Pana vs. Mitsu

juovi

Aktiivinen jäsen
Uutta lämpöpumppua olen vanhan tilalle hankkimassa ja loppusuoralla olisi Panan Hz35 tai Mitsun FT-35. Mitsu on jonkin verran halvempi, mutta tämä ei ole ensisijainen syy valintaan. Onko raadilla mielipiteitä laitteista?

Saatan kyllä jättää vanhan FD25 varalle, kun vielä toimii. Viime talvena tosi kylmillä keleillä vanha FD alkoi sulattelemaan ulkoyksikköä aika tiheäasti, joten tämä syynä laitteiden uusintaan. FD painanut 14 v hommia. Ulkoyksikön puhaltimen moottorin (piti vähän ääntä) vaihdoin ja muuta ei oo korjattu. Kova laite on ollut .:)
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Itse ottaisin näistä tuon tuoreemman HZ35ZKE:n. ;)
FD Mitsun kenno ja puhallinrumpu kannattaa joka tapauksessa pestä.
 

LrppLs

Jäsen
Onko sillä tuohon vertailuun vaikutusta, että tuo Panasonicin HZ35 malli on kyseisen valmistajan premium malli kun taas Mitsubishilla tuo FT35 on keskitason laite ja heillä premium laite on RW-sarjan tuotteet?
 

juovi

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Itse ottaisin näistä tuon tuoreemman HZ35ZKE:n. ;)
FD Mitsun kenno ja puhallinrumpu kannattaa joka tapauksessa pestä.
Kiitos inffosta. Tästä Panasta ei ihan kaueasti ole forumilla kijoiteltu, joten lienee laatulaite.
Nykyistä FD on kyllä putsailtu, eli kennon pesin muutama viikko sitten viimeksi ja hyvät ohjeet pesuun löytyy täältä forumilta. Rummun oon puhdistanut paikallaan.

Onko sillä tuohon vertailuun vaikutusta, että tuo Panasonicin HZ35 malli on kyseisen valmistajan premium malli kun taas Mitsubishilla tuo FT35 on keskitason laite ja heillä premium laite on RW-sarjan tuotteet?
En tiedä syytä, miksi tarjottiin FT mallia, mutta onhan se mahdollista, että RW mallia ei ole esim varastossa juuri nyt.
 

juovi

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Selvittelyt jatkuu. Mitäs eroa näissä Panan malleissa HZ35XKE ja HZ35ZKE on?
 

Sumppi

Jäsen
Selvittelyt jatkuu. Mitäs eroa näissä Panan malleissa HZ35XKE ja HZ35ZKE on?
ZKE uudempi versio, tuolla Panasonic osiossa siitä heti ekassa viestissä erot: https://lampopumput.info/foorumi/threads/hzxxzke.36041/

Mulle tulossa RW25, eli sitä oli ainakin heti saatavissa. Mulle tarjottiin myös FT25, ja johtunee muutaman satasen halvemmasta hinnasta, että tarjoavat sitä. Mun mielestä ei pidä tuijotta 200€ hintaeroa kun se on 20€/vuosi jos laskee 10-vuodella, saa tehokkaamman laitteen sekä lisäominaisuuksia joita ei välttämättä tarvitse :D
 

juovi

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Uutta lämpöpumppua olen vanhan tilalle hankkimassa ja loppusuoralla olisi Panan Hz35 tai Mitsun FT-35. Mitsu on jonkin verran halvempi, mutta tämä ei ole ensisijainen syy valintaan. Onko raadilla mielipiteitä laitteista?

Pana meni tilaukseen. Aika vähän tuli kommentteja. :hmm:
 

HotZone

Vakionaama
Mitsun LN-malleja (sisäyksikkö) ei muutes kannata harkita JOS tarkoitus on puhaltaa vaakasuoraan pumpusta. Se virtaus romahtaa jos säädettynä vaakasuoraan. Jos jonkin verran alaviistoon on tahtotila niin tuo on pätevä. Turhaa kikkailua sen luukun kanssa.
Lisäksi jopa 3/4 puhallin nopeus on todella heikko. 4/4 on sitten taas meluisa kuten aina se maksiminopeus muissakin.

