Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Uusi malli löytyy tästä esitteestä sivulta 30. VE-malli löytyy myöskin edelleen.
http://www.panasonicproclub.com/uploads/NO/catalogues/05%20NO%20RAC%2015%20310715.pdf

Tyyppinumerot
CS-VZ9SKE / CU-VZ9SKE
CS-VZ12SKE / CU-VZ12SKE
 

Liitteet

  • Panasonic Heatcharge VZ.pdf
    176,8 KB · Katsottu: 702

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #2
Vs: Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

Eipä ole kauheita nuo COPit pakkasilla R410A laitteisiin verrattuna, vaikka laite puhaltaakin 1050 m3/h

Avgiven värme vid -7°C (COP) 5.60 kW (2.00)
Avgiven värme vid -15°C (COP) 5.15kW (1.84)

https://luftmiljobutiken.se/produkt/panasonic-vz12ske-heatcharge/
 

Liitteet

  • VZXXSKE_tehot.jpg
    VZXXSKE_tehot.jpg
    55 KB · Katsottu: 2 179

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

COP ei kyllä hääviltä näytä, lämpöä näkyy kyllä tulevan mukavasti.
 

pamppu

Hyperaktiivi
Vs: Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

Nollakelien copelo olis vielä kiinnostava, siellähän ne isot lämpömäärät pumpataan.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Vs: Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

Aika arvokkaalta tuo vaikuttaa. Tuolla hintaa saisi kolme edullisempaa laitetta.
http://www.e-silumossiurbliai.lt/preke/59_silumos-siurblys-oras-oras-sildsald-3-62-5-kw.html
http://www.e-silumossiurbliai.lt/preke/60_silumos-siurblys-oras-oras-sildsald-4-23-5-kw.html
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

Eurovent testien tulokset
http://www.eurovent-certification.com/en/Certified_products/Access_by_participant.php?lg=en&rub=04&srub=02&select_prog=AC&select_partic=49&select_marque=PANASONIC&select_class=AC1+%2F+A+%2F+S+%2F+R&tri_chp=&debut_affiche=111&indice_affiche=3
 

Liitteet

  • 1449421958.pdf
    15,6 KB · Katsottu: 717
  • 1449421999.pdf
    15,6 KB · Katsottu: 620

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Vs: Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

janti sanoi:
Aika arvokkaalta tuo vaikuttaa. Tuolla hintaa saisi kolme edullisempaa laitetta.
http://www.e-silumossiurbliai.lt/preke/59_silumos-siurblys-oras-oras-sildsald-3-62-5-kw.html
http://www.e-silumossiurbliai.lt/preke/60_silumos-siurblys-oras-oras-sildsald-4-23-5-kw.html

Tässä hieman edullisempi hinta 1891 €
http://www.klimatiko.it/catalog/novita-2016-panasonic-new-2016-panasonicvzcs-vz9skecu-vz9skemonopdcr-329000a-p-9261.html
http://www.klimatiko.it/catalog/novita-2016-panasonic-new-2016-panasonicvzcs-vz12skecu-vz12skemonopdcr-3212000a-p-9262.html
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Vs: Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

Testikertomuksia VZ9SKE ja VZ12SKE
 

Liitteet

  • CS-VZ12SKE,CU-VZ12SKE,ACBD-T15001,PI.pdf
    112,8 KB · Katsottu: 437
  • CS-VZ9SKE,CU-VZ9SKE,ACBD-T15001,PI.pdf
    112,6 KB · Katsottu: 470
  • CS-VZ12SKE,CU-VZ12SKE,ACBD,LR-S-C-000048,Performance-report.pdf
    878,2 KB · Katsottu: 468
  • CS-VZ9SKE,CU-VZ9SKE,ACBD,LR-S-C-000047,Performance-report.pdf
    848,9 KB · Katsottu: 666

kfr60

Jäsen
Vs: Panasonic Heatcharge uudistuu VZxxSKE R32 kylmäaineella SCOP 6,2

Onko näistä Panan VZ-malleista mitään käyttäjien tosielämäkokemuksia Suomessa?
 

jlu2006

Aktiivinen jäsen
Tämä siis ollut todella hiljainen äänimaailmaltaan, muovit eivät naksu ja pauku. Varmaan osaltaan siksi kun sisäyksikkö ei koskaan "kylmene". Neste/kaasukiertoa ei kuule. Tehontaarpeen kasvaessa vain humina kovenee, puhaltimesta ei aiheudu minkäänlaisia resonanssiääniä. Hyvin on myös kestänyt 10A sulake vaikka koneen vaatimuslistalla onkin 16A sulake.

