ei näitten jahtaamisen kanssa varsinaisesti tuntipalkoille pääse, kyse on enempi periaatteesta.Minun nykyisellä 9000 KWH kulutuksella Helenin musta -perjantai hinta tekee kuukausimaksuineen 4,5 snt/Kwh. Vuositasolla säästöä tämänhetkiseen tulisi noin 90 €. Nyt kk maksu 0 €. Kevääseen -21 asti sopimus voimassa.
Tuo on kyllä täysin totta. Sähkö on vain aika edullista lopulta, kun miettii että millä rahalla saa mitäkin. Maitopurkin hinnalla lataa autoon 30-40km ajoa esimerkiksi.ei näitten jahtaamisen kanssa varsinaisesti tuntipalkoille pääse, kyse on enempi periaatteesta.
Meillä oli lokakuussa sama ja talvikuukausina sitten energiaosuus on jo isompi.Puhelin ja nettiyhteydet maksavat meillä enemmän kuin tuo energiaosuus.
Marginaali? Viittaako pörssisähkösoppariin, en löytänyt tuolta sellaista.Oomin Blacfriday hinta perusmaksu ja marginaali 0€ 12kk määräaikainen
Laskutuksessa käytettävä energian keskihinta muodostuu Nord Pool Spotin Suomen hinta-alueen kunkin tunnin hinnan ja tätä vastaavan kulutuksen volyymipainotettuna keskiarvona.
Onkohan tuossa jotenkin se marginaali piilotettuna...
Sopimus jatkuu paljon kalliimpana automaattisesti, jos ei tajua vaihtaa? Siis tyyliin puhelinliittymät ja lehtitilaukset.Jostain sitten kumminkin sen pihvin tuosta kaivavat...
Tuskin tuon varaan laskevat, se on sitten se Bonus siltä jolta 'eräpäivä' unohtuu...Sopimus jatkuu paljon kalliimpana automaattisesti, jos ei tajua vaihtaa? Siis tyyliin puhelinliittymät ja lehtitilaukset.
Mistä niin päätelet? Eikös tuo ole Black Friday tarjous vai onko kyseessä jatkuva hinnoittelu? Eihän tuosta juuri tappiotakaan tule, toisin kuin lienee tapaus parhaissa lehti- ja liittymätarjouksissa. Tappioksi tulee vain omat kulut.Tuskin tuon varaan laskevat, se on sitten se Bonus siltä jolta 'eräpäivä' unohtuu...
Minäkin otin tuon. Mulla alkaa tosin jo 15.4.2021Helen 3,99 ja 3,84/kk
Suomisähkö 24 kk ennakkotilaajan etu | Helen
www.helen.fi
Mulla alkaa 1.11.2022
Hmmm....Tuota Oomin linkkiä kun klikkaa ja valitsee omakotitalo ja päivä ja yö sähköksi 9000kWh niin mulla ainakin tuli.
”Oomi aktiivinen”
Miten tuollainen 2 vuoden päästä alkava sopimus toimii? Onko se sitova? Aika vaikea on kenenkään ennustaa hintaa noin kauas ja vielä 2 v siitä eteenpäin. Itse tein heinäkuun alusta 3,90 snt/kWh + 3,50 €/kk 24 kk sopimuksen. Voishan tuolla varmistaa suunnilleen saman jatkuvan vielä 2024 heinäkuulle.Helen 3,99 ja 3,84/kk
Suomisähkö 24 kk ennakkotilaajan etu | Helen
www.helen.fi
Mulla alkaa 1.11.2022
Mä sain kikkailtua sen helenin edellisen 3,99 kamppiksen reilusti yli vuoden päähän. Tosin siinä kävi niin, että heidän erp oli jo tiputtanut sopimuksen pois ja siitä piti erikseen soittaa heidän aspaan. Sopparin kyllä sai sovittuun hintaan kun siitä oli vahvistus.Miten tuollainen 2 vuoden päästä alkava sopimus toimii? Onko se sitova? Aika vaikea on kenenkään ennustaa hintaa noin kauas ja vielä 2 v siitä eteenpäin. Itse tein heinäkuun alusta 3,90 snt/kWh + 3,50 €/kk 24 kk sopimuksen. Voishan tuolla varmistaa suunnilleen saman jatkuvan vielä 2024 heinäkuulle.
