Panasonic TZ25WKE / TZ35WKE

jeppq

Tulokas
Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä TZ25WKE -laitteesta?

Olen miettinyt tätä laitetta viilennystarkoitukseen 502 kerrostalokaksioon. Aloin miettiä uudelleen juteltuani erään asentajan kanssa. Hänen asiakkaillaan on ollut huonoja kokemuksia laitteesta. Muistaakseni hän ainakin mainitsi, että sisäyksikkö on alkanut tuottamaan ylimääräisiä sivuääniä pienen käytön myötä.
 
Viimeksi muokattu:
P

Poistunut käyttäjä 16081

Vieras
Eikös asentajalla pitäisi sitten takuukorjata viallinen osa, tai vaihtaa koko yksikkö. Vikoja löytyy joka valmistajan yksilöistä.
 

jeppq

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
ymmärsin että noin puolet asennetusta erästä olivat jollakin tavalla viallisia. Kuulostaa paljolta jos väite pitää paikkansa... Ehkä oli vain huono erä.

Olisi mielenkiintoista kuulla erityisesti laitetta asentaneiden mielipidettä, että onko vikatiheys todella noin suuri.
 

jeppq

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
kai se on pakko ajatella niin, että se on myös Panasonicin etu korjata mahdolliset tyyppiviat ensimmäisten malliston edustajien jälkeen. Ajattelin valita kyseisen laitteen, sillä se on hiljainen, sopivan hintainen ja wifi-tuki sisältyy laitteeseen.
 

hemaris

Aktiivinen jäsen
Meille asennettiin TZ35 ja se WiFi-ohjelma on ainakin Androidilla täysin käyttökelvoton. Laitetta ei saa rekisteröityä softaan millään. Google Playsta voi kurkata arvostelut: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.panasonic.ACCsmart&gl=US&showAllReviews=true
Näin muutaman tunnin kaiken yrittäneenä voin yhtyä noihin kommentteihin ja todeta ihan suoriltaan että laitteessa ei ole WiFi-tukea, vaikka sellainen mokkula siinä on.
Kokeile toista android-versiota. Itselläni oli sama ongelma HZ25:n ja kännykän android 9:n kanssa, mutta se ratkesi kun kaivoin ikivanhan tabletin jossa oli android 5. Rekisteröinnin jälkeen sitä pystyi sitten käyttämään myös kännykällä.
 

perti16

Aktiivinen jäsen
Omien kokemusten mukaan appi toimi Androidilla kesällä täydellisesti, talvella oli kirjatumisongelmia, joka ratkesi napauttamalla kirjautumisnappia kolmesti ja nyt useamman kuukauden jälkeen kirjautuminen oli säilynyt iOSilla. Käytössä ollut myös CZ9SKE 2016-2020 täysin ongelmitta. Eli omalla kohdalla aika mietoja vastoinkäymisiä.

Tuskin silti arvostelut olisivat tuota luokkaa jos ongelmia ei olisi.

App Storessa päivityslogissa:

1.12.0 (21. kesäk. 2021)​

• Automaattinen kirjautumisjakso on pidennetty yli 3 kuukauteen. Log-in vaaditaan 3 kuukauden kuluttua turvallisuussyistä.
 
Viimeksi muokattu:

hemaris

Aktiivinen jäsen
Omien kokemusten mukaan appi toimi Androidilla kesällä toimi täydellisesti, talvella oli kirjatumisongelmia, joka ratkesi napauttamalla kirjautumisnappia kolmesti ja nyt useamman kuukauden jälkeen kirjautuminen oli säilynyt iOSilla. Käytössä ollut myös CZ9SKE 2016-2020 täysin ongelmitta. Eli omalla kohdalla aika mietoja vastoinkäymisiä.

Tuskin silti arvostelut olisivat tuota luokkaa jos ongelmia ei olisi.

