Toshiba Haori RAS-BxxN4KVRG-E

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Koskahan tämä Toshiban sisäyksikkö tulee tarjolle Suomeen? Ulkoyksikkö on Edge mallista tuttu.

HAORI_WEB-SIDE.jpg


 
Viimeksi muokattu:

ShadowArm

Jäsen
Nyt nämä on ilmeisesti julkaistu myös Suomessa. Onkohan joku jo saanut tähän suorituskykytiedot selville? Itse koitin kaivella, mutta en onnistunut löytämään tehotietoja. Voisi olla meille varteenotettava vaihtoehto jäähdytykseen kesäksi ja mikäli toimii hyvin vielä pakkasilla niin mahdollisesti lisälämmitykseenkin.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Onkohan joku jo saanut tähän suorituskykytiedot selville?
Esitteessä oli ND-mallista jotain tehotietoja, siellä lopussa.

Ulkoyksikköhän on Shorai Edge-mallista (=Polar) RAS-xxJ2AVSG-ND

Nuo Haorin esitteessä ilmoitetut ND-mallin tehot on samoja kuin mitä Polarille on tässä ilmoitettu.
 
Viimeksi muokattu:

ShadowArm

Jäsen
Esitteessä oli ND-mallista jotain tehotietoja, siellä lopussa.

Ulkoyksikköhän on Shorai Edge-mallista (=Polar) RAS-xxJ2AVSG-ND

Nuo Haorin esitteessä ilmoitetut ND-mallin tehot on samoja kuin mitä Polarille on tässä ilmoitettu.
Kiitoksia. Sisäyksikkö on jopa sellainen, minkä taloudessa asuva toinen osapuolikin hyväksyy joten menee tosiaan harkintaan.
 

moti

Aktiivinen jäsen
Onko Toshiba merkkinä ollut suositeltavien joukossa? Eli hiljaisuus, toiminta suomen olosuhteissa, huolto jne.
 

VesA

In Memoriam
Onko Toshiba merkkinä ollut suositeltavien joukossa? Eli hiljaisuus, toiminta suomen olosuhteissa, huolto jne.
Toshiba on ollut suositeltavien joukossa - sellaisen hankkineet ovat olleet niihin tyytyväisiä, mutta niistä on vähänlaisesti tuoretta kokemusta, suurin osa valitsee sen jota asentaja tarjoaa - eli Mitsun LN - mutta sen kummallisuuksista on täällä jo liiankin pitkät jutut.
 

Pumputse

Jäsen
Vähän jäi mielestäni tuhnuksi. Hyvä tosin näin pohjoisessa asuvana valittaa vähemmistössä, suurimpaan osaan Suomea tuo riittää 24/7/365. Hienohan tuo kyllä on. :grandpa:
 

Polarbeer

Jäsen
Onko Haorin hinnoista mitään selvyyttä? Entä saako Suomesta Haori Nordic -versiota vai myös tuota "perus-Haoria". Tietoa mitkä on tarkat erot eri mallien välillä.

Kiitos ja kumarrus!
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tarkoitat janti ilmeisesti hintaa?
Sitä juuri. Haoria ei taida (ainakaan vielä) olla Norjassa myynnissä ja Ruotsissa tarjolla tällä hetkellä vain multina.

Esitteessä on ilmoitettu sama toimintaalue -15C saakka E- ja ND- ulkoyksiköille. :cool:
"Lämmityskäytöllä pohjan lämmitysvastuksen asentaminen on pakollinen. Muutoin takuu raukeaa"

=> Jos haluaa ND-mallia pidemmät lämmitysjaksot (ja ehkä edullisemman hinnakin), niin sitten E-sarjalainen isoimmalla 16-sarjan ulkoyksiköllä ja lämmityskaapeli ulkoyksikön pohjalle. ;)
 

Liitteet

  • Haori ND-ulkoyksikkö.png
    Haori ND-ulkoyksikkö.png
    58,6 KB · Katsottu: 320
  • Haori E-ulkoyksikkö.png
    Haori E-ulkoyksikkö.png
    88,9 KB · Katsottu: 340
Asennettu 35 nordiga syyskuussa. Ei ole oikein käytetty vielä, koska lämmitys tapahtuu muun laitteen kautta. Tyylikäs ja hiljainen sisäyksikkö
 

Ovieteri

Tulokas
Oliko kellään heittää kokemuksia Lapin suunnilta tästä Toshiban Haorista? ILP:n hankinta olisi mökille (Ylläs) ajankohtaista... Mutta kellastuneen pyöröhirsisen mökin seinälle hohtavan valkoinen sisäyksikkö olisi lähinnä absurdi ajatus... Tämä kaarevalla muodolla ja esim. kellertävällä kangas päällisellä alkaisi jo olemaan aika huomaamaton. Tästä Haorista ei muutenkaan ole näkynyt foorumilla ole hirveästi tarinaa.
Tämä tulisi lähinnä ylläpitolämmittimeksi nykyisten sähköpatterien sijaan ja tietenkin tullessa voisi päivää aikaisemmin laittaa hönkää niin, että olisi suht kiva lämpö kun saapuu paikalle. Muuten lämmitys on hoidettu varaavalla takalla 2 krt./pv., ni patterit on saanu levätä lomailun ajan.
Toki tässä on välillä ollu vuokralaisia, ni silloin ilmalämpöpumppu toiminee pää lämmönlähteenä, patterien lisäksi.. Takkaa kun vuokralaiset ei kaikessa kiireessä paljon lämmittele.. Paitsi kun paistetaan ne pakolliset makkarat... :cool:
 

taruhe

Tulokas
Oliko kellään heittää kokemuksia Lapin suunnilta tästä Toshiban Haorista? ILP:n hankinta olisi mökille (Ylläs) ajankohtaista... Mutta kellastuneen pyöröhirsisen mökin seinälle hohtavan valkoinen sisäyksikkö olisi lähinnä absurdi ajatus... Tämä kaarevalla muodolla ja esim. kellertävällä kangas päällisellä alkaisi jo olemaan aika huomaamaton. Tästä Haorista ei muutenkaan ole näkynyt foorumilla ole hirveästi tarinaa.
Tämä tulisi lähinnä ylläpitolämmittimeksi nykyisten sähköpatterien sijaan ja tietenkin tullessa voisi päivää aikaisemmin laittaa hönkää niin, että olisi suht kiva lämpö kun saapuu paikalle. Muuten lämmitys on hoidettu varaavalla takalla 2 krt./pv., ni patterit on saanu levätä lomailun ajan.
Toki tässä on välillä ollu vuokralaisia, ni silloin ilmalämpöpumppu toiminee pää lämmönlähteenä, patterien lisäksi.. Takkaa kun vuokralaiset ei kaikessa kiireessä paljon lämmittele.. Paitsi kun paistetaan ne pakolliset makkarat... :cool:

Mä päädyin nyt tähän Haoriin. Asun siis Rovaniemellä ja asentaja sanoi asentaneensa näitä Haoreita paljon, eikä ole vielä tullut keltään sanomista, vaan porukka ollut kovin tyytyväisiä.
Toki, voihan se vain sanoa, mutta vaikutti rehdiltä ukolta.
 

Janos

Vakionaama
Nostellaan vanhaa aihetta esiin.
Onko tästä kenelläkään vielä kunnon kokemuksia, olisi tulossa MLP taloon jäähdyttämään ja myös varalämmitykseksi sekä rakennusaikaiseksi lämmönlähteeksi.
Tämän sisäyksikkö on fiksuimman näköinen tarjolla olevista joten kelpaa myös hallitukselle.
Talvisin olisi varalla ja kesällä jäähdyttäisi taloa, 25 ja 35 välillä ei suuria eroja ole tehoissa joten varmaan 35 kallistuisin.
Pelkkä kone riittää koska itsellä luvat asentaa se ja asennettaisiin rakennusvaiheessa niin putket ja johdot saa menemään rakenteissa piilossa.
Sijainti vinolla sisäkatolla olevan keittiön/rt/oh seinässä
 

pampa

Tulokas
Itsellä on ollut Haori 25 jäähdytyskäytössä Vantaalla tämän kesän, ja täysin ongelmitta on toiminut. Hallitus bongasi tämän mallin jostain sisustuslehdestä, ja sen jälkeen muita merkkejä tai malleja ei enää voinut harkitakaan.
 

LasuOne

Tulokas
Nostellaan vanhaa aihetta esiin.
Onko tästä kenelläkään vielä kunnon kokemuksia, olisi tulossa MLP taloon jäähdyttämään ja myös varalämmitykseksi sekä rakennusaikaiseksi lämmönlähteeksi.
Tämän sisäyksikkö on fiksuimman näköinen tarjolla olevista joten kelpaa myös hallitukselle.
Talvisin olisi varalla ja kesällä jäähdyttäisi taloa, 25 ja 35 välillä ei suuria eroja ole tehoissa joten varmaan 35 kallistuisin.
Pelkkä kone riittää koska itsellä luvat asentaa se ja asennettaisiin rakennusvaiheessa niin putket ja johdot saa menemään rakenteissa piilossa.
Sijainti vinolla sisäkatolla olevan keittiön/rt/oh seinässä
Jokunen Haori tullut asennettua. Nordic versioon ei tarvitse lisätätä erillisiä vastuksia ulkoyksikköön, jos haluaa käyttää myös talvella lämmitykseen. 25 alas päin tarvitsevat erillisen vastuksen ulkoyksikölle. Asennusystävällinen sisäyksikkö,selkeä ja nätti kaukosäädin+wifi vakiona. Jos putkistoa ei saa tuotua sisäyksikön takaa ulos,suosittelen toista mallia,ulkonäkö kärsii aika pahasti.
 

Janos

Vakionaama
Jokunen Haori tullut asennettua. Nordic versioon ei tarvitse lisätätä erillisiä vastuksia ulkoyksikköön, jos haluaa käyttää myös talvella lämmitykseen. 25 alas päin tarvitsevat erillisen vastuksen ulkoyksikölle. Asennusystävällinen sisäyksikkö,selkeä ja nätti kaukosäädin+wifi vakiona. Jos putkistoa ei saa tuotua sisäyksikön takaa ulos,suosittelen toista mallia,ulkonäkö kärsii aika pahasti.

Juu tämä vastus/lämmityshomma oli tiedossa ja Nordic 25 mallin tilasin ja tuli eilen.
Putkisto menee sisäyksikön takaa katon sisään piiloon, asennus tosin vasta joulukuussa kun talo mihin asennan nousee silloin vasta pystyyn.
Tuo wifi on hyvä jos sitä sieltä saisi hieman ohjattua rakennusaikana lämmittämään edullisimmalla tunneilla kun pörssisähköllä mennään
 

TeacDance

Aktiivinen jäsen
Haoreita meidänkin työpaikalla käytössä juuri tuon Skandinaavisen elegantisti muotoiltu takia.. meillä tulee jokaiseen AuroraHut mökkiin tuommoinen niitä on nyt tullut asenneltua jokunen kappale ainoa tympeä homma on asentaa se pohjalämmitys vastus sille ei ole mitään suunniteltua paikkaa laitteessa toshiban tehtaalta maahantuojakin sanoi että patetoikaa se sinne jotenkin kiinnni.. Panasonic vilp koneessa oli sentään tarkat ohjeet miten se sinne laitetaan ja kiinnitys oli kans suunniteltu loppuun.

Meillä käytössä
- Sisäyksikkö RAS-B10N4KVRG-E
- Ulkoyksikkö RAS-10J2AVSG-E1

AuroraHut Igluvene
 

LasuOne

Tulokas
Juu tämä vastus/lämmityshomma oli tiedossa ja Nordic 25 mallin tilasin ja tuli eilen.
Putkisto menee sisäyksikön takaa katon sisään piiloon, asennus tosin vasta joulukuussa kun talo mihin asennan nousee silloin vasta pystyyn.
Tuo wifi on hyvä jos sitä sieltä saisi hieman ohjattua rakennusaikana lämmittämään edullisimmalla tunneilla kun pörssisähköllä mennään
Ps.kannattaa ottaa huomioon wifin kanssa.

Wifin kanssa voi tulla haasteita,ainakin uusimpien mokkuloiden kanssa jos koittaa luoda yhteyttä. Esim. DNA:n ZTE 5g mokkulalla (2.4Ghz) ei saa yhteyttä, ennen kuin on päivittänyt wifin ajurit ilp:stä -->2.0.

