Spot-hinta.fi - Yksinkertainen ohjelmistorajapinta (API) sähkön pörssihinnan hakemiseen

tet

Hyperaktiivi
Harmi että tuonne pitää olla nykyään rekisteröitynyt, että pääsee lukemaan tuolla olevia juttuja.

Mutta mikä muu alusta se voisi olla, niin siihen minulla ei ole mitään antaa :) Saahan tuonne ilmeisesti ilmaiseksi rekisteröityä jos haluaa..?

Tähän täytyy täältä sivusta tarttua. Kaikki some-palvelut, olivat ne ilmaisia tai ei, ovat vääriä kanavia kaikille avoimen tiedon jakamista silmälläpitäen. Oikea paikka on web-sivusto, sinne pääsee jokainen jolla on internet-yhteys (eli jokainen). Mitään rekisteröitymisiä ei avoimen tiedon jakamisessa pitäisi vaatia.

Asiaan voisi analogiana ajatella vaikka puhelinta. Ajatelkaapa, jos puhelinoperaattorien välillä ei olisi roamingia. Jos minulla on DNA:n liittymä, ja sinulla vaikka Telian liittymä, niin en voisi soittaa sinulle. Minun pitäisi hankkia Telian SIM-kortti, jotta voisin soittaa Telian liittymän omaavaan puhelimeen. Aivan vastaava vaade on se, että päästäkseen käsiksi johonkin tietoon, joka on tarkoitettu kaikille suomalaisille, pitää rekisteröityä jonkun tietyn amerikkalaisyhtiön asiakkaaksi. Ei näin! Avoin tieto avoimeen lähteeseen, eli World Wide Webiin.

Mikki

Hyperaktiivi
Tähän täytyy täältä sivusta tarttua. Kaikki some-palvelut, olivat ne ilmaisia tai ei, ovat vääriä kanavia kaikille avoimen tiedon jakamista silmälläpitäen. Oikea paikka on web-sivusto, sinne pääsee jokainen jolla on internet-yhteys (eli jokainen). Mitään rekisteröitymisiä ei avoimen tiedon jakamisessa pitäisi vaatia.

Olen kyllä aika samaa mieltä. Täytynee tehdä "Muutoshistoria" -sivu tänne https://spot-hinta.fi/ ja tehdä sinne Twitteriin ja tänne Lampopumppuihin linkitys sinne sivulle. Kiitos palautteistanne ja kommenteista, näin asiat menee eteenpäin.

tk-

Aktiivinen jäsen
Olen kyllä aika samaa mieltä. Täytynee tehdä "Muutoshistoria" -sivu tänne https://spot-hinta.fi/ ja tehdä sinne Twitteriin ja tänne Lampopumppuihin linkitys sinne sivulle. Kiitos palautteistanne ja kommenteista, näin asiat menee eteenpäin.
Niin kauan kun suuri osa viranomaisviestintääkin menee äksän kautta, niin en minä osaisi tätä niin suurena syntinä pitää. Tuohan ei ole kauaa ollut piilotettuna rekisteröinnin taakse? Itselle tuli yllätyksenä.

Periaatteessa semmoinenkin voisi toimia, että julkaisee omalla sivustolla lisäosan kautta tuollaiseen nykyisin osin piilossa olevaan kanavaan tehdyt viestit. Wordpressiin on varmasti saatavilla tuollainen Twitter/x-lisäosa? Useamman viestintäkanavan ylläpito ajantasalla alkaa olla jo melko haastava tehtävä sekin.

Versionhallinnalle/muutoslogille luontevin paikka on mielestäni Githubissa suoraan jokaisen releasen yhteydessä.

Harrastelija

Vakionaama
Taitaa viranomaisviestintäkin loppua jos vain rekisteröityneet asiakkat pääsevät lukemaan.
Tai ainakaan tuo ei minusta täytä pykälää vapaasta tiedonjaosta eli turha viranomaisilla tuolla on roikkua.

