Kiinnitetty Palautetta ylläpidolle ja moderaattoreille

Kiinnitetty

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Käyttäkää eri teemaa ;D. Esim. harmaasävyssä jo näkyy selkeämmin:
1641832147532.png

Tummassa teemassa myös:
1641832180727.png

Ja myös Adara on OK, itse käytän lähinnä tätä. Näkyy selkeästi punaisella värillä lisäksi uudet kohteet (symboli)

1641832215072.png

Vakioteema on omasta mielestäni aika pliisu, mutta kun joskus koitin sitä muokata, aiheutti se sen verran vastarintaa että on jäänyt toistaiseksi ennalleen.

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Flat awesome+ on sama kuin se oletusteema. Adaraa meinasin itse alunperin oletusteemaksi, mutta se sai kannatusta lähinnä itseltäni :p

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Sopiva filtteri lopulta hävittää kaiken tekstin, eikö se ole lähinnä käyttäjän oma murhe eikä muiden?

En koe sitä murheena kun en koe twitteriä tai face tai muita foorumeita luotettavina uuislähteinä.

Asian mihin viittasin on se että jos käyttäjälle jää sisältö lataamatta omien estojen takia, niin pitääkö muiden ottaa vaikka screenshotti linkistä ja pasteta se foorumille että kaikki tietävät mitä se takaa löytyy(mielestäni ei)? Tämä näin kärjistettynä esimerkkinä.

Lähinnä alustaa / kertoa mitä linkin takaa löytyy. Ihmisen tekemä järkevä alustus kertoo ainakin sen että kyseessä ei ole botin tms jakama linkki. Facessa noihin törmää enemänkin. Mutta toi ei ole minulle mikään ongelma koska osaan olla klikkaamattakin linkkiä jos sisällöstä ei ole etukäteistietoa.

Ehkä mun pitäisi ottaa käyttöön se, että kukaan jolla on jokin adblocker tms. ei pääse sivustolle enää lainkaan. Siihenkin oli konsti olemassa kyllä. Se ratkaisisi tuon näkymättömyysongelman, vai mitä?

Keinot, jotka laahaa aina pikkuisen perässä.... en tiedä mitä muutoksia noihin käytämiini kikkareisiin on tullut mutta mulle ei enään näy mitkään mainokset Facessa.

Viimeksi muokattu:

fraatti

Hyperaktiivi
En koe sitä murheena kun en koe twitteriä tai face tai muita foorumeita luotettavina uuislähteinä.
Itse olen jo havainnut että luotettavampia lähteitä löytyy twitteristä kuin iltapäivälehdistä kunhan vähän katselee mitä/kuka sieltä taustalta löytyy. Tarkoitan tässä mm erilaisten instanssien toimitusjohtajat yms muut omien alojensa asiantuntijat sekä tietysti itse yritysten tiedotus saattaa olla somessa ja muuten sitä ei välttämättä bongaisi mistään. Pelkästään iltalehti/iltasanomat akselilla paljon mielenkiintoisia asioita jää näkemättä. Kaikelle on paikkansa. Twitterissä ehkä keskustelu on kypsämpää kuin naamakirjassa, kunhan ei ota jokaista Ano Turtiaista seurattavaksi. :hmm:

PolyEsko

Aktiivinen jäsen
Ehkä mun pitäisi ottaa käyttöön se, että kukaan jolla on jokin adblocker tms. ei pääse sivustolle enää lainkaan. Siihenkin oli konsti olemassa kyllä. Se ratkaisisi tuon näkymättömyysongelman, vai mitä?
Jos näin kävisi, niin foorumilla tulisi käytyä paljon harvemmin ja ehkä vähitellen hiipusi.
Mainosten yms. vuoksi tuo siis. Vaikka sivusto saisikin niistä pientä korvausta, mutta lukijalle niistä niin isoa haittaa, että kiinnostus vähenee väkisin. Ainakin meikulla.

M-J-B

Jäsen
Kyllä tuo fraattin saama ystävällinen muistutus minusta aiheutti ennemminkin hämmennystä ja epäuskoa moderointia kohtaan kuin selkeytti asioita tai luettavuutta. Se johdatteli keskustelun pois aiheesta. Esimerkkinä muille se ei oikein toimi. (Muutenhan modet tekevät pääasiassa hyvää työtä, vaikkakin vanhojen keskustelujen seuraaminen menee välillä mahdottomaksi kun OT-viestejä on rankalla kädellä siivottu oman otsikon alle.)

