Panasonic H-versio MQTT projekti

Pretor

Aktiivinen jäsen
Eipä olekaan Heishan asennuksen jälkeen tullut katseltua, mutta HeishaMon oli nähtävästi saanut päivityksenkin firmwareen (3.1).
Nyt saa käskytettyä Home Assistantissa mm. myös Buffer Tankin dT lennosta. Sit pitäis varmaankin alkaa perehtymään pörssisähkön kanssa ohjailuun, jotta voi ajella Bufferia halvan sähkön aikaan normaalia kuumemmaksi.

eliel

Aktiivinen jäsen
Liian ison dT kanssa pelaaminen buffer tank modessa saattaa johtaa ulkoyksikön jäätymiseen.
Screenshot_2023-05-03-20-46-50-49_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg

Taitaa olla tuo heatpump off, joka ei toteutu ja pumppu ei pyöräytä lämmintä jäätymisen estämiseksi. Itse ajanut 15-20 asteen deltaa pyyntilämpötilaa säätämällä ja koneen pari kertaa sain jäätymään.

Pretor

Aktiivinen jäsen
Liian ison dT kanssa pelaaminen buffer tank modessa saattaa johtaa ulkoyksikön jäätymiseen.
katso liitettä 86597
Taitaa olla tuo heatpump off, joka ei toteutu ja pumppu ei pyöräytä lämmintä jäätymisen estämiseksi. Itse ajanut 15-20 asteen deltaa pyyntilämpötilaa säätämällä ja koneen pari kertaa sain jäätymään.
No kovemmilla pakkasilla tuo kone käy muutenkin aika lailla koko ajan, joten en näe loppujen lopuksi hyötyä tuosta ylilämpöön ajamisesta... varsinkin kun se pakkaskelin käyntiin lähtö on nihkeä.
Lähinnä ajattelin just kevät/syksy käyttöä, kun korkeintaan saatetaan pikkupakkasella käydään yöllä.
Päivisinkin arska lämmittää ja menoveden lähdöt on maltillisia, niin noihin tilanteisiin ylikuumaksi ajaminen voisi sopia.

Toiseksi mulla hybridi maan alla kellarissa, joten vaikka vesipumppu on seis, niin luonnollisella kierrolla vesi kiertää jonkin verran ulkoyksikön kautta.

Mites tuohon "vesipumpun lepo-ongelmaan" olisi mahdollista tehdä automaatiota, eli saisiko Heishan kautta käskytettyä tietyissä pakkasissa pyöräyttämään pumppua vaikka 30s tietyin väliajoin?

eliel

Aktiivinen jäsen
Heishan kautta voi laittaa koko pumpun päälle/pois, silloin tuo jäätymisen esto toimii. Data liikkuu heishan kautta vaikka laite olisi muuten pois päältä, en sitten tiedä onko muuta vaikutusta tuolla. Itse ajattelin ehkä vaihtaa tuohon päälle/pois kikkailuun.

TeacDance

Aktiivinen jäsen
Itse olen pitänyt konetta pois päältä pakkasilla ja vesipumppu mielestäni kyllä pyörähtää automaattisesti jos meinaa jäätyä kun on se jäätymisen esto päällä

Rasse226

Jäsen
Onko joku teistä kytkenyt DS18B20 anturin kiinni heishamoniin? Olen just pistänyt omani kiinni mutta heishamonin omassa 1-wire logissa ei tuu mitään dataa? Piuhat tarkistin jo pari kertaa että ovat oikein kytketty piirilevyyn. Mahtaako uus anturi olla viallinen...

Ton1A

Aktiivinen jäsen
On käytössä ja toimii, ei tuohon muistaakseni muuta tarvittu kuin se yksi rasti päälle asetuksiin ('Use 1wire DS18b20')

1685078348797.png

Rasse226

Jäsen
Jäin vielä miettimään että kytketäänkö tuo anturi suoraan heishamoniin kiinni, vai pitäisikö siinä olla joku toinen piirilevy vielä?

Ylös Bottom