Sähkön tarjoushinta NYT! - Keskustelut ja tarjoukset

roots

Hyperaktiivi
HUOM! Tähän ketjuun ei yleistä keskustelua. Vain tarjouksia. Keskustelu näihin liittyen tässä ketjussa:

Ketjut yhdistetty - Ylläpito

Minkälaisia sähkötarjouksia olette saaneet...mulle tupsahti tämmönen:
5,6c/kwh ja 1.9€/kk

Tuo kilpailee jo spot-hinnan kanssa... että jotta pistää mietttimään josko luopuis spotista...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mekaniker

Vakionaama
Vs: Sähkön tarjoushinta NYT!

roots sanoi:
5,6c/kwh ja 1.9€/kk

Tuo kilpailee jo spot-hinnan kanssa... että jotta pistää mietttimään josko luopuis spotista...
Tuoho tarjous sopii hyvin yhteen voimalaitoslakkauttamisen kanssa ???
Taitaa olla tulossa rajujen hintavaihtelujen talvi?

prelude

Vakionaama

roots sanoi:
5,6c/kwh ja 1.9€/kk

Mistä?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Lahti Energian tarjous on tämmöinen

Etupesä Yleissähkö 12 kk
Perusmaksu: 1,64 eur/kk
Energiamaksu: 5,79 snt/kWh

renoo

Aktiivinen jäsen

Meillä on ollut nyt pörssisähkö touko, kesä, heinä ja elokuu. Heinäkuun lopussa otin vuoden määräaikaisen Vattenfallilta hintaan 5,63 snt/kWh joka astuu voimaan syyskuun alusta. Nyt Vattenfall näyttää tarjoavan 24kk määräaikaista 5,68 snt/kWh.

dbwarrior

Vakionaama

Aika odottavilla fiiliksillä tässä ollaan menossa kohti ensi vuotta, kun nuo pitkät sopparit vähän antais ymmärtää että sähkön hinnassa ei ole kummoista nousupainetta vaan pikemminkin vähän dumppauksen makua.
Itsellä oli heinäkuun spot hinta veroineen 4,5senttiä(toteutunut keskihinta tuntuilaskutuksesta laskettuna) eli tuohon kun vertaa 24kk 5.7snt tarjous hintaa niin ei paljoa enään pörssi tuote tuolla hintaa kiinnosta.
Tosin pitkän sopparin myyjällä on yleensä jotain marginaalia hintaennusteessa, niin alkaa mietityttään että nähdäänkö tässä vielä alle 4sentin spot hintoja...

Tois puol jokke

Vakionaama

alkaako oleen kohta että siirtohinnalla revitään rahat ja "kunhan nyt vaan myydään" energiaa. itse kanssa mietin kun on tuo 5,6 per 24kk tarjottu. paljonkohan noi voi tulla alemmas. milloin on ollu halvin sähkö?

pökö

Hyperaktiivi

Jospa hintasysteemi muuttuu sellaiseksi että siirron osuus kokohinnassa on 90% ja loppu on muuta (kaikki verot tietty siirrosta ;)).

renoo

Aktiivinen jäsen

pökö sanoi:
Jospa hintasysteemi muuttuu sellaiseksi että siirron osuus kokohinnassa on 90% ja loppu on muuta (kaikki verot tietty siirrosta ;)).

Meillä oli tuo suhde kokonaishinnassa heinäkuun laskussa, siirto 61% ja sähkö 39%.

toukopouko

Mitä minä sanoin...

Vanhan määräaikainen soppari loppui ja uutta sopimusta pitäisi tehdä. Vattenfall tarjoaa tällaista, mutta olisikohan jossain vielä parempaa tarjousta ?

Täysvesi, 24 kk, Perusmaksu: 3,02 e/kk, Energia: 5,73 snt/kWh

kahe

Aktiivinen jäsen

www.sahkonhinta.fi kertoo montakin halvempaa, esim. 2-vuotisella sopparilla:

Helen antaa ainakin tuon saman vieläkin:
Perusmaksu: 2,80 eur/kk
Energiamaksu: 5,63 snt/kWh

ForE Kaksivuotinen Yksiaika
Perusmaksu: 2,55 eur/kk
Energiamaksu: 5,62 snt/kWh

P

pumppuilmari

Vieras

Tälläinen tuli solmittua taannoin:

Sähkövertailu.fi - Tilauksen yhteenveto
Tuotetiedot

Sähkönmyyjä
E.ON Suomi Oy
Tuote
E.ON Takuu, yleissähkö 31.5.2015 saakka
Tuotteen tyyppi
Yleissähkö
Hintavakaus
Kiinteä hinta
Perusmaksu
1.90 € / kk
Energiamaksu
5.6 snt/kWh

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA

Sawon Käämi ja Kärähdys (Savon Voima) tarjosi soittaessani juuri 5min sitten Yleissähköä hintaan 5,48c/kWh. Tuo sama hinta (5,48/5,4:cool: myös kausimittauksen päälle.

ZONS

ZONS sanoi:
Sawon Käämi ja Kärähdys (Savon Voima) tarjosi soittaessani juuri 5min sitten Yleissähköä hintaan 5,48c/kWh. Tuo sama hinta (5,48/5,4:cool: myös kausimittauksen päälle.

ForE tarjoaa 5,47C/kWh. ;)

ZONS

Pate Pumppumies sanoi:
Tuommoinen 2-vuotinen tuli tehtyä kk takaperin Suursavonsähköön.

Kuukausimaksu 0.00 e/kk
Energiamaksu 5.67 snt/kWh

Mullekkin toi surraavansähköoy (SSSOY) antoi saman tarjouksen:

Kymppi -sähkösopimus takuuhintaisella kaudella 31.12.2015 saakka. Hinnat sisältävät alv 24%:
Yleissähkö
Kuukausimaksu 0 e/kk
Energia 5,67 snt/kWh

ZONS

ForE Aika- (Yö-Päivä-) sähkö taitaa olla se edullisin...

Perusmaksu: 4,10 EUR/kk

Päivä: 6,44 Snt/kWh
Yö: 4,10 Snt/kWh

Lyökää nyt saamianne "pohjanoteerauksia" pöytään! :)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Fortum Vakaan tarjoushinta ensi vuoden loppuun saakka olisi tässä:

Perusmaksu 4,02 €/kk
Energian hinta 5,54 ​c/kWh

http://www.fortum.com/countries/fi/yksityisasiakkaat/sahkosopimus/fortum-vakaa/fortum-vakaan-hinta/pages/default.aspx

Tuosta saisi vielä nettitilaajana -30 € 16.12.2013 saakka http://www.fortum.com/countries/fi/kampanjat/sahko/ehdot/nettietu30-ehdot/Pages/default.aspx

Nordic Green Energyllä olisi 12 kk sopimus
Perusmaksu: 3,60 eur/kk
Energiamaksu: 5,43 snt/kWh

jame75

Jäsen

Kaveri otti e-onin 2-tariffin Yö 4,70 ja Päivä 6,15, kk maksua en muista.

Hetken jo mietin, kun sanoi siirtohinnan yöllä olevan vain 1,5 ja päivällä 3,47, että olin typerä, kun otin tuon SSSn tarjouksen.

Yleissähkön siirto on yli 4, mutta kk maksu 20€ halvempi. Ja oman laskelmani jälkeen jäin kuitenkin tuolla yleissähköllä voiton puolelle. Järvi-Suomen Energialla siis aikamoinen ero tuossa 1/2 tariffin siirtohinnoittelussa, mutta itselläni loppusummassa ero oli muutamia kymppejä.

Yllättävän suuri vaikutus on kk-maksuilla ja esim. itelläni kulutus noin 18 000 niin 4€ kk maksu kannattaa vasta, jos saa yli 0,25 c/kWh halvemmalla.

ZONS

Ei montaa päivää kestänyt tuo ForE:n 4,10c/kWh yöhintatarjous - nyt on takas 4,40... :/

T

teukka

Vieras

jame75 sanoi:
Kaveri otti e-onin 2-tariffin Yö 4,70 ja Päivä 6,15, kk maksua en muista.

Hetken jo mietin, kun sanoi siirtohinnan yöllä olevan vain 1,5 ja päivällä 3,47, että olin typerä, kun otin tuon SSSn tarjouksen.

Yleissähkön siirto on yli 4, mutta kk maksu 20€ halvempi. Ja oman laskelmani jälkeen jäin kuitenkin tuolla yleissähköllä voiton puolelle. Järvi-Suomen Energialla siis aikamoinen ero tuossa 1/2 tariffin siirtohinnoittelussa, mutta itselläni loppusummassa ero oli muutamia kymppejä.

Yllättävän suuri vaikutus on kk-maksuilla ja esim. itelläni kulutus noin 18 000 niin 4€ kk maksu kannattaa vasta, jos saa yli 0,25 c/kWh halvemmalla.

Ymmärtänenkö oikein, että tuossa sanotaan siirtomaksujenkin olevan kilpailutettavissa?

jame75

Jäsen

teukka sanoi:
Ymmärtänenkö oikein, että tuossa sanotaan siirtomaksujenkin olevan kilpailutettavissa?

