Sammypiru: ILP: FD25 + VILP: 5500E+UM500l+ vast. 3kw+6kW. OKT 165m2 Huittinen

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Sammypiru: ILP: FD25 + VILP: 5500E+UM500l+ vast. 3kw+6kW. OKT 165m2 Huittinen

Sammypiru sanoi:
Tai jos joku löytää missä ketjussa tästä olisi keskusteltu, niin olisin tyytyväinen.

Oletko kokeillut jo tunkea sen ulkoilma-anturin sinne kennoripojen väliin? :cool:
 

Sammypiru

Vakionaama
Vs: Sammypiru: ILP: FD25 + VILP: 5500E+UM500l+ vast. 3kw+6kW. OKT 165m2 Huittinen

janti sanoi:
Oletko kokeillut jo tunkea sen ulkoilma-anturin sinne kennoripojen väliin? :cool:

Hmm, anturo tosiaankin taitaa roikkua nykyään mulla vapaana. Käyn lykkäämässä anturin ripoihin.
 

Andres

Aktiivinen jäsen
Vs: Sammypiru: ILP: FD25 + VILP: 5500E+UM500l+ vast. 3kw+6kW. OKT 165m2 Huittinen

Kone rajoittaa tehoa jos lauhtumislämpötila on liian korkea. (Sivu 11)
Jos kompressori on 8 vuotta vanha sitten kompressorin virta voi olla isompi kuin aikaisemmin.
Myös tämä rajoittaa konetta.
Viimeinen sellainen tapaus oli että kenno oli puhdasta sekä huurtui hyvin mutta sisällä (tuulehtimen puolelta katsoen) oli kaikki jäissä. Kone rupesi toimimaan jos vesi lämpeni.
Eli sekä korkea lauhtumislämpötila että isompi virta voi olla kiinni siita että höyrystimen kaasu on kylmä. Kaasun paine nousee jos lämmittää veden vaikka sähköllä.
 

Liitteet

  • Abatronic_AHP12DCG_working_program.pdf
    195,3 KB · Katsottu: 209

Sammypiru

Vakionaama
Vs: Sammypiru: ILP: FD25 + VILP: 5500E+UM500l+ vast. 3kw+6kW. OKT 165m2 Huittinen

Kiitos neuvoista.

En osaa tulkita Andresin laittamaa ohjekirjaa riittävän hyvin, mutta miten ulkolämpötilan parin asteen lasku vaikuttaa niin, että kompressori rajoittaa tehoja? Nollakelissa ja siitä lämpimämpänä toimii moitteetta.

Työnsin anturin kennon väliin, mutta ei ainakaan kymmenessä minuutissa nostanut tehoja.

edit: Nyt kone jauhaa "kolmella palkilla" ulkolämpötilan ollessa -7 astetta. Ultin ohjauspaneelin mukaan varaajan lämpötila nyt +50 astetta. Siinä vaiheessa kun kävi "kahdella palkilla", niin varaajan lämpötila oli 54 astetta.
 

Andres

Aktiivinen jäsen
Vs: Sammypiru: ILP: FD25 + VILP: 5500E+UM500l+ vast. 3kw+6kW. OKT 165m2 Huittinen

Tämä 54 C on isompi kuin tehdas suositteli. Muistaakseni ohjaustaulun säätönappula loppui 52 C.
 

Sammypiru

Vakionaama
Vs: Sammypiru: ILP: FD25 + VILP: 5500E+UM500l+ vast. 3kw+6kW. OKT 165m2 Huittinen

Andres sanoi:
Tämä 54 C on isompi kuin tehdas suositteli. Muistaakseni ohjaustaulun säätönappula loppui 52 C.

60 astetta on maksimi asetusarvo. Anturi minulla on varaajan yläosassa.
 

Sammypiru

Vakionaama
Vs: Sammypiru: ILP: FD25 + VILP: 5500E+UM500l+ vast. 3kw+6kW. OKT 165m2 Huittinen

Itsellekin tänne muistiin, eli aamulla kone jauhaa nätisti kolmella palkilla ulkolämpötilassa -6°C. Tehot eivät vaan tahdo riittää kun on tuota lämmitettävää alaa tullut hieman lisää.
 

Sammypiru

Vakionaama
Hyvää Joulua kaikille!

5500E on jauhanut tasaiseen tuolta maaliskuulta 2013. Parina syksynä talven kynnyksellä sulatus on temppuillut mutta kuin ihmeen kaupalla sulatus on taas lähtenyt tätä syksyä lukuunottamatta toimimaan.

Tilasinpa sitten Kiinasta sopivia NTC -vastuksia ja vaihdoin ne alkuperäisten tilalle ja laite alkoi taas toimimaan.

 

Sammypiru

Vakionaama
2kpl NCT 5K ja 1kpl 50K.

Vitoset tulee kennolle ja kennon alapäähän putkelle. Viiskymppinen kompuran päällä olevalle putkelle.

Tosta tilasin:
€ 2,44 11% Off | 6*50mm NTC Thermistor 5K 10K 50k 100k Waterproof Temperature Sensor B 3470 3950 Precision 1% Temperature Sensor Custom NTC Probe
 

Sammypiru

Vakionaama
Kun foorumilla satuin poikkeamaan, niin lyhyesti voin todeta aloittaneeni Ultilla pumppaamisen muistaakseni vuonna 2009. 2013 vuonna kompura kuitenkin hajosi, mutta sattumoisin sain korvauksetta käytetyn ulkoyksikön Lahdessa asuvalta foorumin jäseneltä.
ja tyhjiöinnistä ja uusista kaasuista taisin maksaa 20€. Tämä 2013 asennettu pumppu on toiminut ja toimii edelleen noita muutaman euron anturivaihtoja lukuunottamatta.
 

Sammypiru

Vakionaama
Ultimate jaksaa vaan pumpata, mutta nyt huomasin kylmäaineputkistossa lähellä varaajaa eristeen olevan keltainen ja tarkemmin tutkittuani löysinkin vuotokohdan.

Tässä pyyhittynä
vuoto1.jpg


Ja hetken päästä sama kohta
vuoto2.jpg


Valitettavasti tämä jälkimmäinen kuva on tarkentunut vähän kehnosti, mutta kertonee kuitenkin mistä kohtaa öljyä linjasta vuotaa ulos.

Huomenna soitto kylmämiehelle ja kysely, että saako tuota paikattua.
 

Sammypiru

Vakionaama
Edellisen viestin jälkeen kylmälaiteasentaja kävi ja juotti vuodon umpeen, imi kylmäaineet pois ja täytti koneen uudelleen. Kone lähti pelittämään komiasti.

Eilen kuitenkin sisäyksikön näytössä näkyi vikakoodi "Fc". Tänään sitten raottelin vähän kantta sisäpiirikortin suojakoteloa ja vikahan löytyi heti. Sisäyksikön liitinriman vaihe oli saanut lämpöä sen verran että yksi johtokin oli irronut liitinrimasta.

Siitä sitten hieman johtojen kuorintaa ja uudet liitokset Waco riviliittimellä.
 

Liitteet

  • liitinrima.jpg
    liitinrima.jpg
    68,9 KB · Katsottu: 52
Ylös Bottom