Panasonic LZxxTKE R32

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Panasonicilta uusi lämpöpumppu matalalla sisäyksiköllä vain 249 mm korkea.

CS-LZ25TKE/CU-LZ25TKE
CS-LZ35TKE/CU-LZ35TKE

http://www.aircon.panasonic.eu/uploads/SE/clima_technicalsheets/SV%20LZ25TKE_LZ35TKE%20LR.pdf

CS_LZ25-35TKE.png
 

jlu2006

Aktiivinen jäsen
Vs: Panasonic LZxxTKE R32

No niin tuohan menisi jo yläkerran ikkunan päälle jäähdytykseen, tosin jos kesät ovat tällaisia niin jäähdytystä ei pahemmin kyllä tarvita. ;D
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: Panasonic LZxxTKE R32

Service Manuaali
http://support.ventistal.no/dokumenter/?Id=8487

Kompressori 9RD132XAB21 (sama kopressori kuin HZ, NZ ja CZ-malleissa)
Kylmäaine R32 1100 g

Sisäyksikön päälle pitää jäädä minimissään 30 mm => mahtuu siis min 279 mm korkeaan tilaan esim. ikkunan tai oven päälle.
 

Liitteet

  • EL_CU-TZ25TKE.pdf
    62,7 KB · Katsottu: 648
  • EL_CU-TZ35TKE.pdf
    59,6 KB · Katsottu: 597

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Vs: Panasonic LZxxTKE R32

Panasonic LZ – gör byte av värmepump enkelt
http://blog.panasonicnordic.com/sv/heating-and-cooling-sv/heating-and-cooling-pressmeddelande-sv/panasonic-lz-gor-byte-av-varmepump-enkelt/

Google-käännös
https://translate.google.fi/translate?sl=sv&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fblog.panasonicnordic.com%2Fsv%2Fheating-and-cooling-sv%2Fheating-and-cooling-pressmeddelande-sv%2Fpanasonic-lz-gor-byte-av-varmepump-enkelt%2F&edit-text=
 

ahpe

Aktiivinen jäsen
Vs: Panasonic LZxxTKE R32

Syksyn 2018 uutuus suomessa Panasonic LZ25TKE ja LZ35TKE.

Tutustumistarjous (rajoitetettu erä) syyskuun ajan
LZ25TKE Lämmitysteho (kW) 3,2 (0,85–6,55)
Jäähdytysteho (kW) 2,5 (0,85–3,0)
SCOP*/energialuokka 5,0 / A++
Kylmäkerroin (SEER) 7,6 / A++
LZ35TKE Lämmitysteho (kW) 4,2 (0,85–7,65)
Jäähdytysteho (kW) 3,5 (0,85–4,0)
SCOP*/energialuokka 4,9 / A++
Kylmäkerroin (SEER) 7,4 / A++
Uusi LZ-malli on suunniteltu vaihtomarkkinoille. Sisäyksikön korkeus vain 249mm ja leveys 790 mm. Testattu tuotto -35 °C:seen. Energialuokka A++. Kylmäaine R32. Sopii erityisesti vanhojen CKE tai DKE mallien korvaajaksi.

Vuosi meni ennenkuin tuli suomeen.
 

ahpe

Aktiivinen jäsen
Vs: Panasonic LZxxTKE R32

Uusi LZ-malli on suunniteltu vaihtomarkkinoille. Sisäyksikön korkeus vain 249mm ja leveys 790 mm. Testattu tuotto -35 °C:seen. Energialuokka A++. Kylmäaine R32. Sopii erityisesti vanhojen CKE tai DKE mallien korvaajaksi.

Ensimmäinen LZxxTKE asennus tehty, vähän oli epäily meneekö heittämällä vanhan NE9GKE paikalle, kuten mainos lupaa, kyllä meni, tuli jopa lisää tilaa yksikön yläpuolelle.

Syvyys 355 mm tuntui ensin suurelta, mutta kun oli paikalla seinässä ei näyttänyt enää niin kookkaalta.
Sisäyksikkö on helppo puhdistaa sisäpuolelta, väljyyttä on riittävästi.
 

jussiv

Tulokas
Vs: Panasonic LZxxTKE R32

Tätä mallia olen kyttäillyt, kun on tilanahtautta ovien päällä. Miten suorituskyky näyttää paperilla vertautuvan ns. normaalikokoisiin malleihin? Luvattu 2.5 COP -7 asteessa ei tunnu kovin kovalta.
 

jlu2006

Aktiivinen jäsen
Onko tämä edelleen matalin malli? Pitää oikeasti miettiä yläkerran jäähdytystä, tuo "pingviini" sen verran meluisa.
 

jlu2006

Aktiivinen jäsen
On, ellei sitten kattokasetti tai tehokkaampi kattomalli tule kysymykseen.
Ei mahdu katokasetti/kattomalli yläkertaan, viistokatto hieman rajoittaa.

Ikkunan päältä pääsee hyvin puhaltamaan koko (pienen)talon pituudelta ja teho riittää 25 sarjaisellakin.
Ei ole turhia huoneita rajoittamassa vaan avotilaa.

Hyvähän se on olla lämmittämään kykenevä laite jos kerran asennetaan vaikka tarve onkin jäähdyttää. Nyt leutoina talvina on hyvin VZ9 lämmittänyt myös yläkerran kun pääsee avorappuja lämpö nousemaan.

Ei haittaa tuo "vain" 1,05 COP -35 °Cssä kun aika harvoin tampereella pakkaset tuota luokkaa.
 

Topias

Tulokas
Vieläkö kannattaa ostaa ja asentaa LZ25? Ainut pumppu joka mahtuisi yläkerran ikkunan päälle(jonka olen löytänyt), kun tilaa on alta 30cm ikkunaan.
 

Luukku

Vakionaama
Vieläkö kannattaa ostaa ja asentaa LZ25? Ainut pumppu joka mahtuisi yläkerran ikkunan päälle(jonka olen löytänyt), kun tilaa on alta 30cm ikkunaan.
Daikin Perfera 30 on korkeus 295mm.
Täytyis sinne kuitenkin jäädä päälle ilmatilaa niin eikö mitään muuta paikkaa ole? Lattiamalli sitten?
 

tri_routa

Aktiivinen jäsen
Daikin Comfora menee vielä pienempään asennustilaan vrt Perfera. Muistaakseni 3 cm riittää etäisyydeksi kattoon. Listaa voi ikkunan päältä joutua kaventamaan, mutta riittää kun saa ikkunan avattua (mikäli avattava).
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom