Sivuston kelloaika

kotte

Hyperaktiivi
Vs: Sivuston kelloaika

janti sanoi:
Eikö olisi parempi pysyä yhdessä ja samassa ajassa. Aikamatkailu ei tee hyvää kuitenkaan. :cool:
Ihmeellistä sinänsä, että vielä löytyy ohjelmistoja kuten SMF, joka ei osaa itse "vaihtaa oikein" kesä- ja talviajan välillä (oik. näyttää kellonaikaa oikein voimassa olevan aikavyöhykkeen mukaisesti).
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

kotte sanoi:
Ihmeellistä sinänsä, että vielä löytyy ohjelmistoja kuten SMF, joka ei osaa itse "vaihtaa oikein" kesä- ja talviajan välillä (oik. näyttää kellonaikaa oikein voimassa olevan aikavyöhykkeen mukaisesti).

Kyllä se osaa, muttaa vaatii pikkuisen applikaation. ;)
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1504
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Ostakaa oikea kello tai katsokaa kännykästä. Tai on siinä koneen alapalkissakin yleensä kellonaika näkyvillä. ;D Noh korjattu nyt kuitenkin.

Tuo aplikaatio on ilmeisesti viimeisimmän päivityksensä saanut vuonna 2009. En mielellään kovin paljoa laita noita lisäsovelluksia, kun niiden päivitykset tahtovat sitten olla pieni ongelma.
 

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
Ostakaa oikea kello tai katsokaa kännykästä.

Omistan oikean kellon ja/tai katson tarvittaessa kännykästä...
Eikä tämä väärä kellonaika sivustolla kosketa mua mitenkään, tai aiheuta minkäänlaista tunnekuohua! /g070
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Kuka tekisi adressin kesäajasta luopumisesta? Vai joko sellainen on jossain? ;D jo pelkästään ongelmat ja suuri työmäärä jota se aiheuttaa tämänkin foorumin ylläpidolle olisi riittävän hyvä syy ;) Onneksi käyttäjät ovat kärsivällisiä eikä heidän psyyke järky pienestä aikaheitosta
 

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
Kuka tekisi adressin kesäajasta luopumisesta? Vai joko sellainen on jossain? ;D jo pelkästään ongelmat ja suuri työmäärä jota se aiheuttaa tämänkin foorumin ylläpidolle olisi riittävän hyvä syy ;) Onneksi käyttäjät ovat kärsivällisiä eikä heidän psyyke järky pienestä aikaheitosta

Arvoisa Samppa, tässä olkaa hyvä: http://www.adressit.com/poiskesaajasta /party9
 
D

Deleted member 1344

Vieras
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
Kuka tekisi adressin kesäajasta luopumisesta?

Vastustan. Mun mielestäni pitäisi nimenomaan tehdä kesäajasta 'normaaliaika'. Kellojen siirtely toki loppuu.
 

kotte

Hyperaktiivi
Vs: Sivuston kelloaika

Toni sanoi:
Vastustan. Mun mielestäni pitäisi nimenomaan tehdä kesäajasta 'normaaliaika'. Kellojen siirtely toki loppuu.
Kannatan vastustusta, mutta en näe kesä- ja talviajassakaan ongelmaa. Ne vanhanaikaiset kellot, jotka eivät osaa itse siirtyä kesäajasta pois ja takaisin alkavat onneksi kuulua kategoriaan "turhanpäiväiset" muutenkin. Yksinkertaisia ajastimia joutuu vielä räpelöimään, mutta useimmissa homma hoituu yhdellä napilla (ja tuleehan aika tarkistetuksi samalla).
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

kotte sanoi:
Kannatan vastustusta, mutta en näe kesä- ja talviajassakaan ongelmaa. Ne vanhanaikaiset kellot, jotka eivät osaa itse siirtyä kesäajasta pois ja takaisin alkavat onneksi kuulua kategoriaan "turhanpäiväiset" muutenkin. Yksinkertaisia ajastimia joutuu vielä räpelöimään, mutta useimmissa homma hoituu yhdellä napilla (ja tuleehan aika tarkistetuksi samalla).