Jos tuon kaltaisia postauksia pitää säätää, miksi ylipäätään muistuttaa siitä julkisesti kun ystävällisen muistutuksen voisi pistää privana ja/tai säätää se viesti heti moden esteettistä silmää miellyttäväksi? Jos on tullut jotain tekijänoikeusrikkomuksia, räikeitä sääntörikkomuksia tms. niin suoraan delete ja noottia postaajalle.

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Jos tuon kaltaisia postauksia pitää säätää, miksi ylipäätään muistuttaa siitä julkisesti kun ystävällisen muistutuksen voisi pistää privana ja/tai säätää se viesti heti moden esteettistä silmää miellyttäväksi?

Julkisen huomautuksen idea on että sen huomaavat muutkin, noin yleisesti ottaen... itse asiaan tuntematta.

M-J-B

Jäsen
Julkisen huomautuksen idea on että sen huomaavat muutkin, noin yleisesti ottaen... itse asiaan tuntematta.
Juu, ymmärrän perusajatuksen "itseoppivasta organisaatiosta" eikä häpeäpaalusta, mutta mitä hyötyä on huomaamisesta kun perusteet puuttuu (tai ne pitää osata ehkä jo kerran luetuista ohjeista osata tulkita toisin) eikä huomautusta ymmärretä? Fraatti oli fiksu ja kysyi, ja keskusteluhan siitä syntyi, muutenhan tuo olisi mennyt ohi olankohautuksena (mikä lie moden näppäilyvirhe tms). Monestihan virheilmoitukset sun muut viestit joita ei ymmärretä, ja joilla ei näyttäisi olevan välitöntä toiminnallista merkitystä, jätetään omaan arvoonsa vaikka niitä kuinka toistetaan.

Sinälläänhän koko tämä keskustelu on offtopiccia ja kuuluisi ehkä "Palautetta ylläpidolle" tms otsikon alle eikä ohjeistuksen alle... minun tulkintani mukaan, vaikka joku muu ehkä tulkitsee toisin.

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Foorumisofta generoi itse tuon tekstin linkistä missä näkyy myös otsikko ja hiukan jotain muutakin. Pitäisikö se kopioida uudestaan näkyville? Mielestäni siinä ei ole mitään järkeä, koska se generoituu siihen itsekseen.

katso liitettä 76132

Koska täällä aletaan valvomaan kirjoitusvirheitä ja pilkunpaikkoja? Ehkä joskus siihenkin olisi tarvetta mutta vaikka teksti on joskus ollut hiukan hankalaa tulkittavaa, ilman ainuttakaan pilkkua tai pistettä niin olen kyllä pystynyt elämään sen kanssa. Ihmisillä kun kuitenkin saattaa olla lukihäiriöitä tai muita hankilökohtaisia juttuja mistä muut ei tiedä mitään. Toki kirjottajien määrää pystytään harventamaan sopivalla moderoinnilla.

Otetaan nyt tähänkin kantaa, enemmän yksityisenä mielipiteenä kuin osana moderointi tiimiä. Elikäs, henkilökohtaiseti olen sitä mieltä että uutislinkeillä keskustelu on hengetöntä ja lisäksi mahdollistaa spämmäyksen. Siksi itse tykkään alustaa linkkiä omalla näkemyksellä. Foorumisofta generoi uutislinkin, otsikon ja lyhyenelmän uutisen sisällöstä. Tuo ajaa asiansa - lukija tietää uutisen sisällön, kanattaako klikata vai onko odotettavissa Turtiaisen turinaa. Mutta onhan noi automaagisesti generoidut lyhenelmä siinä määrin huonoja että kun on vähänkää laadukkaamsta journalistisesta jutusta kyse niin referoin jutun itse. En usko että tässä(kään) sen suurempaa harvennusta tavoitellaa. Mitä tulee virheisiin niin suollan niitä jatkuvasti ja osaan virheet myös luovasti ohittaa.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom