nyt tuossa oikein, mielestäni kennot rupes jäätymään taas seuraavana päivänä. Toki kylmää talvea on täällä pohjoisessa nyt ollut. MItes muilla Gree Amber 35 on pärjännyt? Laite on jotain 6v vanha.
 

Termotekki

Tulokas
Kohta ollut 2kk käytössä SP Nordic 35 ja hyvin on selvinnyt varsin kovasta aloituksesta huolimatta. -25°C tuottaa vielä hyvin lämpöä ja sulatukset "tasatunnein" noin 9-12min sykleissä. Tammikuu meni i feel päällä, koska läpivienti hieman falskasi ja sisäyksikön anturi altistui kylmälle vedolle ja näytti mitä sattuu välillä 1-19°C

Sitten se ainoa miinus:

Sähkäriässä kävi fiksaamassa läpiviennin ja tilanne parani, mutta edelleen sovelluksen mukaan ei lämmitysmodella näytä yli +19°C (samaan aikaan FAN-modella +22)
Nyt ei toki enää laske sinne nollan tuntumaan mitä asennuksen jälkeen ja -20°C kelillä.
FAN modella tosiaan näyttää sen +21/22°C mikä nenäänkin tuntuu oikeammalta pirtin lämpötilalta. Takkatoiminto on myös päällä, koska puita palaa joka päivä.

Sisäyksikön anturi vaikuttaa muutenkin melko herkältä, kun pelkkä puhallusnopeuden muutos saattaa nostaa tai tiputtaa sovelluksen mukaan lämpöä asteella tai parilla.

Ilmeisesti joku on näistä kaivanut lämpöanturin kotelosta pois yksikön ulkopuolelle näyttämään oikeammin huoneen todellista lämpötilaa?

Osaisiko joku kertoa miten tämä operaatio tehdään mitään rikkomatta?
Vai onko jotain muuta konstia vielä jäljellä? Pelkkä i feelin käyttö se ei tässä tapauksessa ole, koska etäohjaus tiputtaa sen heti pois käytöstä ja homma on taas sitä myöten pilalla, koska lämpötilan mittaus siirtyy kapulasta sisäyksikön anturille ja sovelluksella ei i feeliä saa kytkettyä päälle? Tai ainakaan en ole sellaista sovelluksesta vielä löytänyt.

Noh, on tämä jo silti tähänkin mennessä Boschia parempi ollut 😁 mutta ei siitä sen enempää.
 

eeteet

Jäsen
Meillä Gree Airy 35 ja siinä sama. Sisäyksikön anturi näyttää pari astetta alle todellisen lämpötilan.. Siksi käytän kaukosäätimen mittausta.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Noissa voi olla tarkoituksellakin heittoa.
Katon rajassa on yleensä lämpimempää kuin metrin korkeudella. Softalla muuttavat mitattua lämpötilaa 1-2 astetta alaspäin jotta lukema vastaisi metrin korkeudella olevaa lämpötilaa.
Joissakin laitteissahan tuota tarkkuutta voi säätää.
 
Back
Ylös Bottom