Sisäyksikkö asennettu vinoon.

Juakke

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Morjesta.
Eilen käväsi asentaja asentamassa Premium 25 ilmalämpöpumpun. Sisäyksikkö on yhden huoneen oven yläpuolella ja häiritsee aika kivasti, kun on sentin vinossa.
On kallellaan edestä päin katsottuna oikealle päin. Oikealta lähtee myös putket.
Asentaja sanoi, että kuuluu olla noin. Pitääkö tuo tosiaan paikkaansa ?
On hiukan tyhmän näköinen. Pitääkö alkaa muokkailee listoja niin, että näyttää yksikkö sitten olevan suorassa...

Viimeksi muokattu:

kimmok

Aktiivinen jäsen
Oikein ja väärin.mittasitko millä.
On oikein laittaa kallelleen viemärin/kondesivesiputken puolelle.
Mutta ei silmiin nähden vaan maan painovuuden suhteen.
Kyseisät laitetta tuntematta en voi sanoa mitä asennus ohjeissa on kerrottu.
Voi olla että jos jos sisä yksikkö on ns.ei täysin paikoillaan telineessä niin se on vain jäänyt lukittu matta.
Katso ensin mielummin vesivaalla ja varmistu siitä että on vinossa.
Yleensä nämä laitteet voidaan aseenta aivan vaakatasoon.

Juakke

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Pääsen töistä niin täytyy varmistella tuolla vesivaalla.
Mutta joo on tosiaan silmin nähtävissä vinous.
Asennusohjeista en löytänyt sanaakaan tuosta asiasta.

Jolberious

Vakionaama
Muutamia kohteita on ollu, missä passilla jos olisi laittanut pumpun suoraan, olisi se ollut vinossa oviaukkoon, kattoon tms nähden. Näkee jo asennustelineestä.

Eräässä piti siirtää lähtö toiselle puolelle ja kääntää oviaukon kanssa suoraan (eli siis vinoon), muissa kaato on ollut onneksi juuri oikeaa reunaa kohti ja sen mukaan vaan kallisteltu.

Juakke

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Jo vain. Olin maahantuojaan yhteydessä ja asentajat on tulossa suoristamaan yksikön. Niin pitää siis olla suorassa.

jussiv

Tulokas
Minulla sama kokemus oman toshiban kanssa viime syksynä. Asentaja väitti, että suorassa se on ja minä olin eri mieltä. Tarkistin passilla kun oli lähtenyt ja vinossa vaika kuinka paljon. Asentaja oli laittanut asennuskehikon kyllä suoraan, mutta tod.näk. läpiviennin urtsu oli vääntänyt värkin vinoon. Inhimillistä ja homma hoitui kyllä lopulta kuntoon.

Ylös Bottom