Joulukuun loppupuolelta (patteri loppunut kulutusmittarista ja vaihdettu) 1117 kWh kulutus. Takkaa siis myös toki poltettu mutta muuten toiminut ainoana asuinkerrosten lämmönlähteenä. (Pieni talo kyllä mutta ei mikään ekotalo 90 vuoden ikäisenä).
 

cleaf

Aktiivinen jäsen
mites tää VZ pumppu mahtaa pärjätä kylmillä ilmoilla, eli paljon antaa vielä lämpöä esim 20 asteen pakkasessa ja paljon cop on silloin.
 

cleaf

Aktiivinen jäsen
ai katos, mitenkäs ite oon selaillut ton esitteen ohi. kiitosta.

mites tossa esitteessä näytetään -7 ast cop 2.27 ja noissa edellä olevissa liitteissä mitkä lisäsit niin -7 ast cop on 3.95?
luenko itse nyt väärin noita taulukoita?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Laitetaampa tähän ketjuun talteen tämän laitteen sulatusehdot

VZ Deice Operation.png
 

Mika73

Aktiivinen jäsen
Onko VZ heat charge mallissa tapahtunut 7v aikana jotain kehitystä? Nykyinen VE9 heat charge on ollut rintamamiestalon seinässä nyt 7v. Kiinnostaa ovatko saaneet hyötysuhdetta tai ominaisuuksia parannettua.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Onko VZ heat charge mallissa tapahtunut 7v aikana jotain kehitystä?
Tuossa vastaukseni kun edellisen kerran asiaa kyselit. :)

Puhaltaa huomattavasti kovempaa, olisiko siinä isoin muutos. :cool:
VE-mallissa oli kylmäainevaraaja, kun VZ-mallissa se on alumiininen "massavaraaja" joka "ladataan" sähköllä

 
Viimeksi muokattu:

Mika73

Aktiivinen jäsen
Onko VZ mallissa vastaavat internet ominaisuudet, kun flagship mallissa?
Käsittääkseni näiden energian kulutusta, sisä/ulkolämpöä, puhallus lämpötilaa ym voi seurata puhelin applikaation avulla?

Samoin ymmärsin että ajastimella voi määrittää eri lämpötilat eri kellonaikoina?

Vielä kun voisi määrittää/lukita siivekkäiden tietyt asennot. Vaikkapa pystysuunnassa alin ja toiseksi alin, jolloin lämpöä saisi siirrettyä välillä myös pidemmälle.

Luulisi että hyötysuhdekin olisi parantunut vuosien varrella.

Puhallusvoimakkuuden lisäys on tietysti hyvä. Olen pitänyt muutenkin manuaalisesti täysillä. Sitä en tiedä mitä hyötyä on lämpöakun muutoksesta.

Luulisi että melkein 10v tapahtuisi paljon, mutta ei sitten ilmeisesti kuitenkaan. Vähän ulkonäkö ja kaukosäädin muuttuu. Sulatuslogiikastakin on valitettu niin pitkään, kun muistan, niin luulisi että sitä parannetaan. Muistan kun monet modasivat pumppuja tälläkin foorumilla jo vuosia sitten.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Onko VZ mallissa vastaavat internet ominaisuudet, kun flagship mallissa?
Tuossa ei ole vakiona wifiä, vaatii lisävarusteen CZ-TACG1

Ominaisuudet taitavat löytyä tästä

Käsittääkseni näiden energian kulutusta, sisä/ulkolämpöä, puhallus lämpötilaa ym voi seurata puhelin applikaation avulla?
Ei taida löytä ILPeistä tällaista vielä, VILPeistä kylläkin. Tuo CZ-TACG1 ohjeen sivu 13 Tilastot-kohta kyllä lupailee että tällaista olisi tulossa. Tuskin S-sarjalaisessa tuota kuitenkaan on.

"This function is available from TKE and UKE generation."
 
Viimeksi muokattu:

Mika73

Aktiivinen jäsen
Vaikea ymmärtää miksei heatcharge mallissa ole kaikkia ominaisuuksia ja toista pumppua myydään flagship nimellä. Luulisi että heatcharge on näistä paras ja kehittynein, ainakin lämmitykseen. Se että tarjolla on kaksi parasta pumppua tuntuu hieman oudolta, eikä helpota ainakaan asiakkaan hankintaa.
 

