Harmi että tuonne pitää olla nykyään rekisteröitynyt, että pääsee lukemaan tuolla olevia juttuja.
Mutta mikä muu alusta se voisi olla, niin siihen minulla ei ole mitään antaaSaahan tuonne ilmeisesti ilmaiseksi rekisteröityä jos haluaa..?
Tähän täytyy täältä sivusta tarttua. Kaikki some-palvelut, olivat ne ilmaisia tai ei, ovat vääriä kanavia kaikille avoimen tiedon jakamista silmälläpitäen. Oikea paikka on web-sivusto, sinne pääsee jokainen jolla on internet-yhteys (eli jokainen). Mitään rekisteröitymisiä ei avoimen tiedon jakamisessa pitäisi vaatia.
Asiaan voisi analogiana ajatella vaikka puhelinta. Ajatelkaapa, jos puhelinoperaattorien välillä ei olisi roamingia. Jos minulla on DNA:n liittymä, ja sinulla vaikka Telian liittymä, niin en voisi soittaa sinulle. Minun pitäisi hankkia Telian SIM-kortti, jotta voisin soittaa Telian liittymän omaavaan puhelimeen. Aivan vastaava vaade on se, että päästäkseen käsiksi johonkin tietoon, joka on tarkoitettu kaikille suomalaisille, pitää rekisteröityä jonkun tietyn amerikkalaisyhtiön asiakkaaksi. Ei näin! Avoin tieto avoimeen lähteeseen, eli World Wide Webiin.