Ei voi kilpailuttaa vaan hinnoittelu 1 ja 2 tariffin välillä on ihan erilainen. Tuo 2 tariffin kk maksu kääntää halvan siirtohinnan helposti kalliimmaksi, jos vuosikulutus on pieni.

roots

Hyperaktiivi

jame75 sanoi:
Ei voi kilpailuttaa vaan hinnoittelu 1 ja 2 tariffin välillä on ihan erilainen. Tuo 2 tariffin kk maksu kääntää halvan siirtohinnan helposti kalliimmaksi, jos vuosikulutus on pieni.
Tuosta syystä juuri vaihdoin 2-tariffin 1-tariffiksi ja nyt on pitkä soppari hakusessa spotin tilalle, vaikka ei tässä kiirettä kun spotti on vielä kohtuu halpaa...

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

roots sanoi:
Tuosta syystä juuri vaihdoin 2-tariffin 1-tariffiksi ja nyt on pitkä soppari hakusessa spotin tilalle, vaikka ei tässä kiirettä kun spotti on vielä kohtuu halpaa...

Eipä taida kannattaa spottia vaihtaa tällä hetkellä mihinkään. 1- ja 2 vuoden tarjoushinnoissa ei niissäkään ole merkittävieä eroja. Ensi syksynä voi sitten katsella tilannetta uudestaan. ;)

T

teukka

Vieras

Olen tehnyt syksyllä excelillä laskelman, jolla voi tarkistaa juuri tuon 2-aikatariffin ja 1-aikaisen erot suorasähkötalossa. Sain eroksi muutamia kymppejä vuodessa eli ei merkitystä. Ensi kesänä loppuu määräaikainen sopimus ja sitten lasken vielä tarkemmin tuota eroa.

Yösähkön käyttö perustuu paljolti siihen, että sen käyttäjät elävät vielä sitä aikaa kun yösähkö oli miltei ilmaista. :cool:

Ilpisti

Vakionaama

teukka sanoi:
Olen tehnyt syksyllä excelillä laskelman, jolla voi tarkistaa juuri tuon 2-aikatariffin ja 1-aikaisen erot suorasähkötalossa. Sain eroksi muutamia kymppejä vuodessa eli ei merkitystä. Ensi kesänä loppuu määräaikainen sopimus ja sitten lasken vielä tarkemmin tuota eroa.

Yösähkön käyttö perustuu paljolti siihen, että sen käyttäjät elävät vielä sitä aikaa kun yösähkö oli miltei ilmaista. :cool:

Eikös se kuitenkin ole niin että kaiken minkä saat tingittyä ei tarvitse maksaa ;)

roots

Hyperaktiivi

Tässä oli meikäläisen energian ostojen hintaero yhdeltä vuodelta 1-tariffi ja 2-tariffilla todellisilla hinnoilla...mulla oli toinen kohde jossa oli 1-tariffi ja toinen kohde jossa 2-tariffi energiatoimittajana sama yhtiö eli vertailukelposet hinnat.

Eroa kokonaiset 0,89€, siirtohinnat olikin sitten paljon 1-tariffin eduksi...

Nyt on siis jäljellä 2 kappaletta 1-tarriffimittauksia, kun se 2-tariffi sai kenkää... :D

Se muutettu tariffi pitää laittaa vielä pitkälle sopparille spotista koska se kuluttaa sähköä vain talvella, se on ns. "kesäunilla"

Liitteet

• d€.png
    d€.png
    1,4 KB · Katsottu: 587

ZONS

Meikeläinen yökukkuja otti sitten yösähkön ForE:lta hintaan 4,10c / 6,44c/kWh, kk-maksulla 4,10€.
Mitäs muut ovat mieltä - oliko näköpiirissä olevalla hintakehityksellä asiallinen?

Nykyisellä toimittajallani SSSOY:llä olisi aikasähkön hinnat olleet 4,74c / 6,03c.
Vastaavasti Savon Käämillä ja Käryllä 5,10c / 6,00c ja yleissähkö 5,48c, mikä myös kausimittauksen selkään 5,48c / 5,48c. ForE:lla tuo yleissähkötarjous OLI 5,47c. ;)
Nykyinen kausisähköhinta (SSSOY) on 5,36c / 6,51c.