Samuvaan

Tulokas
Nyt on Shellyt asennettu sähkökeskukseen ja ostin Shelly Pro 3 lämmityksen ohjaukseen. Shelly-Rank_and_Price_limit.js scripti herättää sellaisen kysymyksen että muutetaanko kohtaan Relay: "0, 1, 2" että toimii kolmikanavaisena oikein?

Vaiko mahdollisesti copypastetaan sulkujen sisällä oleva koodi ja vaihdetaan aina Relay: "0, -> Relay: "1, jne...

// Settings - Price limit - rule 1
let SETTINGS_PRICELIMIT_1 =
{
// User settings
Relay: "0",
};

{
// User settings
Relay: "1",
};

jne...

Mikki

Hyperaktiivi
Nyt on Shellyt asennettu sähkökeskukseen ja ostin Shelly Pro 3 lämmityksen ohjaukseen. Shelly-Rank_and_Price_limit.js scripti herättää sellaisen kysymyksen että muutetaanko kohtaan Relay: "0, 1, 2" että toimii kolmikanavaisena oikein?

Vaiko mahdollisesti copypastetaan sulkujen sisällä oleva koodi ja vaihdetaan aina Relay: "0, -> Relay: "1, jne...

{
// User settings
Relay: "0",
};

{
// User settings
Relay: "1",
};

jne...

Eli tuossa skriptissä on kaksi hintarajaan perustuvaa sääntöä ja kaksi halvimpiin tunteihin keskittyvää sääntöä. Kukin sääntö ohjaa YHTÄ relettä, eli Relay: "1", jos haluat ohjata keskimmäistä relettä. Tai Relay: "0" jos ensimmäistä.

Et siis voi laitfaa Relay: "0,1,2" siihen. Mitä lämmityskohteita sinulla on releiden takana?

0 = ?
1 = ?
2 = ?

Viimeksi muokattu:

Samuvaan

Tulokas
Yksikanavainen rele ohjaa lämminvesivaraajaa ja tämän scripti oli erittäin yksinkertainen minkä ainakin login perusteella sain toimimaan oikein. Nyt tuon Shelly Pro 3 lattialämmityksen ohjaukseen tarkoitettussa scriptin muuttamisessa olen vähän hukassa. Shelly Pro 3 olisi tarkoitus ohjata kolmea eri lattialämmityspiiriä. Nykyisellään kaikkiin lähtöihin olisi tarkoitus laittaa sama scriptitoiminto, mutta tulevaisuudessa mahdollisesti haluaisin lattialämmityspiirejä ohjata eri säännöillä.

Liitteet

• pörssisähkö.jpeg
    pörssisähkö.jpeg
    137,6 KB · Katsottu: 54

Mikki

Hyperaktiivi
Yksikanavainen rele ohjaa lämminvesivaraajaa ja tämän scripti oli erittäin yksinkertainen minkä ainakin login perusteella sain toimimaan oikein. Nyt tuon Shelly Pro 3 lattialämmityksen ohjaukseen tarkoitettussa scriptin muuttamisessa olen vähän hukassa. Shelly Pro 3 olisi tarkoitus ohjata kolmea eri lattialämmityspiiriä. Nykyisellään kaikkiin lähtöihin olisi tarkoitus laittaa sama scriptitoiminto, mutta tulevaisuudessa mahdollisesti haluaisin lattialämmityspiirejä ohjata eri säännöillä.
Laitan yksityisviestiä.

juu-zo

Aktiivinen jäsen
Itse asentelin nyt testijakson jälkeen shelly plus 1 sähkökaappiin ohjaamaan lämminvesivaraajaa. Katsotaan miten pelittää käytössä. Viisi halvinta tuntia pitäisi etsiä nyt päivästä ja ainakin tällä hetkellä kun päivän toiseksi halvin tunti meneillään niin toimii kuten pitää.

