Toshiba Premium 25 sisäyksikön todellinen koko?

amak

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Viime aikoina olen tutkinut pumppuja ihan tositarkoituksella ja tällä viikolla olen saanut jopa aikaiseksi pyytää tarjoukset ILP:stä kotiimme.

Valinta on kallistumassa Toshiban Premium 25:n, mutta ongelmana on se että mistään ei saa tietoa siitä mikä on sisäyksikön korkeus kun ilmanohjaimet ovat täysin ala-asennossa?
Osaisiko joku tämän kertoa? Tällä hetkellä pumpun optimaalisin paikka on WC:n oven yläpuolella, mutta tuossa on tilaa vain n. 39cm, muuten osuu vessan oveen joka luonnollisesti aukeaa ulospäin.

Ilmeisen hankalaa on valmistajalla laittaa nuo speksit oikein esitteisiinsä, kun paikalliselle myyjä/asentajalle oli tullut yllätyksenä mm. Mitsun LN25 pumpusta asennuskeikalla, että ilmanohjaimet lisäävät korkeuteen n.8cm kun pumppu on päällä.

Kiitos!

slpoy

Vakionaama
Vs: Toshiba Premium 25 sisäyksikön todellinen koko?

amak sanoi:
Viime aikoina olen tutkinut pumppuja ihan tositarkoituksella ja tällä viikolla olen saanut jopa aikaiseksi pyytää tarjoukset ILP:stä kotiimme.

Valinta on kallistumassa Toshiban Premium 25:n, mutta ongelmana on se että mistään ei saa tietoa siitä mikä on sisäyksikön korkeus kun ilmanohjaimet ovat täysin ala-asennossa?
Osaisiko joku tämän kertoa? Tällä hetkellä pumpun optimaalisin paikka on WC:n oven yläpuolella, mutta tuossa on tilaa vain n. 39cm, muuten osuu vessan oveen joka luonnollisesti aukeaa ulospäin.

Ilmeisen hankalaa on valmistajalla laittaa nuo speksit oikein esitteisiinsä, kun paikalliselle myyjä/asentajalle oli tullut yllätyksenä mm. Mitsun LN25 pumpusta asennuskeikalla, että ilmanohjaimet lisäävät korkeuteen n.8cm kun pumppu on päällä.

Kiitos!
noin 9-10 senttiä lisää laitteen mittaan katosta mitattuna

Suunnittelija75

Aktiivinen jäsen

amak sanoi:

Kiitos!
Löytyyhän niistä vaikka mitkä speksit, mutta jos on harrastelija asentaja niin tuskin huomaa sitäkään, että letkujen mittarisarja oli kiinni kun tyhjiöi.

masaf2

Tulokas

amak sanoi:

Kiitos!
Mulla ollu tuo pumppu tammikuusta lähtien (kuten myös seinänaapurilla) ja hommasin töihinkin sitten oman 25:n perusteella 6 kpl 35:ia. On kyllä loistava vehje ja pirun hiljanen vrt. entiseen Daikinin v.2003 lippulaivamalliin. Talvella kun kovilla pakkasjaksoilla naapureilla Mitsu ja IVT sippas, meillä Tossut kävi ja kukkui ilman mitään pahoja ääniä ja välillä sumupilvet pöllys kun jäät läksi sulatuksella äkkiä pois.

Sisäyksikön kokonaiskorkeus säleet ala-asennossa on just eikä melkeen 348 mm yksikön yläreunasta alemman säleen alareunaan. Sentillä rikoin asennusohjetta, pumpun ja kattopinnan välissä mulla 70 mm. En kyl näe mitään syytä pitää säleitä suuntaamaan ilmaa just suoraan alas. Eka yhtään mitenkään järkevä puhalluskohta siten, että korkeus yläreuna-säleen alareuna on noin 330mm ja kyl sillonkin lähtee puhallus munille jos seisot metrin päässä seinästä jolla pumppu asennettu yläreuna h=2400. Tos kun kattelin vähä miten käytelly, niin en ikinä edes noin alas, vaan alimmillaan 320 millissä lämmityskäytössäkin, pistemäisellä kuviolla ammun olohuoneen läpi takan edestä käytävään/aulaan josta yhteys makkareihin, keittiöön, wc ja tuulikaappi.

Kyllähän toi muistelee ne säleen asennot...

Ylös Bottom