Laahaakohan se mittarin lämpötila-anturi vähän perässä jolloin käytetyn energian määrä on suurempi kuin mitattu.Sammypiru sanoi:Lisäksi olen yllättynyt, että käyttöveden lämmittämiseen on mennyt niinkin vähän kuin ka. 4,25 kWh/vrk. Vuositasolla se tarkoittaa ~1500kWh/ vuosi eli meillä 500 kWh/henkilö. Kuukaudessa meiltä kolmelta 125 kWh ja silti pienin kuukausikulutus, johon olen päässyt, oli viime heinäkuu, vajaa 140 kWh.
V70-TDI sanoi:Laahaakohan se mittarin lämpötila-anturi vähän perässä jolloin käytetyn energian määrä on suurempi kuin mitattu.Sammypiru sanoi:Lisäksi olen yllättynyt, että käyttöveden lämmittämiseen on mennyt niinkin vähän kuin ka. 4,25 kWh/vrk. Vuositasolla se tarkoittaa ~1500kWh/ vuosi eli meillä 500 kWh/henkilö. Kuukaudessa meiltä kolmelta 125 kWh ja silti pienin kuukausikulutus, johon olen päässyt, oli viime heinäkuu, vajaa 140 kWh.
Eikös noi mittarit ole tarkoitettu kaukolämpömittareiksi jossa liikutaan vakiolämpötiloissa eikä äkillistä lämpötilannousua tapahdu.
Sammypiru sanoi:Avovaimo: 11 minuuttia
zadah sanoi:Sammypiru sanoi:Avovaimo: 11 minuuttia
Tuolla kulutuksella tuosta ei kyllä "oikeaa" vaimoa tulekkaan
Vaiha vaatimattomampaan...![]()
Sammypiru sanoi:Lievästi autistisena en tajua edellisiä kirjoituksia, pitääks mun vaihtaa vaimoke siksi, että käyttää liikaa vettä vai liian vähän? ???
Sammypiru sanoi:Tuleeks siitä ~150 litraa?
150 litraa vuorokaudessa kolmihenkisessä perheessä lienee ihan normaalia? Vai minkälämpöisestä vedestä yleensä mahdetaan puhua kun puhutaan lämpimän veden käytöstä?
Rakentakaa miehet koiran kopit, niin ei mene lämmitykseen Virnistää
juhanahm sanoi:Kulutuksista. Talo vm 68, peruskorjattu kylläkin, lämmitettävää alaa 170m2, patterit seinillä ja vantaalla. Viimeisen 5 päivän kulutus
VILP viemä sähkö 92kwh ja saatu lämpö 212kwh. Tekisi 42,4 KWh/päivä lämmitykseen. Toki tuossa on käyttövesi mukana , jota on mennyt noin 700l. Homma on tehty niin, että käyttövesi esilämmitetään VILP:llä ja 100l varaaja tekee loppulämmön 40-65.
VILP COP:ksi tulee 2,3 (COP sisältää myös lisätyn vesipuolen pumpun, mutta ei käyttöveden loppulämmitystä 40-65) Kaipa tuo on kohtalainen. Pitää yrittää vielä parannalle kunhan saadaan hiukan taas lisää käyttökokemusta. TUO VILP on ranskan ihme.
Sammypiru sanoi:Mitä tehdään? Varaajan ylälämmöt nousevat pumpulla yli 72 asteen celsiuksen. Pyynti 48.
Sammypiru sanoi:Otetaanpas tähän pari vertailua.
A) 6.5.2009
- Ultin pyynti +48°C
- Kuumakaasukäyrän perusteella pumppu käynyt on/off -tyyppisesti?
- Pumppu vienyt 18,3 kWh sähköä
B) 24.11.2009
- Ultin pyynti +40°C
- Kuumakaasukäyrän perusteella pumppu käynyt invertterille tyyppiliseen tapaan?
- Pumppu vienyt 23,6kWh ja vastus 1,2kWh, yhteensä 24,8 kWh
Kumman tyyppistä käyntiä pitäisi tavoitella? Tuleeko muita ajatuksia? Pystyykö näistä mitään edes vertailemaan.
SLJK sanoi:Miten muutat toimitapaa (on/off – inverter)?
Oletko kokeillut ulkoyksikön takana sijaitsevan l.tila-anturin siirtoa j.ripojen väliin?
SLJK sanoi:Miten muutat toimitapaa (on/off – inverter)?
145+1661=1199 ? vai 1806..Sammypiru sanoi:..
Tuotto:
Lämmin käyttövesi: 145 kWh
Lämmitysverkosto: 1661 kWh
Taloon yhteensä: 1199 kWh