Sellainen tietysti tuli vielä mieleen että pitäisikö kontaktori vaihtaa joksikin muuksi kun nyt kaapissa aeg ls07? Kontaktorissa ei sinänsä mitään vikaa ole aiemmin ollut mutta häiriönpoisto konkkaa tuossa ei ole.

hanks

Aktiivinen jäsen
Löytyykö Arduinolle/Esp8266:lle jostain valmista koodia tuntihinnan hakemiseen?
Espeasylle olis tässä https://lampopumput.info/foorumi/threads/yksinkertainen-ohjelmistorajapinta-api-sähkön-pörssihinnan-hakemiseen.33938/#post-539231

Olen tosin tuota muuttanut jo hieman

Koodi:
on System#Boot do
  GPIO,4,0
  let,1,8 // rank limit
  let,2,6 // price limit in cents
  timerSet,1,15
endon

on Clock#Time=All,**:00 do
  timerSet,1,15
endon

on Rules#Timer=1 do
  event,spot_check
endon

on spot_check do
  LogEntry,'SPOT: sending HTTP request'
  SendToHTTP api.spot-hinta.fi,80,/JustNowRank/[int#1]/[int#2]
endon

on http#api.spot-hinta.fi do
  LogEntry,'SPOT: %eventpar% returned %eventvalue1%'
  if %eventvalue1%=400
    GPIO,4,1
    LogEntry,'SPOT: EVU stop'
  else
    GPIO,4,0
    LogEntry,'SPOT: normal operation'
  endif
endon

on rank do
  let,1,%eventvalue%
  LogEntry,'SPOT: rank = %eventvalue%'
endon

on price do
  let,2,%eventvalue%
  LogEntry,'SPOT: price = %eventvalue%'
endon

on force do
  GPIO,4,0
  LogEntry,'SPOT: force on'
endon

Tosin tämä ei siis hae tuntihintaa, vaan kysyy Mikin apista sopiiko nyt laittaa mlp:n lämmitystä päälle.

Viimeksi muokattu:

mobbe

Vakionaama
Itse asentelin nyt testijakson jälkeen shelly plus 1 sähkökaappiin ohjaamaan lämminvesivaraajaa. Katsotaan miten pelittää käytössä. Viisi halvinta tuntia pitäisi etsiä nyt päivästä ja ainakin tällä hetkellä kun päivän toiseksi halvin tunti meneillään niin toimii kuten pitää.

Sellainen tietysti tuli vielä mieleen että pitäisikö kontaktori vaihtaa joksikin muuksi kun nyt kaapissa aeg ls07? Kontaktorissa ei sinänsä mitään vikaa ole aiemmin ollut mutta häiriönpoisto konkkaa tuossa ei ole.

Vaihtoon vaan ettei tule ongelmia tuossa korvaava malli https://verkkokauppa.nurkantakaa.fi/tuote/kontaktori-abb-b6-30-01-230/

kayttajatunnus

Aktiivinen jäsen
Mitenkähän tuo viime yön ranking-laskenta on mennyt?

Valittuna on siis vuorokauden kolme halvinta tuntia ja mietin eilen illalla kummanko valitsee noista 2-3 ja 3-4 tunneista mutta olikin valinnut molemmat ja jättänyt 5-6 tunnin pois, joka oli noita molempia edullisempi.

Liitteet

• kuva1.jpg
    kuva1.jpg
    62,1 KB · Katsottu: 39
  • kuva2.jpg
    kuva2.jpg
    69,8 KB · Katsottu: 38

Mikki

Hyperaktiivi
Mitenkähän tuo viime yön ranking-laskenta on mennyt?

Valittuna on siis vuorokauden kolme halvinta tuntia ja mietin eilen illalla kummanko valitsee noista 2-3 ja 3-4 tunneista mutta olikin valinnut molemmat ja jättänyt 5-6 tunnin pois, joka oli noita molempia edullisempi.
Tuossa pitäisi varmaan olla enemmän desimaaleja laskennassa. Luulen että siitä on kyse. Olipas muuten harvinainen putki että monta tuntia käytännössä piirulleen sama hinta.

kayttajatunnus

Aktiivinen jäsen
Tuossa pitäisi varmaan olla enemmän desimaaleja laskennassa. Luulen että siitä on kyse. Olipas muuten harvinainen putki että monta tuntia käytännössä piirulleen sama hinta.
Joo, eipä tuolla sinänsä kyllä ole enää mitään merkitystä jos vain desimaaleista kyse. Itseasiassa vain parempikin, jos ei 0,001 sentin takia räpsyttele edestakaisin.

mobbe

Vakionaama
Olis tarve skriptille joka olisi lähes kuin Rank&Price mutta vuorokausi olisi jaettu vaikka kolmeen osaan 8 tuntia joissa erikseen määriteltävissä rank ja hintaraja nimi olisi jo tarjota Shelly-Rank_and_Price_Zone.js

tk-

Aktiivinen jäsen
Olis tarve skriptille joka olisi lähes kuin Rank&Price mutta vuorokausi olisi jaettu vaikka kolmeen osaan 8 tuntia joissa erikseen määriteltävissä rank ja hintaraja nimi olisi jo tarjota Shelly-Rank_and_Price_Zone.js
Minkätyyppistä ohjausta tällä on tarkoitus tehdä? Ohjata lämmitystä jonka varauskyky ei riitä koko vuorokaudelle?

mobbe

Vakionaama
Minkätyyppistä ohjausta tällä on tarkoitus tehdä? Ohjata lämmitystä jonka varauskyky ei riitä koko vuorokaudelle?
Juuri noin,pienen varauskapasiteetin lämmitykseen myös aurinkosähkön ohjailuun hinnan mukaan tuotahan ei tarvitse ohjailla kuin kello 08.00-16.00 jos on halpaa tai kallista vastuksia latauksia päälle tai pois.Se tieto onko aurinkosähköä riittävästi tarjolla toki pitää hankkia suoraan mittauksella

Viimeksi muokattu:

Mikki

Hyperaktiivi
Juuri noin,pienen varauskapasiteetin lämmitykseen myös aurinkosähkön ohjailuun hinnan mukaan tuotahan ei tarvitse ohjailla kuin kello 08.00-16.00 jos on halpaa tai kallista vastuksia latauksia päälle tai pois

priorityHours parametrilla saat suunnilleen tuon mitä haluat. Voit asentaa tuon rank-price skriptin kahteen kertaan ja laitat päälle kolme sääntöä samaan releeseen. Kaksi toisesta skriptistä ja yhden toisesta.

Listaat vain eri priorityHours niihin ja sitten säännöt mitä haluat. Sellainen huomio tähän tosin että kun ajanjakso vaihtuu on ensimmäinen tunti vähän epämääräinen kun skriptien suoritusjärjestys ei ole taattu.

Minulla on kehityslistalla tämän ongelman poistoon "executionHours" mikä yksinkertaistaisesti ohittaa suorituksessa ei listatut tunnit. Silloin tuo ensimmäinenkään tunti ei ole epämääräinen.

Sammypiru

Vakionaama
Vinkkiä ja apua kaivataan miten näiden scriptien ja Shellyn avulla saisi homman toimimaan niin, että kun releen sinisen merkkivalo palaa, niin rele ei vedä?
1692702050263.png

@Mikki scripteillä saan kyllä merkkivalon päälle kun kalliit tunnit ovat käynnissä käyttämällä Inverted switsissä "true". Aiemmin käänsin toiminnon Cozifyssä niin että kun merkkivalo paloi, niin VILPiä ohjaava rele ei kuitenkaan vetänyt. Mutta miten saman saa tehtyä Shellyn sisällä? Siellä on myös toiminto invert switch, jonka enabloin, mutta silti Shelly vetää eikä käännä toimintoa.

1692703031174.png

Pääsiköhän kukaan jyvälle mitä haen takaa?

Mikki

Hyperaktiivi
En ole ihan varma mitä haet, mutta skriptieni kanssa tuota "Invert switch logic" täppää ei pitäisi käyttää, kun skripti itsessään kääntää logiikan päinvastaiseksi, kun on se "Inverted" parametri päällä.

Eli pitää releen "auki" kun on halpaa ja "kiinni" kun on kallista. Tuo "valo" kertoo sen onko rele kytketty, mutta siitä valosta et näe onko se kytketty kalliin vai halvan tunnin aikana... sen kertoo skriptin logiikka.

Eli Shellyn sisäisesti tehtynä ei pitäisi mitään muuta tarvita kuin tuo Inverted parametri päälle.

