Pöljä CS-NZ35VKE (Sisäilman lämpötila)

Vati

Tulokas
Kun pumppu on pois päältä, erillinen lämpötila-anturi näyttää 20,5 °C ja pumpun oma lämpötila-anturi 21 °C. Kun kytken ilmalämpöpumpun päälle, ja laitan vaikka lämpötilapyynniksi 24c lämpötila nousee muutamassa minuutissa 25 asteeseen, jolloin pumppu siirtyy idle-tilaan ja alkaa puhaltaa viileää. Lämpötila laskee, ja hetken kuluttua pumppu alkaa taas lämmittämään. Oiskohan tolle lämpötila anturille jotain tehtävissä? Säädin sen jo offsetilla -3 astetta.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Puhallussuuntaus kannattaa kokeilla säästää manualisesti kovemmalle, suoraan eteenpäin ja mahdollisimman vaakaan. Näin ilma leviää pidemmälle ja palaa viielämpänä takaisin sisäyksikölle.

Sisäyksikkö mittaa lämpötilaa imuilmasta, jote on tärekää että laiteen päällä on riittävästi ilmatilaa. 10-15 cm voisi olla ok. Millainen asennuspaikka on kyseessä?
 

Vati

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Puhallussuuntaus kannattaa kokeilla säästää manualisesti kovemmalle, suoraan eteenpäin ja mahdollisimman vaakaan. Näin ilma leviää pidemmälle ja palaa viielämpänä takaisin sisäyksikölle.

Sisäyksikkö mittaa lämpötilaa imuilmasta, jote on tärekää että laiteen päällä on riittävästi ilmatilaa. 10-15 cm voisi olla ok. Millainen asennuspaikka on kyseessä?

Puhallussuuntia on kokeiltu käännellä eri suuntiin, Laitteen päältä kattoon on 6,5cm tilaa...ja siis itsehän ei olla tätä asennettu vaan oli valmiina jo kun ostettiin talo.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Laitteen päältä kattoon on 6,5cm tilaa...ja siis itsehän ei olla tätä asennettu vaan oli valmiina jo kun ostettiin talo.
Voi kokeilla mitä vaikutusta on/olisi ajella etupaneli irrallaan. ;) Olisiko sisäyksikön asennuspaikasta valokuvaa saatavissa?
 

Vati

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Voi kokeilla mitä vaikutusta on/olisi ajella etupaneli irrallaan. ;) Olisiko sisäyksikön asennuspaikasta valokuvaa saatavissa?
Totakin vois testata, Mietin jotain ilmanohjainta tohon pumpun etureunan ja katon väliin myös. Pistän kuvan pumpusta
 

Liitteet

  • ilp.jpg
    ilp.jpg
    68,9 KB · Katsottu: 68

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Mietin jotain ilmanohjainta tohon pumpun etureunan ja katon väliin myös. Pistän kuvan pumpusta
Pääseekö tuosta vapaasti puhaltamaan suoraan eteenpäin? Kuinka pitkän matkan?

Kannattaa käyttää manualista nopeutta esim. 3-4 jotta ilman leviäisi kauemmaksi.

Tässä kuva imuilma-anturista sisäyksikössä.
1759311185676.png
 

iro

Vakionaama
Minulla oli sama ongelma. Imuilma-anturin siirtäminen kotelon ulkopuolelle puolisen metriä sisäyksikö alapuolelle korjasi tilannetta huomattavasti.
 

Jule

Vakionaama
Tuollainen nurkka asennus on aina haastava, ja jos vielä huone ei ole kovin iso se on vaikea saada toimimaan kunnolla ilman että anturia lähtee siirtelemään.

Vähän auttaa kun pistää sivuohjauksen mahdollisimman kauas seinästä.
 

iro

Vakionaama
Panan kummajaisiin kuuluu että minimiteho on 230W vain kun pyynti on alle 18C, muutoin miniottoteho on 330W. Viime keväänä tuota pohdittiin allalinkatussa säikeessä.



 
Viimeksi muokattu:

Vati

Tulokas
Pääseekö tuosta vapaasti puhaltamaan suoraan eteenpäin? Kuinka pitkän matkan?

Kannattaa käyttää manualista nopeutta esim. 3-4 jotta ilman leviäisi kauemmaksi.

Tässä kuva imuilma-anturista sisäyksikössä.
katso liitettä 108894

Pääsee puhaltamaan vapaasti ja on tilaa reilusti eli koko olohuoneen halki ja sitten avokeittiöön...Luulin että olisin päässyt ongelmasta kun avasin tuota ja toi lämpötila anturi oli kiinni tuossa kennossa mutta ei... :(
 

Vati

Tulokas
Minulla oli sama ongelma. Imuilma-anturin siirtäminen kotelon ulkopuolelle puolisen metriä sisäyksikö alapuolelle korjasi tilannetta huomattavasti.
Jatkoitko anturin johtoa vai miten toteutit tämän? Mietin jo home assistantin kautta jotain ohjausta tuolle lämpötilalle mutta ei sekään paras ratkaisu ole.
 

iro

Vakionaama
Jatkoitko anturin johtoa vai miten toteutit tämän? Mietin jo home assistantin kautta jotain ohjausta tuolle lämpötilalle mutta ei sekään paras ratkaisu ole.
Jatkoin anturin johtoa metrin verran. Ongelmaa ei mielestäni pysty (ainakaan helposti) korjaamaan HA:lla. Anturin siirron lisäksi olen tehnyt HA:lla automaation joka stabiloi lisää.

 

Vati

Tulokas
Jatkoin anturin johtoa metrin verran. Ongelmaa ei mielestäni pysty (ainakaan helposti) korjaamaan HA:lla. Anturin siirron lisäksi olen tehnyt HA:lla automaation joka stabiloi lisää.


Joo ei pystykkään, kai toi pitää vetää atomeiks ja ottaa anturi irti ja jatkaa johtoa
 
  • Tykkää
Reactions: iro

Vati

Tulokas
Joo, just etin jotain ohjetta mist löytyy että miten toi kuori lähtee irti ja että paljon väkivaltaa se tarvii.
 

iro

Vakionaama
Kotelon alareunassa olevat kolme ruuvia pitää avata ja kotelon päällä takana
on molemmissa reunoissa ja keskellä liukusalvat, jotka pitää liuuttaa toiseen reunaan (koska laite on noin katon rajassa noiden löytäminen ja avaaminen saatta olla hieman hankalaa). Väkivaltaa ei tarvi vaan kotelo irtoaa yläreunasta.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom