Toimiiko sisäyksikkö yksin

M.Salmen

Tulokas
Mietin löytyiskö tästä porukasta ihmistä joka osais neuvoo miten ilmalämpöpumpun sisäyksikön sais yksin toimimaan ettei menis vikatilaan 5 minutin kuluttua Ulkoyksikköä minulla ei ole tuulettasin suodattimen kautta kolmos napaan pitäis tulla tietonimukaan 12-24v olen kokeillu eri muuntajia ei toimi samoin toimii vaikka ei kytke 3 nastaan mitään voisko tuon häiriö toiminnon ohittaa piirilevyllä

Sakarikk

Aktiivinen jäsen
Kyllä se on mahdollista, minulla on 3 Mitsun sisäyksikköä muutettu niin että niissä on portaaton nopeudensäätö.
Normaalisti tuo sisäyksikkö toimii hetken aikaa siitä hätäkytkimestä mutta menee sitten vikatilaan.
Tämä muutos jonka tein vaatii kyllä jonkinlaisia sähkömiehen taitoja, en usko että kapulasta sitä saa toimimaan.
Lyhyesti sanoen sinne tasavirtamoottoriin menee useampi erisuuruinen jännite, mutta sieltä puuttuu se pieni säätöjännite
joka sinne on tehtävä. Sitä säätämällä muuttuu pyörimisnopeus.

Matias

Aktiivinen jäsen
Meillä on Mistubishi MSZ A18 YV sisäyksikkö jossa virta tulee suoraan sisäyksikköön.
Kun kaukosäätimestä laittaa liitekuvan mukaan asetukset niin pyörii halutulla nopeudella aina kun sisäyksikölle tulee sähkö.Käytännössä siis paluuputkessa termostaatti joka käynnistää ja pysäyttää puhallinmoottorin asetetun lämpötilan mukaan.Ulkoyksikköä ei ole tässä kokoonpanossa koskaan ollut ja on toiminut yli 10 vuotta samoilla asetuksilla.
Mitään muutoksia tms ei tuohon tarvinnut tehdä,kennossa kiertää patteriverkon vesi.

Liitteet

• 1617824664800.JPEG
    1617824664800.JPEG
    41,7 KB · Katsottu: 36

Sakarikk

Aktiivinen jäsen
Hienoa jos saa ilman muutoksia toimimaan, kysyin aikanaan Mitsun myyjiltä asiasta niin sanoivat että ei onnistu.
Myöskään täällä palstoilla ei kukaan silloin osannut neuvoa, mutta taas tuli todistettua näiden sivujen hyödyllisyys.

Ylös Bottom