Sammypiru

Vakionaama
Haen vuorokauden 18 kalleinta tuntia 0 asteessa säätäen sitä 1 tai 2 prosenttia ulkolämpötilan mukaan. Kun nollassa on rank 18 tai korkeampi, releen ei tulisi vetää. Tämähän onnistuu hienosti scriptien avulla.

Haen vain sitä että olisi visuaalisesti oikeampi että "Kalliit tunnit" -nimetyn releen merkkivalo olisi silloin päällä kun kalliit tunnit toteutuvat. Näin sain homman toimimaan, kun välissä oli Cozify, jossa käänsin toiminnon toisin päin" Kun Shellyssä paloi merkkivalo, niin Cozify avasi releen ja VILP sammui.

Nyt näyttää siltä että pelkällä Shellyllä en tuota saa aikaiseksi. Täytynee nimerä rele vaikka "Käynti sallittu", niin visuaalisestikin asia on paremmin ymmärretty. Silloin kun valo palaa, niin rele vetää ja VILPin käynti on sallittu.

Jimi

Jäsen
Vaikuttaako uusin 1.0.0 firmispäivitys scriptin toimintaan, mulla tuli ainakin päivityksen jälkeen hulluksi.

Liitteet

• IMG_8846.png
    IMG_8846.png
    197,8 KB · Katsottu: 27

Mikki

Hyperaktiivi
Vaikuttaako uusin 1.0.0 firmispäivitys scriptin toimintaan, mulla tuli ainakin päivityksen jälkeen hulluksi.

Mikäs skripti sinulla on? Onko kuinka vanha versio.

Minulla on tuossa juuri työnalla Shellyn firmware 1.0.0:aa paremmin tukeva versio. Siinä tulee olemaan myös joitakin muita muutoksia skripteihin, kuten erilainen tapa tehdä "Rank" määritys.

Törmäsin itse Nibe F750 ohjauksien miettimisen kanssa siihen, että haluan käyttöveden kuumennuksen "Rank" 1:lle (eli halvin tunti). Ja sitten lämmityksen korotuksen 2. ja 3. halvimmille tunneille. Vaihtoventiilikoneella kun ei voi tehdä molempia yhtäaikaa.

Yhdellä Rank -parametrilla tuo ei siis onnistu, mutta kohta onnistuu, kun tulee tapa määritellä sallitut "Rank" arvot yksittäin. Tähän tyyliin jos haluaa neljä halvinta tuntia. Mutta yhtälailla voisi määritellä "3, 4" jolloin sääntö sallisi vain ne kaksi tuntia - ei kahta halvinta tuntia.

1692823393892.png

Tämä tulee mahdollistamaan myös kalleimpien tuntien "väistämisen", kun kolmanneksi ohjaukseksi minulle on tulossa neljän kalleimman tunnin aikana lämmityksen esto. Tämä siis menee säännöllä RanksAllowed = "21, 22, 23, 24", jolloin rele vetää kalleimpien tuntien aikana ainoastaan.

Testiversiot löytyvät branchista jo:

Viimeksi muokattu:

Jimi

Jäsen
On se jo aika vanha, täytyy kokeilla päivittää tuo testiversio.
Kolmessa shellyssä scripti ja vain tuo yksi päivitetty uudella firmiksellä, muissa 0.14 ja ne näyttää toimivan.

Mikki

Hyperaktiivi
On se jo aika vanha, täytyy kokeilla päivittää tuo testiversio.
Kolmessa shellyssä scripti ja vain tuo yksi päivitetty uudella firmiksellä, muissa 0.14 ja ne näyttää toimivan.