hemaris

Aktiivinen jäsen
Juu uudessa HZ-mallissa kyllä, mutta ei VZxxSKE. HZ ei ole "Heatcharge".
Onko sinulla Janti tästä tarkkaa tietoa. Katselin vähän VZ ja comfor-cloud linkkejä ja niissä ei kyllä mainittu mitään rajoituksista eir pmppumallien välillä. Apissahan on nuo energiamittaukset, ulko+sisälmpätilat, puhallusnopeudet ja siivekkeiden asennot. Ja samaa appia tuossa käytetään jos tuon verkkoadapterin kytkee VZ-pumppuun. Adaptereita lienee tosin paria erilaista mallia - onko ero sitten niiden yhteensopivuudessa?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Liitteet

  • Comfort Cloud.png
    Comfort Cloud.png
    216,8 KB · Katsottu: 252
Viimeksi muokattu:

hemaris

Aktiivinen jäsen
Eipä ole muuta kuin tuo esitteen maininta. https://lampopumput.info/foorumi/threads/panasonic-heatcharge-uudistuu-vzxxske-r32-kylmäaineella-scop-6-2.22697/post-504503
VZ-malli on aiemmalla SKE-päätteellä, tuon jälkeen on tulli tuo TKE johon tuki esitteen mukaan tuli.
Mielenkiintoista että Verisuren apissa ei noita rajoituksia ole. Itse törmäsin SKE-mallin esitteeseen jonka jatkolinkeissä taas hehkutettiin näitä etäohjaustoimintoja, mm energiamittauksia. Olisi vähän erikoista jos ne olisivat aiemamssa mallissa mutta eivät uusimmassa.


Useat noista kyllä näyttivät olevan yleislinkkejä, eivät mitään mallikohtaista tietoa.
 
Tuliko jo pakkasia? Miltäs vaikuttaa laite?
Kyllä tuossa parhaimmillaan kävi -19c, pana kirnusi tulikuumaa ja laitoin puhalluksen kolmoselle niin alkoi tulla vähän liiankin kuuma. Pyynti oli 21 eikä tarvinnut korottaa. Lattialämmöt vastuksilla pysyi poissa niinkuin halusinkin. Erikoinen ominaisuus on se että sulattaa todella harvoin ja silti sulatuksen aikana puhaltaa lämmintä ilmaa. Olipa kerrassaan loistava hankinta. Järeä sisäyksikkö on hiljainen, ei nitise eikä natise.
 

jlu2006

Aktiivinen jäsen
Kyllä tuossa parhaimmillaan kävi -19c, pana kirnusi tulikuumaa ja laitoin puhalluksen kolmoselle niin alkoi tulla vähän liiankin kuuma. Pyynti oli 21 eikä tarvinnut korottaa. Lattialämmöt vastuksilla pysyi poissa niinkuin halusinkin. Erikoinen ominaisuus on se että sulattaa todella harvoin ja silti sulatuksen aikana puhaltaa lämmintä ilmaa. Olipa kerrassaan loistava hankinta. Järeä sisäyksikkö on hiljainen, ei nitise eikä natise.
Sepä se kun on heatcharge, ei pulputa nesteet sisäyksikössä eikä muovit natise. Onhan tuo kalliimpi kuin perusmallit ja COP ei taida ihan päästä parhaiden tasolle, onhan ikää jo mallilla, silti laittaisin rahani edelleen VZ:aan.
 
Sepä se kun on heatcharge, ei pulputa nesteet sisäyksikössä eikä muovit natise. Onhan tuo kalliimpi kuin perusmallit ja COP ei taida ihan päästä parhaiden tasolle, onhan ikää jo mallilla, silti laittaisin rahani edelleen VZ:aan.
No kyllä. En olis ikinä voinut uskoa millaista pumppaaminen voi parhaimmillaan olla. Nyt vaimo puhui jo että mökille pitäisi laittaa samanlainen mitsun FT tilalle. Aika voimaton ja äänekäs pulputtaja tuo mitsu. Onnisen kautta ostin tuon VZ tason panan 2490e mutta voin tunnustaa kaikille avoimesti että ei harmita yhtään vaikka meni muutama satanen enemmän perus mitsuun verrattuna. Scop lienee vielä tänäkin päivänä kärkikastia vaikka onkin dinosauruksen aikainen kirnu. Eniten yllätti tosiaan tuo hiljainen äänimaailma ja se että sulatuksella ei kuulu mitsun kaltaista korinaa ja halvan muovin napsetta.
 
Mökillä ollut tuo NE9GKE jo 21 vuotta käynnissä 365/24.
Hyvin on toiminut, talvella peruslämpö +8 ja kesällä on toisinaan viilennellytkin, aina tarpeen vaatiessa.
Sisäyksikkö ei ulise, laakereitakaan ei ole vaihdettu kertaakaan.
Aivan loistava laite.
 
Back
Ylös Bottom