Harmi että RW-sisäyksiköt ei ole multille tuettuja.
 

juovi

Aktiivinen jäsen
Oliko näissä ilmalämpöpumppujen kaukosäätimissä mitään termostaattia? Tämähän vaikuttaa sitten pumpun toimintaan myös. Uusi Pana toiminut odotusten mukaisesti, mutta odottelen vielä kovia pakkasia. Täällä oli Panan HZ35ZKE ja sitten se vanhempi FD 25 jäi vanhalle paikalleen. Mietin vaan, että pitkääko siirrellä kaukosäätimia parempaan paikkaan vielä.
 

eeteet

Jäsen
Oliko näissä ilmalämpöpumppujen kaukosäätimissä mitään termostaattia? Tämähän vaikuttaa sitten pumpun toimintaan myös. Uusi Pana toiminut odotusten mukaisesti, mutta odottelen vielä kovia pakkasia. Täällä oli Panan HZ35ZKE ja sitten se vanhempi FD 25 jäi vanhalle paikalleen. Mietin vaan, että pitkääko siirrellä kaukosäätimia parempaan paikkaan vielä.
Millaisia kokemuksia on Panasoncista? Millainen ääni sisäyksikössä?
 

juovi

Aktiivinen jäsen
Millaisia kokemuksia on Panasoncista? Millainen ääni sisäyksikössä?
Hyvin on pana toiminut. Kovia pakkasia odotellaan, mutta en usko että pettää sielläkään. Meinasin tähän ketjuun kirjoitellakin, kun saan vähän kokemuksia lisää. Tuntuu kuluttavan energiaa vähemmän, kuin tuo vanhempi mitsun FD, eli kyllä nämä näyttävät kehittyvänkin. Vettä/jäätä kertyy reilusti astiaan pihalle pumpun alle, eli kyllä se taitaa hommiakin tehdä. Äänet ei tässä haittaa sisäyksikön osalta, kun laite on eteisessä kaukana paikoista, jossa oleskellaaan.
 

juovi

Aktiivinen jäsen
Pieni yhteenveto Panasta. Hyvin on pumppu toiminut talven, vaikka kovimmat pakkaset puuttui. Mullahan on toi vanha Mitsu FD tuolla vielä, mutta ei se talvella hommissa ollut. Pana on sijoitettu käytävän päähän, mutta lämmittää sieltä taloa hyvin. Ei ihan paras paikka tällainen sisäyksikön sijoittaminen käytävään ja puhallusta joutuu pitämään kovalla, että lämpö leviää.

+ näyttäisi kuluttavan energiaa vähemmän, kuin 15 vuotta vanhempi Mitsu. Näyttää pumput kehittyvän.
+ulkoyksikkö ei jäädä yhtään. Saattaa sulatella turhan usein, mutta ehkä parempi näin. Mitsun ulkoyksikköä sai sulatella uutenakin ajoittain.
+ Sisäyksikön sijoituspaikka huonompi, kuin vanhalla Mitsulla, mutta hoitaa homman silti. (sisäyksikkö kyllä oman kokemuksen mukaan kannattaa sijoittaa avaraan tilaan)
+Etäohjaus ja viikkoajastus varsinkin keväällä hyvä lisä.
+Etäohjaus toiminut ilman mitään ylimääräistä säätöä.
 

Paaki

Aktiivinen jäsen
Mites toi Pana mahtaa jaksaa FD25:een verrattuna, kun sisä- ja ulkoyksiköt ovat pienempiä ja kevyempiä...?
 

juovi

Aktiivinen jäsen
Mites toi Pana mahtaa jaksaa FD25:een verrattuna, kun sisä- ja ulkoyksiköt ovat pienempiä ja kevyempiä...?

Nyt tuli kunnon pakkasia, niin -25 on oltava panan kanssa muuta lämmitystä tai muuten alkaa lämpotila tippua asunnossa. Tänä aamuna oli pari patteria apuna.

Mitsussa riitti löyly vähän vajaaseen -20, joten pikkasen pidemmälle päästään nyt panan kanssa.
 
Back
Ylös Bottom