Siinä uudessa firmwaressa on kokonaan uusi Javascript moottori ja se on aiheuttanut aika paljon harmia skriptien tekijöille. Muillekkin kuin minulle. Mutta jos hintarajaa haluat vain, niin se onnistuu tällä:

Laitat parametrit näin, että et salli mitään "Rankkia", vaan pelkästään tuon hintarajan.
let RanksAllowed = "0";
let PriceAlwaysAllowed = "12";

tk-

Aktiivinen jäsen
Siinä uudessa firmwaressa on kokonaan uusi Javascript moottori ja se on aiheuttanut aika paljon harmia skriptien tekijöille. Muillekkin kuin minulle. Mutta jos hintarajaa haluat vain, niin se onnistuu tällä:
Jep. Se vanha getstatus-metodi kellonajan hakemiseen muuttui kertaluokkaa raskaammaksi kun sen jsonin pituutta on kasvatettu lisäämällä siihen tietoa. Ja varmaan riippuu osin käyttäjän asetuksista, että käyttäkö muita toimintoja Shellyllään, että kuinka pitkä se lopulta on.

Ilmeisesti se ns. Lohikosken skripti on ongelmissa. Pörssärin skripti saattoi kanssa kärsiä tuosta pidentyneestä jsonista, mutta se fiksattiin tilapäisesti lyhtentämällä ohjaustiedon antamista palvelinpäässä vain 12h tulevaisuuteen isompikanavaisilla laitteilla ja toimii silläkin hyvin. Uusi kellonajan paremmin hakeva skripti on jo valmis, mutta hetki vielä testataan. Siinä muistinkäyttö väheni kolmanneksella ihan vaan tuota kellonajan hakutapaa muuttamalla.

Muutos on kyllä ehdottomasti parempaan suuntaan kun aikaa ei tarvitse enää kikkailla tietoon, vaan sen saa niinkuin JavaScriptissä yleensäkin.

juu-zo

Aktiivinen jäsen
Mikäs skripti sinulla on? Onko kuinka vanha versio.

Minulla on tuossa juuri työnalla Shellyn firmware 1.0.0:aa paremmin tukeva versio. Siinä tulee olemaan myös joitakin muita muutoksia skripteihin, kuten erilainen tapa tehdä "Rank" määritys.

Törmäsin itse Nibe F750 ohjauksien miettimisen kanssa siihen, että haluan käyttöveden kuumennuksen "Rank" 1:lle (eli halvin tunti). Ja sitten lämmityksen korotuksen 2. ja 3. halvimmille tunneille. Vaihtoventiilikoneella kun ei voi tehdä molempia yhtäaikaa.

Yhdellä Rank -parametrilla tuo ei siis onnistu, mutta kohta onnistuu, kun tulee tapa määritellä sallitut "Rank" arvot yksittäin. Tähän tyyliin jos haluaa neljä halvinta tuntia. Mutta yhtälailla voisi määritellä "3, 4" jolloin sääntö sallisi vain ne kaksi tuntia - ei kahta halvinta tuntia.

katso liitettä 88079

Tämä tulee mahdollistamaan myös kalleimpien tuntien "väistämisen", kun kolmanneksi ohjaukseksi minulle on tulossa neljän kalleimman tunnin aikana lämmityksen esto. Tämä siis menee säännöllä RanksAllowed = "21, 22, 23, 24", jolloin rele vetää kalleimpien tuntien aikana ainoastaan.

Testiversiot löytyvät branchista jo:

Itse olen pyöritellyt myös mielessä vähän vaihtoehtoa, jossa skripti nimenomaan osaisi jättää nuo kalleimmat tunnit pois, mutta vielä lisäksi niin että kahta peräkkäistä kallista tuntia ei jätetä pois. Tämä voisi sopia myös suorasähkölämmittäjille kun lämmitykseen ei tule yli tunnin mittaisia katkoja, mutta silti pystyy nuo överimmät tunnit jättämään pois. Vaatii toki aika paljon monimutkaisempia ehtoja kun ei voi suoraan rankin perusteella napata tunteja pois vaan pitää katsoa myös releen edellinen tila.

Mikki

Hyperaktiivi
Itse olen pyöritellyt myös mielessä vähän vaihtoehtoa, jossa skripti nimenomaan osaisi jättää nuo kalleimmat tunnit pois, mutta vielä lisäksi niin että kahta peräkkäistä kallista tuntia ei jätetä pois. Tämä voisi sopia myös suorasähkölämmittäjille kun lämmitykseen ei tule yli tunnin mittaisia katkoja, mutta silti pystyy nuo överimmät tunnit jättämään pois.