Tuo tarjous mihin nappasin kiinni oli menneellä viikolla vain pari pv kunnes hinnat taas pompsahti - liekkö ollut ForE:lla kirjausvirhe, väärin (liian alhaiseksi) laskettu hinta vaiko tukkusähköhinnan odotusten muuttuminen kun uutisoitiin OL3:n rakentamisaikataulujen epäselvyyksistä voimalatoimittajan vähentäessä ja vaihtaessa aliurakoitsijoita... :/

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Luinpa päivällä kauppalehteä jossa hehkutettiin sähkön markkinahinnan laskevan ainakin seuraavat kymmenen vuotta.. nykyinen kysyntä on alle sen mihin on hankinnassa varauduttu eikä tilanteessa näy muutosta. Sähköpörssi on sitten asia erikseen ;D

roots

Hyperaktiivi

Onkos tämä nyt vuodenvaihteen halvin:

Energian hinta: 5,53 snt/kWh
Perusmaksu: 1.40 €/kk

Edit: Sopimuksen kesto määräaikainen 31.12.2015 saakka
Virma oli "Loiste" :cool:

http://www.eon.fi/fi/Tietoa%20EONista/uutiset/Sivut/Suomen-EON-yhtioiden-nimet-muuttuvat-Loisteeksi.aspx

vai pistääkö joku paremmaksi?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Vantaan Energialla Yleissähkö määräaikainen, 1 vuosi
3,63 eur/kk
5,43 c/kWh

Itse sain Loisteelle toisen hinnan??
Takuu, yleissähkö 31.10.2015 saakka
Perusmaksu 1,5 € /kk
Energia 5,6 snt/kWh

http://www.eon.fi/fi/yksityisasiakas/sahko/Sivut/Sahkotarjous.aspx
http://www.eon.fi/fi/Tietoa%20EONista/uutiset/Sivut/EON-on-Loiste-01-01-2014-alkaen.aspx

roots

Hyperaktiivi

janti sanoi:
Vantaan Energialla Yleissähkö määräaikainen, 1 vuosi
3,63 eur/kk
5,43 c/kWh

Itse sain Loisteelle toisen hinnan??
Takuu, yleissähkö 31.10.2015 saakka
Perusmaksu 1,5 € /kk
Energia 5,6 snt/kWh

http://www.eon.fi/fi/yksityisasiakas/sahko/Sivut/Sahkotarjous.aspx
http://www.eon.fi/fi/Tietoa%20EONista/uutiset/Sivut/EON-on-Loiste-01-01-2014-alkaen.aspx
Loiste tulee mulle 19€ halavemmaksi kuin Vantaa...melekeen kassi uuden vuosen olutta!

Liitteet

• loiste.png
    loiste.png
    115,2 KB · Katsottu: 588

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

roots sanoi:
Loiste tulee mulle 19€ halavemmaksi kuin Vantaa...melekeen kassi uuden vuosen olutta!

Riippuu kulutuksesta. ;)
Minkäs 'liiton' tarjous tuo oli, kun ei tulee suoraan Loisteen sivuilta esille?

Kiinteisiin hintoihin ei nyt kyllä kannattaisi haksahtaa.

toukopouko

Mitä minä sanoin...

Tuli tartuttua tuohon Fortumin tarjoukseen:

Fortum Takuu 24kk

Perusmaksu 4,02 e/kk
Energia 5,49 c/kWh

Lisäksi -30€ hyvitys ensimmäisestä sähkölaskusta (Tarjous päättyy tänään)

http://www.fortum.com/countries/fi/yksityisasiakkaat/sahkosopimus/fortum-takuu/pages/default.aspx

roots

Hyperaktiivi

janti sanoi:
Riippuu kulutuksesta. ;)
Minkäs 'liiton' tarjous tuo oli, kun ei tulee suoraan Loisteen sivuilta esille?

Kiinteisiin hintoihin ei nyt kyllä kannattaisi haksahtaa.

Punaisella kortilla :cool:
Tuo olikin nim.omaan MULLE.
Ja tässä kohtaan MULLE on parempi kiintee kun kulutus on oikeastaan 0 kesällä...eli aina riippuu siitä mistä roikkuu ;)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

roots sanoi:
Ja tässä kohtaan MULLE on parempi kiintee kun kulutus on oikeastaan 0 kesällä...eli aina riippuu siitä mistä roikkuu ;)

Eikös sitten kannattaisi ottaa sellainen jossa ei ole ollenkaan kuukausimaksua?

roots

Hyperaktiivi

janti sanoi:
Eikös sitten kannattaisi ottaa sellainen jossa ei ole ollenkaan kuukausimaksua?
Ei nyt ole vastaan kävellyt...ja exeli sen sitten kertoo kokonaisuuden.

Back
Ylös Bottom