Panasonic "special settings" toimintoja

dbwarrior

Vakionaama
Tuolta HZ25-TJE manuskasta(s.82) löytyi taulukko jossa noista special stteingsit on listattu.
Osa on sellaisia joita ei tästä minun pumpusta toimintoina löydy, mutta osa on kuitenkin mahdollsita säätää.
Nyt mietin, että mitähän seuraavat säädöt mahtaa tehdä:

NO:-------------------Name-----------:Options
55: Frequency tolerance selection : [±3Hz (03) / ±7Hz (07)]
56: Fixed fan speed selection during heat mode compressor OFF: 00/01
58: Heat mode thermo shift adjustment: -3°C ~ 3°C

60: Deice start determination judgment temperature switching 00/01



Minun pumpussa arvot olivat:
55=03
56=00
58=0
60=00


Tuo 55 on varmaan kompuran taajuuteen liittyvä, mutta miten?
56 on varmaan katko käynnin sisäyksikön puhallin nopueden ohjaus
58 on varmaan toiminto jolla saadaan kaken "pyynti" osumaan paremmin kohdalle kohteen toteuman kanssa.
60 lienee sulatus alogrytmin valinta. Kumpikohan arvo on nyt kumpi ?


Laitoin kokeeksi(pumppu sammutettuna):
56=1(painoin set PAINIKETTA)
58=2(painoin set PAINIKETTA)
60=01(piippasi kun painoi set PAINIKETTA)
Liekkö nuo piipaamattomuudet tarkoitti ettei käsky mennyt perille tai sitä ei osattu tulkita.
 
Viimeksi muokattu:

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
55 taitaa olla ohjauksen/säädön tarkkuuteen liittyvä 3Hz korjailee kompuran taajuutta herkemmin 7 Hz on vähemmän tarkka. Sisälämpötila vaihtelee tällöin enemmän.

56 on ns. ”takkatoiminto”, eli laite puhaltaa vaikka kompura seisoo. Voi olla että tuon kun valitsee niiin ei niitä sun virityksille ole tarvetta.

60=1 uudistettu sulatusohjelma

Set -painiketta pitää painaa 5 s ajan, jotta uusi valinta tallentuu.

 
Viimeksi muokattu:

dbwarrior

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Taitaa 5 sec sääntö koskea asetuksiin menoa. Tallennus on ihan 1 painallus.
Tuo piipaamattomuus on varmaan sitä ettei käsky mene perille. 58 optioon testasin -3 ja 3 arvoja lämpö pyynnin ollessa 21. Ei vaikutusta. Samoin 56 optio ei vaikuttanut puhalukseen kun kompura pysähtyi
 
Viimeksi muokattu:

sh1

Aktiivinen jäsen
Löysin tämän vanhemman postiketjun jantin linkityksen ansiosta, tänks! (https://lampopumput.info/foorumi/threads/toimiva-takkakytkin.32400/)
Asetus#56 tuli konffattua päälle nyt kun ymmärsin sen merkityksen.
Mutta miten toi asetus#60 (deice start...) nyt kannattikaan Etelä-Suomen olosuhteissa laittaa? Hämärästi muistelen, että tästä oli jotain isompaakin spekulaatiota aikoinaan, kun Panan pumppujen sulatus ei ollut nykyisellä tasolla(?).
Kyseessä 3+ vuotta vanha CS-HZ9RKE.
 

hemaris

Aktiivinen jäsen
Mutta miten toi asetus#60 (deice start...) nyt kannattikaan Etelä-Suomen olosuhteissa laittaa? Hämärästi muistelen, että tästä oli jotain isompaakin spekulaatiota aikoinaan, kun Panan pumppujen sulatus ei ollut nykyisellä tasolla(?).
Kyseessä 3+ vuotta vanha CS-HZ9RKE.
Riippumatta sijainnista suomessa kannattaa laittaa tuo asetus 60 päälle ( eli arvo1). Estää kellosulatukset alle -10 °C lämpötiloissa.
 

ppetsku

Jäsen
HZ9 RKE service manuskassa ei ollut mainittu noita lisäasetuksia, toimivatko ne myös siinä, yksi asiakas kovasti reklamoi että säätimen ja todellisen lämpötilan ero on 3,5 astetta ja vaati korjausta/uutta konetta
 
Onko palstalaiset huomannut service manualista kohdan, 2 Solar radiation sensitivity level adjustment. Onkohan tuolla vaikutusta jos pumppu on aurinkoisella seinustalla, ja aurinko pääsee vaikuttamaan pumpun lämpötila-antureiden toimintaan, mikä vaikuttaa sulatuksiin.
 

Netta

Tulokas
Pääseekö tuota sulatusasetusta muuttamaan HZ25WKE mallissa? Tunnin välein sulattaa kun pakkasta on vähän reilummin vaikka ei tuo kenno silmämääräisesti kovin jäiseltä näytä. Sahaa sisälämpötila ylös alas kun vähän väliä sulattelee. Soitin panasonicin tukeen, mutta eivät sieltä tienneet ja sanoivat koittavansa selvittää tekniseltä puolelta asiaa.
 

