Sisäyksikön vinkuminen

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Olisko joku helppo tapa saada vikuminen loppumaan sisäyksiköstä ihan kotikonstein?

Aina sulatuksen jälkeen alkaa voimakas vinkuminen ja 5min päästä se lakkaa.
Nyt kun alkaa noita sulatuksia tulemaan, niin ei jaksa tuota vinkumista kuunnella, vaikka se 5min kuluttua loppuukin.

Vinkuminen kuuluu sisäyksikön vas reunasta.

Sisäyksikkö on rappukäytävässä ja vas reunan ja seinän väli on 7cm, joten kovinpaljon siltä puolen ei pääse laitetta ruuvailemaan.
Vai pitääkö koko laite purkaa kennoa myöten tai jotain?

Eli miten mä saisin helpoiten siihen akseliin/laakeriin vaseliiniä laitettua, että tuo sulatuksien jälkeinen vinkuminen lakkaa?

Laite on RAS-13SKVP-ND

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Sisäyksikön vinkuminen

Caol Ila sanoi:
Eli miten mä saisin helpoiten siihen akseliin/laakeriin vaseliiniä laitettua, että tuo sulatuksien jälkeinen vinkuminen lakkaa?
Tuleeko tuo nyt puhaltimen pyöriessä hyvin hitaasti. Saako äänen esille myöskin jäähdytyksellä/lämmityksellä silent-modessa?

Itse olen laittanut vanhaan Panaan liukulaakerin stefan reiästä spray vaseliinia. Onnistuu vain kuoret purkamalla.

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Ei vaan ihan millä nopeudella tahansa aina sulatuksen jälkeen.
Jäähdytystä en ole kokeillut, kun vinkuminen alkoin nyt syksyn aikana.

Ja silloin kun ei ole tarvetta sulatuksiin, niin silloin se puhaltaa normaalisti ilman vinkumista.

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Hain purkin vaseliini sprayta ja akselin suojakumin raosta suihkutin sitä akselin päähän ja nyt ei enää sulatuksen jälkeen vinku tuo laite.

Katsotaan kaunko pysyy hiljaa, mutta vaikka hieman hankala sitä spraypurkkia oli tuonne ahtaaseen seinänväliin saada ujutettua, niin hintansa väärti näyttää (kuulostaa) olleen.

jussi t

Tulokas

Tämä oli hyvä neuvo minulla kans loppu vinkuminen kun käytin akselin päästä kumitutin pois ja laitoin rasvaa täyteen :cool: ;D

juovi

Jäsen

Onnistuukohan tällainen toimenpiden Mitsun FD mallissa? Pientä ääntä kuuluu puhaltimesta II-nopeudella. ::)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

juovi sanoi:
Onnistuukohan tällainen toimenpiden Mitsun FD mallissa? Pientä ääntä kuuluu puhaltimesta II-nopeudella. ::)
Kyllä onnistuu. Ei tainnut olla tuolla Mitsussa valmiina reikää stefan päässä.
=> Eli kun roottorin joutuu irrottamana, niin samalla kannattaa se pestäkin.
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=16446.0

juovi

Jäsen

Kyllä onnistuu. Ei tainnut olla tuolla Mitsussa valmiina reikää stefan päässä.
=> Eli kun roottorin joutuu irrottamana, niin samalla kannattaa se pestäkin.
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=16446.0
Laitetaan ohje talteen ja seuraavan puhdistuksen yhteydessä tehtävä tämä operaatio.. Kiitos ohjeesta. :)

Ylös Bottom