Vaati siis ensin yhteyden vanhemmalla mokkulalla tmv. millä pääsee päivittämään ajurit. Meni tovi että löysin ongelman,aargh!
 

TeacDance

Aktiivinen jäsen
Ps.kannattaa ottaa huomioon wifin kanssa.

Wifin kanssa voi tulla haasteita,ainakin uusimpien mokkuloiden kanssa jos koittaa luoda yhteyttä. Esim. DNA:n ZTE 5g mokkulalla (2.4Ghz) ei saa yhteyttä, ennen kuin on päivittänyt wifin ajurit ilp:stä -->2.0.

Vaati siis ensin yhteyden vanhemmalla mokkulalla tmv. millä pääsee päivittämään ajurit. Meni tovi että löysin ongelman,aargh!
Iphonen Toshiba home ainakin ottaa yhteyden ongelmitta ja saa päivitettyä ilpin uudempaan softaan ja hyvin softa muuten toimii hyvin vaikka on yli 10kpl ilppejä paritettu.
 

LasuOne

Tulokas
Iphonen Toshiba home ainakin ottaa yhteyden ongelmitta ja saa päivitettyä ilpin uudempaan softaan ja hyvin softa muuten toimii hyvin vaikka on yli 10kpl ilppejä paritettu.
Sovelluksessa itsessään ei ole ollut ongelmaa,löysi hyvin ilp:n wifin semmoisenaan. Mutta,uudempaan mokkulaan ei osannut parittaa ilpiä, ennen kuin päivittänyt ajurit siitä. Eka kerta kun törmäsin kyseiseen ongelmaan.
 

Janos

Vakionaama
Torstaina tuli asennettua 25 Haori väliaikaisesti lämmittämään raksaa.
Livenä kyllä siisti muodoltaan tämä Haori.
Muutenkaan ei pahaa sanottavaa, wifiin liittyi hyvin ja nyt pitää 10 asteen ylläpitoa raksalla.
Sovelluksella ohjaus toimii hyvin ja saa pyyntiä säädettyä, yllätyksenä näkee vielä talon sisälämmön ja lisäksi ulkolämmön.
Sisäinen kulutusmittauskin näyttää olevan, täytyy verrata Carunan kulutuksiin kun ne eiliseltä päivittyy nettiin
 

Janos

Vakionaama
Millaisia kokemuksia Haorista on kerinnyt tulemaan? Suunnitelmissa vaihtaa vanha mitsu ja Haori olisi silmää miellyttävä.

Itsellä nyt jokusen viikon ollut raksalla pitämässä 16-18 asteen lämpöja. Yläpohjassa vain 100mm villaa ja lattiassa ei vielä lainkaan mutta hyvin riittää tehot vaikka olen niitä rajoittanutkin.
Vajaa 20 astetta yöllä ollut enimmillään ja hyvin lämmöt riittänyt.
Sovellus ja wifi ohjaus toimii hyvin eli ei pahaa sanottavaa.
Itse otin 25 sarjalaisen kun arvot melkein samat kuin 35 mutta hintaa useamman satasen vähemmän
 

Ali Koo

Jäsen
Tehoista en osaa sanoa, kun ei ole vertailupohjaa. Meillä 25 -malli on huolehtinut yksitasoisen 105m2 okt:n lämmityksestä suurimmaksi osaksi. Kosteat tilat toki lämpeää edelleen lattiakierrolla ja talon toisessa päässä olevassa makuuhuoneessa palaa välillä lattialämmityksen termostaatin merkkivalo kylmemmillä keleillä.

Pyynti on 19 ja puhallus on automaatilla, jolloin oh, jossa pumppu sijaitsee, on 21-22°. Viereinen keittiö on 20.5-21° ja lasten makkarit siinä 20°. Aikuisten makkari 18.5-19.5°.

Kovemmilla pakkasilla nostan pyynnin yöksi 20 asteeseen ja asetan puhaltimen 3/5 nopeudelle.

Jäätä muodostuu ulkoyksikön alle tosi vähän eikä sitä ole ollut tarvetta poistaa.

Miinusta kaukosäätimestä ja sen toiminnasta.
Puhelimen appilla toiminta on hyvää ja voi ohjata etänä wifin kautta.
 
Back
Ylös Bottom