App Storessa päivityslogissa:

1.12.0 (21. kesäk. 2021)​

• Automaattinen kirjautumisjakso on pidennetty yli 3 kuukauteen. Log-in vaaditaan 3 kuukauden kuluttua turvallisuussyistä.

Panan palvelimilla on myös välillä ollut havaittavissa pientä tahmeutta joka näkyy kirjautumisen hitautena tai time-outtina kirjautumisessa. Nyt ei kuitenkaan näyttäisi olevan noita ongelmia.
 

Partsu

Jäsen
Vanhin Android kapine taloudessa näyttää olevan Android 10, tuota vanhemmista on nähtävästi jo hankkiuduttu eroon. Saan tosiaan pumpun liitettyä reitittimeen, mutta rekisteröinti ei onnistu. Laitetta rekisteröitäessä pitäisi syöttää salasana kahteen kenttään, mutta sellaista salasanaa en saa aikaiseksi joka ei herjaisi väärää salasanaa (täh?). Joillain muillakin on ollut samankaltaista ongelmaa Google Playn kommenteissa, mutta itse en saanut millään 2.4GHz verkoilla tai muilla loitsuilla toimimaan. Näin ohjelmistokehittäjänä vaan ottaa näin selkeät bugit syvälle hermoon, varsinkin kun ongelma on nähtävästi ollut olemassa jo pitkään.
 

hemaris

Aktiivinen jäsen
Vanhin Android kapine taloudessa näyttää olevan Android 10, tuota vanhemmista on nähtävästi jo hankkiuduttu eroon. Saan tosiaan pumpun liitettyä reitittimeen, mutta rekisteröinti ei onnistu. Laitetta rekisteröitäessä pitäisi syöttää salasana kahteen kenttään, mutta sellaista salasanaa en saa aikaiseksi joka ei herjaisi väärää salasanaa (täh?). Joillain muillakin on ollut samankaltaista ongelmaa Google Playn kommenteissa, mutta itse en saanut millään 2.4GHz verkoilla tai muilla loitsuilla toimimaan. Näin ohjelmistokehittäjänä vaan ottaa näin selkeät bugit syvälle hermoon, varsinkin kun ongelma on nähtävästi ollut olemassa jo pitkään.

Omat muistikuvat ovat 1.5 vuoden takaa ja sen takia hieman hataria. Itselläni suurin ongelma taisi olla reitittimeen kytkeminen. Sen jälkeen sain kyllä tehtyä kaksi tunnusta. Mutta jos en väärin muista niin vähän hankalaksi tuo oli tehty ja kirosanoja taisi tulla jonkin verran ennen kuin sain homman onnistumaan.
 

jeppq

Tulokas
Nyt sain asentajan asentamaan laitteeni ja otin tuon wifi-ohjauksen käyttöön. Minäkin olen ohjelmistokehittäjä ammatiltani ja on kyllä pakko ihmetellä kuinka vaikeaksi laitteen liittäminen kotiverkkoon on onnistuttu tekemään. Lähes tunnin kokeilemisen jälkeen luin wifi-ohjauksen asennusohjetta eteenpäin ja huomasin, että toisena vaihtoehtona on tehdä liittäminen käyttäen reitittimen WPS-toimintoa.

Piti ottaa WPS käyttöön kirjautumalla reitittimen asetussivulle. Omassa vanhassa reitittimessä on painonapilla toimiva WPS. WPS-nappia painamalla on pari minuuttia aikaa liittää laite verkkoon. Mukana tulleilla ohjeilla sain ilp:n liitettyä ensimmäisellä yrityksellä WPS avulla.

