Tehot laskenut Ulti 13 Premier inv. v.2

Esäätäjä

Lempäälä
  • Keskustelun aloittaja
Nyt kovempia tehoja tarvittaessa on ilmennyt että ei toimikaan kuin ennen. Kuumakaasun lämpötila (mitattu n. 1m ennen sisäyksikköä) ei nouse 31-35 astetta ylemmäksi, samoin ottoteho ei nouse normaaleihin lukemiin. Ottoteho menee kyllä ulkolämpötilan mukaan pakkasen kiristyessä max. n. 1,5 kW (ulko -25) mutta pudottaa siitäkin alemmaksi. Aiemmin otti sulatuksen jälkeen "spurtissa" 2,3 kW nyt ei. Nyt käydessä seilaa välillä hieman isommmalle ja pudottaa kierrokset nopeasti taas alemmaksi. Lämpötilapyynti nyt täysillä 30 astetta, puhallus täysillä.

Seuraavia syitä olen miettinyt:
- kuumakaasun lämpötila liian korkea, rajoitaa siksi tehoa (anturi vika?)
- evv jumissa?
- kylmäainevaje? voiko olla, kun antaa kokoajan saman lämmön ulkolämpötilasta riippumatta ja ääni kuullostaa normaalilta, sulatukset pelaa, huurtuu tasaisesti?

Juuri tuo EEV:n jumiutuminen on ollut ongelmana...joskus noitten kanssa "vehtasin" enemmänkin...Kiinasta asti lähettivät magneettityökalun jolla sai kierrettyä eev:n neulaa edestakaisin ja toisinaan jäi toimimaankin...onnistuu kyllä sopivan kokoisella dc-moottorin kestomagneettistaattorillakin...

Esäätäjä

Lempäälä
  • Keskustelun aloittaja
Tämä ongelma ratkennut (toivottavasti?), oli ihan itse aiheutettu "vika". Eilen -25, pyynti 30, otto 1600w, kuumakaasu 40 astetta, enempää ei antanut mutta lienee aika normaalia.

Aiempi tehon rajoittuneisuus johtui vedonpoiston modauksesta joka oli säädettävä. Olin jossain vaiheessa kääntänyt anturihuijauksen säädön täysille ja nyt korkeampaa puhalluslämpötilaa tarvittaessa alkoikin rajoittaa tehoa.

Mutta tuo eev:n jumiutumismahdollisuus on pidettävä mielessä jatkossa. Kiitos vinkeistä.

Ylös Bottom