Talot eivåt jäähdy ihan muutamassa tunnissa nimeksikään. Näin vaikka olisi suorasähkötalo seinäpattereilla. Tai ainakin täytyy olla paljon pakkasta.

Jimi

Jäsen
Noissa kuvissa erikoista on se että tuo vanha scripti toimii kun hintaraja alittuu 0-1 ja 2-5, mutta myös 5-eteenpäin. 1-2 räpsyy edestakaisin kun hintaraja 12c ylittyi.
IMG_8847.png
IMG_8848.png

Mikki

Hyperaktiivi
Oliko tuo räpsyminen muuten kertaluonteinen homma? Shellyn buuttailu syystä tai toisesta voisi aiheuttaa tuota myös.
Kellonajoista sitä vain päättelisin, kun skriptit eivät näin normaalisti tee mitään muulloin kuin tasatunneilla.

Mutta jos on oikein vanha skripti, niin kannattaa muutenkin päivitellä. On tässä muutenkin ajanmyötä yritetty viilata mm. virheidenkäsittelyä.

juu-zo

Aktiivinen jäsen
Talot eivåt jäähdy ihan muutamassa tunnissa nimeksikään. Näin vaikka olisi suorasähkötalo seinäpattereilla. Tai ainakin täytyy olla paljon pakkasta.
Ei jäähdy muutamassa tunnissa mutta jos vaikka vuorokauden 6 kalleinta tuntia osuu peräkkäin niin alkaa jo viileä olemaan.

Mikki

Hyperaktiivi
Ei jäähdy muutamassa tunnissa mutta jos vaikka vuorokauden 6 kalleinta tuntia osuu peräkkäin niin alkaa jo viileä olemaan.
Tuo on toki talokohtaista. Muistan täältä foorumilta, että joku oli tehnyt empiirisen testin talossa lyömällä pakkasella lämmöt pois ja seuraavana päivänä vasta oli vaimo kysellyt että onko täällä viileää.

Jimi

Jäsen

Laitat parametrit näin, että et salli mitään "Rankkia", vaan pelkästään tuon hintarajan.
let RanksAllowed = "0";
let PriceAlwaysAllowed = "12";
Laitoin tuon mutta mitä tuohon backuphours parametriksi ? uskallanko ottaa kaikki tunnit pois vai pitääkö jättää yksi ?
"let BackupHours = [1]; // Backup hours; if API is not answering or internet connection is down."

Mikki

Hyperaktiivi
Laitoin tuon mutta mitä tuohon backuphours parametriksi ? uskallanko ottaa kaikki tunnit pois vai pitääkö jättää yksi ?
"let BackupHours = [1]; // Backup hours; if API is not answering or internet connection is down."
Jos et halua mitään, niin laita vaikka 99, tuo 1 tarkoittaisi käytännössä 01:00 alkavaa tuntia. Voisin päivittää kommenttia siinä kyllä selkeämmäksi.

Lappanen

Vakionaama
Löytyykös Shellyn firmikset jostain tiedostoina, jos ei halua viimeisintä päivitystä asentaa vaan toimivaksi todetun toisiksi uusimman?

Käsitin siis että nyt tullut joku 1.0 versio kun muutama päivä sitten tsekkasin että viimeisin (ei beta) versio oli joku 0.xx eikä se mulla muuta tarjonnut kuin tuota beta-versiota seuraavaksi.

kayttajatunnus

Aktiivinen jäsen
Löytyykös Shellyn firmikset jostain tiedostoina, jos ei halua viimeisintä päivitystä asentaa vaan toimivaksi todetun toisiksi uusimman?

Käsitin siis että nyt tullut joku 1.0 versio kun muutama päivä sitten tsekkasin että viimeisin (ei beta) versio oli joku 0.xx eikä se mulla muuta tarjonnut kuin tuota beta-versiota seuraavaksi.
Siellä on roll-out menossa. Tullee loppuihinkin laitteisiin jollain aikavälillä tuo 1.0 firmis.

Back
Ylös Bottom