Muutamaan otteeseen olen wifi-ohjausta käyttänyt ja se on toiminut moitteetta. Kirjoitan tänne myöhemmin lisää kokemuksiani wifi-ohjauksesta.
 

jeppq

Tulokas
Kolean kevätsään myötä asunnossa on ollut toistaiseksi viileää, joten ei ole tarvinnut ilpia käyttää muuta kuin testausmielessä. Melko tyytyväinen olen ollut laitteeseen. TZ25 sisä- ja ulkoyksikkö on hiljainen pienillä nopeuksilla ja viilentää huoneen nopeasti kovemmalla puhallusteholla. Sisäyksikön etukansi tosin alkaa resonoimaan tietyssä puhalluskulmassa isommilla nopeuksilla. Ehkä tämä on sitä räminää, johon aloitusviestissäni lainaamani asentaja viittasi. Pienellä teippi-/sinitarraviritelmällä etukannen räminän saa kuitenkin eliminoitua. Olisi tietysti mukavaa, että tällaisiin ratkaisuihin ei tarvitsisi alentua...
 

T76

Aktiivinen jäsen
Meillä on HZ35XKE, ei sinänsä siis kysymyksen laite, ja siinä ainakin oli heti uudesta sivuääni silloin, kun puhallin käy kovempaa. Asentaja kävi katsomassa, ja kuulemma puhaltimen roottori epätasapainossa tms, piti tilailla uusi. Tässä sitä odoteltu nyt pari kuukautta. Tunnisti vian niin nopeasti, että lienee näissä ainakin tyyppivika.

Wifi ja appsi iOS:llä toimivat täydellisen hyvin (rima ei ole kovin korkealla näiden pumppuvalmistajien softien kohdalla).
 

juukeli

Aktiivinen jäsen
Mä sain TZ25WKE wifin pelaamaan kun otin adguardin luurista pois päältä. Sitä ennen ei onnistunut millään. Ainakin muutaman päivän kokemuksella hiljainen laitos ja hyvin puhkuu viileää. Ulkoyksikkö alapohjassa.
 

Käyttäjä89

Aktiivinen jäsen
Kesä on lopuillaan, niin onko millaisia kokemuksia ollut näistä? Riittääkö 25 minkä kokoisessa asunnossa ja etäohjaus pois lukien onko muita harmeja ollut?
 

juukeli

Aktiivinen jäsen
60m2 1,5krs talon yläkertaan piisaa oikein mainiosti hiljaisesti puhallellen. Pari kertaa huomasin lievää resonanssiääntä joka kuulostaa siltä että sisäyksikön muovikotelo resonoi, joten lienee helppo vaimentaa jos alkaa vaivaamaan.
 

T76

Aktiivinen jäsen
60m2 1,5krs talon yläkertaan piisaa oikein mainiosti hiljaisesti puhallellen. Pari kertaa huomasin lievää resonanssiääntä joka kuulostaa siltä että sisäyksikön muovikotelo resonoi, joten lienee helppo vaimentaa jos alkaa vaivaamaan.
Aiemminkin laittelin, niin meillä kans resonoi sisäyksikön kotelo 35:sta, johtui puhaltimen epäkeskoisuudesta, laakereista tms - ja tuli kokonaan uusi tilalle takuuseen. Ääni ei tosin ollut lievä, se muovikansi nakutti melkoisesti muuta koteloa vasten.
 

jeppq

Tulokas
Riittää hyvin 50m^2 asuntooni, vaikka tila on hankala viilentää pohjaratkaisusta johtuen. ILP asennettu olohuoneeseen ja sieltä viileä ilma leviää käytävän kautta makuuhuoneeseen. Pienet oviaukot käytävään rajaavat viileän leviämistä huoneiden välillä. Huoneiden lämpötilaero oli arviolta 3-5 astetta viilennyksen ollessa päällä. Kosteus tuntui vähenevän myös tehokkaasti makuuhuoneessa. Muutin kesäksi nukkumaan olohuoneeseen, jotta saan viilennettyä pienimmällä teholla helposti 19 asteeseen. En usko että tehokkaampi TZ35 olisi viilentänyt kaksiotani paljoakaan paremmin.

Olin viikon pois asunnostani kovilla helteillä, minkä jälkeen TZ25 joutui puhaltamaan vuorokauden keskivoimakkuudella. Ehkä tuossa tapauksessa tehokkaampi laite viilentäisi lämpöä varanneet rakenteet nopeammin.