Olen sen verran jouheva että vastustuksen kannattaminen passaa minullekin. Sama kumpaan aikaan jäätäisiin, kunhan jompaan kumpaan. Mutta tuosta vanhanaikaisen kellon "turhanpäiväisyydestä" olen hieman erimieltä. Omankin olohuoneen seinällä riippuu käsintehty vieterivetoinen pieni kaappikello. Sehän on sisustuselementti suorastaan, mutta kellon kääntö on hieman hankalaa ilman että lyöntikoneisto menee sekaisin. Nimenomaan taaksepäin käännettäessä. Eteenpäin ei ole ongelmaa pyöritellä viisareita. Mutta taaksepäin on ehkä helpompi pysäyttää kello tunniksi.
 

kotte

Hyperaktiivi
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
Mutta tuosta vanhanaikaisen kellon "turhanpäiväisyydestä" olen hieman erimieltä. Omankin olohuoneen seinällä riippuu käsintehty vieterivetoinen kaappikello. Sehän on sisustuselementti suorastaan, mutta kellon kääntö on hieman hankalaa ilman että lyöntikoneisto menee sekaisin.
Tiedetään nuo vaikeudet ja itselläkin on vanha "pikkukaappikello", mutten vedä sitä koskaan. Siihen tottuu pian, että kello ei käy ja näyttää kiinteää aikaa (kuin museossa). Itseä harmittaa noissa vanhoissa kelloissa enemmänkin jatkuva tarve vetää niitä sekä se, ettei niiden näyttämään aikaan voi pitkään luottaa. Aika vähäinen tuo tarve pysäyttää kello vähintään tunniksi kerran vuodessa on noihin harmeihin verrattuna.
 
D

Deleted member 1344

Vieras
Vs: Sivuston kelloaika

Lähinnä tässä tökkii se, että konttorirottana olen aika lailla naimisissa tän 'kahdeksasta neljään' aikataulun kanssa. Se vähänkin päivänvalo työajan jälkeen loppuu siihen kun vaihdetaan talviaikaan, just kerkiää kotiin ja vähän hengähtää kun on jo pimeää.
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

kotte sanoi:
Itseä harmittaa noissa vanhoissa kelloissa enemmänkin jatkuva tarve vetää niitä sekä se, ettei niiden näyttämään aikaan voi pitkään luottaa.

Jos itsellä uhkaa mennä elämä niin kiireiseksi ettei ehdi enää kelloa vetää, niin muutan erakoksi metsään. ;D
 

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
Jos itsellä uhkaa mennä elämä niin kiireiseksi ettei ehdi enää kelloa vetää, niin muutan erakoksi metsään. ;D

Kunhan kävisit siten edes pari kertaa vuodessa ihmisten ilmoilla, että saat tämän sivuston kellonajan päivitettyä...
Kiitos! /g050
 

pökö

Hyperaktiivi
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
Jos itsellä uhkaa mennä elämä niin kiireiseksi ettei ehdi enää kelloa vetää, niin muutan erakoksi metsään. ;D
Meillä on aktiivikäytössä vedettäviä kelloja pari, hyvin ehtii vedellä. Raksutus rauhoittaa mukavasti.
 

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
Kuka tekisi adressin kesäajasta luopumisesta? Vai joko sellainen on jossain? ;D jo pelkästään ongelmat ja suuri työmäärä jota se aiheuttaa tämänkin foorumin ylläpidolle olisi riittävän hyvä syy ;) Onneksi käyttäjät ovat kärsivällisiä eikä heidän psyyke järky pienestä aikaheitosta

Valoa risukasaan...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015101620523644_uu.shtml
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

On se pari kertaa mielessä käynyt, mutta traditioita pitää noudattaa ja olen odottanut että joku huomauttaisi asiasta ;D Nyt korjattu
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
On se pari kertaa mielessä käynyt, mutta traditioita pitää noudattaa ja olen odottanut että joku huomauttaisi asiasta ;D Nyt korjattu

No huomasin että tuonne naapuriforumille muutos tuli melkeinpä heti.. jäin jännittyneenä odottamaan miten täällä käy.
 

SON

Vakionaama
Vs: Sivuston kelloaika

Ehdotus kellonaikaongelmalle. Tälläinen sivu plätkyttämään kellonaikaa jonkun mainoksen tilalle. http://time.is/
;D
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

hmm.. minkähän takia foorumin ylipäänsä tarvitsee näyttää mitään aikaa ?
 

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Samppa sanoi:
On se pari kertaa mielessä käynyt, mutta traditioita pitää noudattaa ja olen odottanut että joku huomauttaisi asiasta ;D Nyt korjattu

No niin nyt olis aika ruveta valmistautumaan, niin ettei sun tarvi odotella jonkun avautumista asiasta.

Aloita jo tuo aiemmin herääminen, niin ehkä se auttaa... /g030

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005137097.html
 

Caol Ila

Aktiivinen jäsen
Vs: Sivuston kelloaika

Ei mulla tälläkertaa ole tähän oikein mitään sanottavaa, aihe vaan on ajankohtainen taas kerran.. ::)
 
Back
Ylös Bottom