Netta

Tulokas
Kiitos. En huomannut, että pumpun piti olla sammutettu, jotta valikkoon pääsee. Hieman ihmetyttää miksi laitteen omassa ohjekirjassa ei ole mainittu koko valikkoa.
 

iro

Vakionaama
Mitenköhän tuo käytännössä asetetaan voisiko joku ystävällisesti opastaa kyseessä siis hz25wke
Minulla hz25zke:ssä allaolevasta ohjeesta poiketen (tai tulkita ohjetta siten että) huoltovalikoon (asetukset 50-67) pääsee kun pumpun ollessa OFF
painaa alarivin pientä "SET" valintaa yhtäjaksoisesti yli 5sek ==> näyttöön tule 50.
Pyyntilämpö-valinnalla voi sitten selata/muuttaa asetuksia 50-67.
Tehdasasetuksena minulla oli 00 eli disabled.
 

Liitteet

  • Screenshot_20241230-132432.jpg
    Screenshot_20241230-132432.jpg
    81,2 KB · Katsottu: 195
Viimeksi muokattu:

tri_routa

Aktiivinen jäsen
Mitenköhän tuo käytännössä asetetaan voisiko joku ystävällisesti opastaa kyseessä siis hz25wke
Onko tämä asetus laitettava päälle myös NZ25YKE-laitteissa vai jo defaulttina päällä?

edit: SM mukaan on päällä ”new deice judgement”
 
Viimeksi muokattu:

VeeHoo

Tulokas
Löysin tämän vanhemman postiketjun jantin linkityksen ansiosta, tänks! (https://lampopumput.info/foorumi/threads/toimiva-takkakytkin.32400/)
Asetus#56 tuli konffattua päälle nyt kun ymmärsin sen merkityksen.
Mutta miten toi asetus#60 (deice start...) nyt kannattikaan Etelä-Suomen olosuhteissa laittaa? Hämärästi muistelen, että tästä oli jotain isompaakin spekulaatiota aikoinaan, kun Panan pumppujen sulatus ei ollut nykyisellä tasolla(?).
Kyseessä 3+ vuotta vanha CS-HZ9RKE.
Kerrotko mikä asetus 56 merkitys on? Kokeilin omaan Panasonicin HZ25ZKE pumppuun muuttaa 56 asetuksen arvoon 1 mutta en huomannut eroa. Oletin, että sisäyksikkö lopettaisi ilman kierrättämisen tuolla asetuksella mutta tuntuu sisäyksikkö jäävän kierrättämään ilmaa samalla lailla vaikka lämmitys loppuu ja kompura pysähtyy.
 
Viimeksi muokattu:

Jule

Vakionaama
Kerrotko mikä asetus 56 merkitys on? Kokeilin omaan Panasonicin HZ25ZKE pumppuun muuttaa 56 asetuksen arvoon 1 mutta en huomannut eroa. Oletin, että sisäyksikkö lopettaisi ilman kierrättämisen tuolla asetuksella mutta tuntuu sisäyksikkö puhaltavan samalla lailla vaikka lämmitys loppuu ja kompura pysähtyy.
Eikös se asetus pitäisi olla 0 jos nimenomaan haluaa puhaltimen pysähtyvän, kun kone ei lämmitä?
 

VeeHoo

Tulokas
Eikös se asetus pitäisi olla 0 jos nimenomaan haluaa puhaltimen pysähtyvän, kun kone ei lämmitä?
Ei mulla ainakaan puhallin pysähdy kummallakaan arvolla kun pumppu lopettaa lämmittämisen. Oletuksena oli nolla ja sen takia kokeilin arvoa 01 mutta ei vaikutusta. Jää lämmittämisen jälkeen kierrättämään ilmaa ja siitä tietysti tulee pieni vedon tunne.
 

Jule

Vakionaama
Ei mulla ainakaan puhallin pysähdy kummallakaan arvolla kun pumppu lopettaa lämmittämisen. Oletuksena oli nolla ja sen takia kokeilin arvoa 01 mutta ei vaikutusta. Jää lämmittämisen jälkeen kierrättämään ilmaa ja siitä tietysti tulee pieni vedon tunne.
Jooo, se puhallin ei aivan kokonan pysähdy koskaan, vaan jää jollekin 2% tms teholle, koska lämpötila-anturi on laitteen sisällä. Se ei muuten tietäisi koska ilma on jäähtynyt niin paljon että koneen pitää aktivoitua uudelleen.

Luulin että tarkoitit että kone jää puhaltamaan sillä kaukosäätimestä valitulla kiinteällä puhallusnopeudella, joka tuon takkatoiminnon ideana on.
 
Back
Ylös Bottom