Tein videon resonointiongelmaan liittyen:
Naputusta voi olla äkkiseltään hankala huomata, sillä se esiintyy vain tietyillä puhallusnopeuksilla ja -kulmalla. Resonointi häviää lähes täysin kun laittaa etukannen huonosti kiinni. WiFi-ohjaus toimi hyvin asennusvaikeuksien ratkettua. Muuten olen ollut kovin tyytyväinen laitteeseen.
 
Viimeksi muokattu:

jeppq

Tulokas
Aiemminkin laittelin, niin meillä kans resonoi sisäyksikön kotelo 35:sta, johtui puhaltimen epäkeskoisuudesta, laakereista tms - ja tuli kokonaan uusi tilalle takuuseen. Ääni ei tosin ollut lievä, se muovikansi nakutti melkoisesti muuta koteloa vasten.
Oliko resonointi voimakkaampaa kuin tuossa yläpuolella videolla esiintyvä?
 

T76

Aktiivinen jäsen
Oli juuri vastaavaa napsutusta, ja loppui kun kansi oli auki tai pistin huopalaput väliin. Uudella puhaltimella ei napsuta. kannattaa reklamoida.
 

Partsu

Jäsen
Nyt on vajaan vuoden ollut pumppu (TZ35WKE) käytössä. Olen pitänyt sen myös lämmityksellä kun pakkasta ei ole ollut yli -5 astetta ja lämmintä on piisannut. Koneen mukanahan tuli pohjavastus ja asentaja laittoi sen paikalleen. Zaven asiakaspalvelu suositteli tuota mallia viime keväänä, kun etsin pumppua pääasiassa viilennykseen ja satunnaiseen lämmitykseen, vaikka muut kaupat kertovat sen olevan vain viilennykseen. En tiedä sitten miksi Zaven sivuillakin nykyään todetaan että "Laitetta ei voi käyttää lämmitykseen, pelkästään viilennykseen!". Olen pitänyt koneen aina hiljaisella asetuksella ja satunnaista naksahtelua lukuunottamatta ei yläkerran aulatilassa ole laitteen olemassaoloa huomannut. Ulkoyksikkö jyrisee kyllä alakerran seinän läpi lämmityskäytössä aina välillä maatelineestä huolimatta.

Nyt on hakusessa alakertaan ilppi ja Home Assistantin tunkeutuessa kotona kaikkialle päätin että Panasonic se ei kyllä ole jos wifi ei oikeasti toimi ollenkaan. Taistelin laitteen parissa tunnissa taas kiinni wifiin, käyttäen toista reititintä ja WPS:ää, mutta lopputulos oli sama kuin vuosi sitten: laitteen rekisteröinti epäonnistuu kun salasanan valinta on väärä. Kokeilin myös paria lasten leikeissä ollutta sukulaisten vanhaa puhelinta, mutta ei auttanut.

Lopulta löysin YouTubesta yhden Panasonicin wifi -videon kommenteista neuvon nollata salasana:
1. Paina kaukosäätimen wifi-painiketta kunnes numerovalinta tulee näkyviin,
2. valitse 5,
3. paina SET niin kauan että laite piippaa.

Tämän jälkeen yhdistin laitteen WPS:n avulla (valinta 1) verkkoon, ja rekisteröinti (valinta 3) meni tällä kertaa valitulla salasanalla läpi.
 

Partsu

Jäsen
No, pakko myöntää ettei sitä WiFi iloa kauan kestänyt. Appi alkoi hukkaamaan laitteen viimeistään iltaisin, mutta sen sai vielä takaisin sammuttamalla ja käynnistämällä ilpin uudestaan. Tänään sitten koko kone oli hävinnyt sovelluksesta ja halusi rekisteröidä sen uudestaan. Yritin nollata salasanan kun yhdistäminen ei toiminut, mutta nyt kone ei suostu yhdistymään WiFiin edes WPS:llä. :prkl:
 

Husky

Hyperaktiivi
Minäkin olen ohjelmistokehittäjä ammatiltani ja on kyllä pakko ihmetellä kuinka vaikeaksi laitteen liittäminen kotiverkkoon on onnistuttu tekemään.

