Sähköt sisäyksikön kautta?

jko

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Tajusinpa juuri yhden ongelman, tai hankaluuden, lämpöpumpun päivittämisessä. Vanhassa tulee sähköt töpselin kautta sisäyksikköön, mutta kaikissa uusissa joita olen katsellut näyttäisi olevan sähkönsyöttö ulkoyksikön kautta.

Eikös näissä yksiköiden välisissä kaapeleissa kaksi karvaa kolmesta ole suoraan kytketyt nolla ja aina jännitteinen vaihe? Voiko/saako tällaisen kytkeä niin päin, että sähköt otetaankin sisäyksiköltä ulos? Tai siis tiedän että voi, sama se kumpaan suuntaan sähkö kaapelissa kulkee, mutta onko hyväksytty asennustapa.

En millään tahtoisi vetää ulkoyksikölle erillistä sähkönsyöttöä (ja mahd. turvakytkimiä tai mitä niihin vaaditaan), kun sisäyksikön vieressä on valmiina sille tehty pistorasia.

vwg4

Aktiivinen jäsen
Tästä on täällä pitkät pätkät juttua, ehkä haku löytää. tai @janti kohta linkkaa :)

Vetää asennuskotelossa syötön pistorasialta ulkoyksikölle ja välikaapeli normaalisti?

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tajusinpa juuri yhden ongelman, tai hankaluuden, lämpöpumpun päivittämisessä. Vanhassa tulee sähköt töpselin kautta sisäyksikköön, mutta kaikissa uusissa joita olen katsellut näyttäisi olevan sähkönsyöttö ulkoyksikön kautta.

Eikös näissä yksiköiden välisissä kaapeleissa kaksi karvaa kolmesta ole suoraan kytketyt nolla ja aina jännitteinen vaihe? Voiko/saako tällaisen kytkeä niin päin, että sähköt otetaankin sisäyksiköltä ulos? Tai siis tiedän että voi, sama se kumpaan suuntaan sähkö kaapelissa kulkee, mutta onko hyväksytty asennustapa.

En millään tahtoisi vetää ulkoyksikölle erillistä sähkönsyöttöä (ja mahd. turvakytkimiä tai mitä niihin vaaditaan), kun sisäyksikön vieressä on valmiina sille tehty pistorasia.
Kannattaa varmistaa asennusohjeesta, mutta koska vehkeen äly on sisällä ja koko ajan hereillä on melko selvää että ulkoyksiköstä liitettävä syöttää koko ajan sähköä sisäyksikölle - eikä sen syötön laittaminen sinne sisäyksikköön muuta mitään toiminnan kannalta. Korkeintaan siellä on vähän ahtaat paikat tuplajohdoille. Myös maa pitää muistaa katsoa kunnolliseksi, vaikka vehkeiden välillä on kaksi kupariputkea, jotka kyllä käytännössä hoitavat metalliosat samaan maahan. Nuo minun sisältä syötettävät Argot katkaisevat sähköt ulkoyksiköltä, mutta toisin päinhän se ei onnistu.

Ylös Bottom