Ihan mielenkiintoista jos myyvät noita alle 4 s/kWh sopimuksia pienellekin kulutukselle. Kulutushan tuolloin osuu lähes kaikki kalliille tunneille. Kyttäyssähköllä voi pärjätä vai jos kulutusta voi ohjata ja kerätä ilmaisia porkkanoita niinä muutamana yön tuntina, kun sähkö on halpuutuksessa. Ehkä Ol3 vielä joskus käynnistyykin ?
Eihän tuo 0% marginaali mikään ongelma ole sähkön toimittajille joilla on myös omaa tuotantoa.Ei tämän mukaan olisi marginaalia. Tuo teksti kertoi sen miten se laskulla näkyvä energian painotettu keskihinta muodostuu.
katso liitettä 66987
Samaan tapaan ajattelin, että vaikka tuossa on tuo kuukausimaksu, niin onpahan ainakin tiedossa kohtuuhintainen sähkö pitkäksi aikaa.Tartuin tuohon helenin 24kk sopimukseen ja se alkaa aprillipäivänä 2021.
Turpaanhan tässä tulee kk-maksuissa ja sähkön hinnassa liki 50 euroa vuodessa mutta kompensoin sen sisälämpöä laskemalla, pari astetta riittänee.
Joo, tällä 9000 kWh kulutuksella on hankala kovin isoa "säästömenetystä) saada aikaan. Pitkä ja vakaa sopii minulle.Samaan tapaan ajattelin, että vaikka tuossa on tuo kuukausimaksu, niin onpahan ainakin tiedossa kohtuuhintainen sähkö pitkäksi aikaa.
Eiköhän tuolla tarkoiteta sitä mitä sinäkin. Keskiarvo tulee sähkön hinnalle. Esim:Voluumipainotettu keskiarvo.... Ei ymmärrä....
Yhtä äkkiä kuvittelisi että spot lasketaan että jokaisen tunnin kulutus kerrotaan ko tunnin spot (+marginaali) hinnalla ja tulo lisätään aikaisempien tuntien tuloon. Tuossa tapauksessa ei kyllä mitään keskiarvoa ole....
Laskeeko kaikki yhtiöt spotin noin?
Vai harrastaako jotkut yhtiöt ”oikaisua” ja laskevat kaikkien tuntien keskihinnan ja kertovat sen kokonaiskulutuksella? Tämä suosisi kuluttajaa joka ei jaksa hintoja kytätä. Huippuhintojen vaikutus vaimenisi. Tosin samalla vaimenisi 0 hintaisen sähkön merkityskin.
Sama tuli sekä kirjeenä että kilahti juuri tekstarinakin... Tällähetkellä määräaikaisen sopparin saa samaan hintaan mutta ilman kuukausimaksua muualta.Lumme Energialta tuli jatkotarjous jo ensi kesälle. Tarjous ei ollut kuitenkaan mitenkään erityisen hyvä nykyvalossa.
=> Katsotaan sitten keväämmällä olinko oikeassa vai väärässä.
Vuosi Lumme
Kuukausimaksu 1,99 €/kk
Enerrgiamaksu 4,55 snt/kWh
Hyvissä ajoin näemmä jo pommittavat, yli ½ vuotta etukäteen, kohta itellekin sitten kilahtaa tuolta ehdotus...Sama tuli sekä kirjeenä että kilahti juuri tekstarinakin... Tällähetkellä määräaikaisen sopparin saa samaan hintaan mutta ilman kuukausimaksua muualta.
Jos soppari sattuu livahtamaan toistaiseksi voimassaolevaksi niin sitten näyttää olevan melko arvokasta.
Halvempaa pitää nykyinen asiakas kun hankkia uusi.Hyvissä ajoin näemmä jo pommittavat, yli ½ vuotta etukäteen, kohta itellekin sitten kilahtaa tuolta ehdotus...
Tietty 'yrittänyttä ei laiteta' eli kyllähän tuommosia jotku lyö lukkoon, itse kyllä venytän väh. keväälle eli luokkaa 3kk ennakkoon...