Piti ottaa WPS käyttöön kirjautumalla reitittimen asetussivulle. Omassa vanhassa reitittimessä on painonapilla toimiva WPS. WPS-nappia painamalla on pari minuuttia aikaa liittää laite verkkoon.
Kiitos näistä vertaistukiviesteistä koskien Panasonicin wifiä. Itsellä ei tunti eikä kaksi piisannut, vaikka muissa kapineissa on saanut wifit toimimaan aina kädenkäänteessä.
Todella raivostuttava!
Jos joku muukin tuskailee, niin mainittakoon, että kahdessa eri kohdassa joutuu tekaisemaan salasanan ja kumpaankaan ei meinaa kelvata mikään ja sitten lopulta kymmenennellä kerralla saattaakin joku aiemmin kokeiltu kelvata yllättäen.
Ja caphtchassa oli erittäin selvät kirjaimet, jotka oli helppo toistaa, niin luokkaa 20x sai silti tuntemattomasta syystä kokeilla ja kun vielä tuo toinen salasana hylättiin samassa kohdassa, niin siinä oli jo ^n sessio kerpele!
Toinen salasana oli Comfortcloudiin rekisteröitymisessä ja toinen oli muistaakseni sen jälkeen, kun ihmeen kaupalla oli päässyt reitittimen tunnuksen syöttämiseen asti ja sai sen s****nan valon pysymään päällä vilkkumatta, niin oli vielä joku "laitteen salasana" keksittävä johon ei meinannut mikään kelvata ja josta ei ohjeissa mielestäni lukenut mitään. Mahdollisesti ei saa olla erikoismerkkiä, kun ainakin toinen näistä salasanoista meni läpi, kun sen otti pois.

Toinen soppa oli reitittimeen kytkeytyminen. Reitittimessä on wps-nappi, mutta vaikka minkälaisen aikaikkunan sisään painalluksesta kokeili niin ei se maailmanlopun valo SY:ssä muutakuin jatkoi vilkkumista. Lopulta tuntemattomasta syystä lukemattomien aivan samoin menneiden yritysten jälkeen, ihmeenkaupalla pääsi siihen, että saattoi syöttää reitittimen tunnuksen.

Kannattaa muuten noteerata, että kakessa on kaksi (!) SET-nappia, niin sekin voi sekoittaa. Eli ei pidä painaa sitä SET-nappia mikä on sen Wifi-napin vieressä, jota pitää samassa kohtaa painaa jolloin olisi ensimmäisenä mielessä painaa sen viereistä SET-nappia :)

Jos tämä homma olisi ollut askel kerrallaan etenevä, niin olisi hallinnassa, mutta kun voi/pitää ristiinrastiin palata kokeilemaan eri polkuja, niin ei voi tietää missä mättää ja mitä polkua edetä.

Ohjeen mukaan oli pääteltävissä, että SY:ssä olleessa tarrassa olisi ollut QR-koodi, joka ilmeisesti olisi helpottanut tätä, mutta kun asentaja repäisi sen irti ja vei mennessään roskien mukana! Olisipa tiennyt että on tarpeellinen niin olisi pyytänyt jättämään.

Kuulemma "pitää käyttää" 2.4GHz taajuusaluetta, mutta ei kai tuota pysty reitittimissä valitsemaan mitenkään eli eikö tuo neuvo pitäisi sitten olla, että "osta uusi reititin ellei vanha ole 2.4GHz"?

Ja jo vuoden ainakin siis kestäneet nämä ongelmat ainakin tämän ketjun mukaan, että nyt risuja kyllä Panan suuntaan ja hermo menee jos heittää vieläpä toisinaan pihalle ja tuota sekoilua joutuu tekemään uudestaan, kun ei tiedä edes että mistä oli homma kiinni :mad:
 

puuteknikko

Vakionaama
Kuulemma "pitää käyttää" 2.4GHz taajuusaluetta, mutta ei kai tuota pysty reitittimissä valitsemaan mitenkään eli eikö tuo neuvo pitäisi sitten olla, että "osta uusi reititin ellei vanha ole 2.4GHz"?
Reitittimistä kyllä löytyy tuo taajuusalue, 5 GHz on sitten se mikä voi puuttua hyvin vanhoista laitteista.
 

T76

Aktiivinen jäsen
En muista edelliseltä kesätä, kun Pana viimeksi oli käytössä, mitään ongelmia wifin kanssa - olisiko sitten Hz niin erilainen tuon osalta? Sama tuossa Innova/green laitteessa, että 2.4GHz verkko pitää löytyä. Sehän on se vanha verkko, eli uusia reitittimiä ei kanna mennä ostelemaan. Pumppu varmaan pitäisi ihan erillisestä 2.4GHz verkosta, eikä tällaisesta samaan nimeen yhdistetystä 2.4 & 5GHz kuten meillä.
 

puuteknikko

Vakionaama
En muista edelliseltä kesätä, kun Pana viimeksi oli käytössä, mitään ongelmia wifin kanssa - olisiko sitten Hz niin erilainen tuon osalta? Sama tuossa Innova/green laitteessa, että 2.4GHz verkko pitää löytyä. Sehän on se vanha verkko, eli uusia reitittimiä ei kanna mennä ostelemaan. Pumppu varmaan pitäisi ihan erillisestä 2.4GHz verkosta, eikä tällaisesta samaan nimeen yhdistetystä 2.4 & 5GHz kuten meillä.
Jep, yleisesti ottaen sama SSID on aina yksi ongelmalähde lisää. Näille IoT-laitteille kannattaisi luoda oma SSID sinne 2.4 GHz lähettimen alle ja estää näkyvyys muuhun lähiverkkoon ja käyttää sitten sitä.
 

Käyttäjä89

Aktiivinen jäsen
Asentaja on antanut tarjousta nyt kahdesta mallista. TZ35WKE ja toinen NZ35VKE. Lämmittävä malli olisi noin 350€ kalliimpi asennettuna. Pumppu olisi tarkoitus tulla vain viilennyskäyttöön niin onko kannattavaa edes harkita maksavansa tuota 350€ ylimääräistä?
Täällä on moitittu wifiä ja resonointia, mutta wifiä en tarvitse itse niin jäljelle jää enää resonointi ja yleinen ulkoyksikön ja sisäyksikön äänentaso viilennyksessä.
 

Käyttäjä89

Aktiivinen jäsen
Asentaja on antanut tarjousta nyt kahdesta mallista. TZ35WKE ja toinen NZ35VKE. Lämmittävä malli olisi noin 350€ kalliimpi asennettuna. Pumppu olisi tarkoitus tulla vain viilennyskäyttöön niin onko kannattavaa edes harkita maksavansa tuota 350€ ylimääräistä?
Täällä on moitittu wifiä ja resonointia, mutta wifiä en tarvitse itse niin jäljelle jää enää resonointi ja yleinen ulkoyksikön ja sisäyksikön äänentaso viilennyksessä.

Tässä päädyttiin NZ35VKE malliin kun asentaja moitti että on viilentävässä lyhyet putket ja hankalampi asentaa niin toinen malli olisi parempi. Liekkö myyntipuhetta vai ei mutta otettiin sitten lämmittävä jos sattuu joskus sitäkin tarvitsemaan. Ei se elämä muutamasta satasesta ollut kiinni. Ei toistaiseksi moitittavaa laitteesta ja asennuskin näytti olevan asiallinen.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Öööh… eikös kaikissa ilpeissä putkia pidä jatkaa joka tapauksessa? Ei se ulkoyksikkö alle 0.5 metrin päähän tule.
Vai tarkoittiko että putki on niin lyhyt että jatko tulee seinän sisälle?
 

Käyttäjä89

Aktiivinen jäsen
Öööh… eikös kaikissa ilpeissä putkia pidä jatkaa joka tapauksessa? Ei se ulkoyksikkö alle 0.5 metrin päähän tule.
Vai tarkoittiko että putki on niin lyhyt että jatko tulee seinän sisälle?
Joo tuota jatkoa tarkoitti, että se olisi ollut sisäyksikössä vain 30cm tuossa viilentävässä ja 60cm tuossa lämmittävässä. Liitos olisi mennyt seinän sisälle käytännössä kun paksu seinä. Sanoi kyllä että kyllä hän sen viilentävänkin asentaa ettei se minun murheeni ole, mutta suositteli että harkitsisin asiaa.
 
Viimeksi muokattu:

mäkikotka

Tulokas
100m2 rivari ja kaksi kerrosta. Panasonic TZ35WKEW pitää suhteellisen kovaa ääntä silent modella eli jopa 4-6 kertaa tunnissa kuuluu varmaan 40-45db voimakkuudella kurnutusta ja ylimääräistä nakutusta yms. Kansi on hyvin kiinni ja asetukset : Cool, 23, silent mode. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Yöllä tosi ärsyttävää meteli. Välillä kun pelittää hyvin niin ääni on sen luvatun 21db. Pumppu asennettu keväällä.
 

Bogey

Tulokas
100m2 rivari ja kaksi kerrosta. Panasonic TZ35WKEW pitää suhteellisen kovaa ääntä silent modella eli jopa 4-6 kertaa tunnissa kuuluu varmaan 40-45db voimakkuudella kurnutusta ja ylimääräistä nakutusta yms. Kansi on hyvin kiinni ja asetukset : Cool, 23, silent mode. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Yöllä tosi ärsyttävää meteli. Välillä kun pelittää hyvin niin ääni on sen luvatun 21db. Pumppu asennettu keväällä.
Meillä sama, löytyikö ratkaisua?
Onko miten lyhyt putki ulkoyksikölle?

Edit: vähimmäispituus 3m. Meillä aika tarkkaan tuo minimi...
 
Viimeksi muokattu:

Husky

Hyperaktiivi
Meilläkin tuo NZ pitää juurikin kurnutusta ja joskus naksuttaa (en muista liittyykö nuo äänet toisiinsa). Voivat hyvinkin olla 40-45dB, mutta sehän on tosi hiljainen äänitaso. Kuiskauksen tasoa. Ei kai tuo häiritse vaikka olisi makkarissakin?
 

mäkikotka

Tulokas
Meillä sama, löytyikö ratkaisua?
Onko miten lyhyt putki ulkoyksikölle?

Edit: vähimmäispituus 3m. Meillä aika tarkkaan tuo minimi...
Edelleen panasonicin takuun kanssa tapellaan eli ei ole koko kesänä saaneet huoltajaa paikalle ja eivät enää vastaa mitään eli kuluttajariita tästä varmaan alkamassa. Meillä on pidempi veto yhden pienen huoneen poikki eli varmaan 4m-5m. Äänet jatkuvat mutta ei ole huoltoa saatu paikalle.
 

mäkikotka

Tulokas
Meilläkin tuo NZ pitää juurikin kurnutusta ja joskus naksuttaa (en muista liittyykö nuo äänet toisiinsa). Voivat hyvinkin olla 40-45dB, mutta sehän on tosi hiljainen äänitaso. Kuiskauksen tasoa. Ei kai tuo häiritse vaikka olisi makkarissakin?
Olisihan se toki toivottavaa että toimii siinä ääniluokassa mitä lupaa. Enemmän tuo korvaan ottaa kun ei ole tasaista ääntä. On se eri kuunnella tuota kaverin toshibaa kun tasainen hiljainen käyntiääni. Nyt toki myöhäistä katua..
 

Wespa

Aktiivinen jäsen
Harkinnassa tällainen kun pitäisi rintsikan yläkerrosta saada kesähelteillä vähän viileämmäksi. Mites tämmöisen käyttö nyt sitten oikeasti vesikiertolämmityksen tukilämmityksenä kovilla pakkasilla (no kovilla ja kovilla, tänä talvena kylmin mitä täällä hetken oli on -22)? Ilmeisesti ainoa oleellinen ero "lämmitykseen tarkoitettuihin" malleihin verrattuna on pohjavastuksen puute? Onko noiden ulkoyksiköiden kotelointi tosiaan sellainen että vesi ei sulatuksessa pääse valumaan vapaasti ilman pohjavastuksen apua, vaan jäädyttää yksikön per heti jos pakkasta on vaikka -15? Eihän mulla ole VILPissäkään mitään pohjavastusta ja ei siinä silti ole mitään ongelmaa sulatusvesien kanssa.. :rolleyes:

Tälle olisi mahdollista rakennella sulatusvesien viemäröinti sisätiloihin, vai onko ihan yliampuvaa jos käyttö kuitenkin on lähinnä -10 kovemmilla pakkasilla (lämmityksessä siis) joita täälläpäin on aika pieni osa vuodesta..? Eli mahdollisesti paljullakin pärjäisi?
 

perti16

Aktiivinen jäsen
Harkinnassa tällainen kun pitäisi rintsikan yläkerrosta saada kesähelteillä vähän viileämmäksi. Mites tämmöisen käyttö nyt sitten oikeasti vesikiertolämmityksen tukilämmityksenä kovilla pakkasilla (no kovilla ja kovilla, tänä talvena kylmin mitä täällä hetken oli on -22)? Ilmeisesti ainoa oleellinen ero "lämmitykseen tarkoitettuihin" malleihin verrattuna on pohjavastuksen puute? Onko noiden ulkoyksiköiden kotelointi tosiaan sellainen että vesi ei sulatuksessa pääse valumaan vapaasti ilman pohjavastuksen apua, vaan jäädyttää yksikön per heti jos pakkasta on vaikka -15? Eihän mulla ole VILPissäkään mitään pohjavastusta ja ei siinä silti ole mitään ongelmaa sulatusvesien kanssa.. :rolleyes:

Tälle olisi mahdollista rakennella sulatusvesien viemäröinti sisätiloihin, vai onko ihan yliampuvaa jos käyttö kuitenkin on lähinnä -10 kovemmilla pakkasilla (lämmityksessä siis) joita täälläpäin on aika pieni osa vuodesta..? Eli mahdollisesti paljullakin pärjäisi?
Neuvoisin kyllä hankkimaan ihan lämmittävän pumpun, jotta säästyt ongelmilta. TZ ja CZ hintaerotus voi ongelmatilanteessa tuntua aika pieneltä. NZ saa myös jostain paikoista alle 1200 €.
 

Wespa

Aktiivinen jäsen
Juu sehän toki olisi se helppo ratkaisu, ei siinä mitään. Noita pelkästään lämmityskäyttöön tarkoitettuja kun saa aina välillä sopivasti hyvin vähän käytettyinä eli käytännössä uudenveroisena sen verran halvalla että alkoi kiinnostamaan tuo todellinen käytännön ero vs. "lämmityskäyttöön" tarkoitetut. :) Käyttämälleni kylmäasentajalle kun ei ole väliä onko pumppu hänen kauttaan vai asiakkaan hankkima..
 

Husky

Hyperaktiivi
Jos tarkoitus käyttää tukilämmittimenä kovilla pakkasilla esim -20, niin kannattaa ostaa lämmitykseen tarkoitettu.

En täysin tiedä kaikkia eroja, mutta kannattaa varoa ettei tule sutta.

Tuo NZ:kin on yllättävän pahasti takamatkalla premium-merkkeihin lämmityksessä, niin miten sitten malli, joka alunperin vähemmän tarkoitettu lämmitykseen.
 
Back
Ylös Bottom