Toshiban malliston uusimiset

JmHK

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Kuinka usein Toshiba tapaa uusia mallejaan?
Jos olen oikein löytänyt, niin tuoreimmat ovat vuodelta 2017.
Tuovatko laitteisiin joitain päivityksiä, ennenkuin tulee täysin uudet mallit.

Esim. Mitsubishiltä ja Panasonicilta löytyy uudempia.
Toshiban ilmalämpöpumpuilla on aika rapsakat hinnat, onko siihen joku peruste.

Mikki

Vakionaama
Vaikea näistä on sanoa miten usein mallistoja uusitaan. Nuo Toshiban Optimum ja Premium pumput on ihan peruslaadukkaita pumppuja, joissa ei kai suuria valituksia ole tullut.

Luulen että kaikki valmistajat tekevät mallisarjan elinkaaren aikana päivityksiä, jotka eivät näy ulospäin, eikä niistä paljon edes huudella. Vrt. Mitsujen alkupään LN-25 sulatusongelmat (joita ei kai virallisesti ole tunnustettu vieläkään).

Hinnasta en osaa sanoa mitään, ei nuo Toshibat nyt mitenkään hirmuisen kalliita ole verrokkeihinsa nähden.

JmHK

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
No eihän ne toki hirmuisen paljon enemmän maksa.

Minulla on tiedonkeräysjakso edelleen menossa.
Parin kolmen kuukauden aikana laite on tarkoitus asennuttaa.
TM:n Rakentajalehdestä, viime vuodelta vertailutestejä tuli päivällä lueskeltua ja myös täältä siitä keskusteluja.

Mikki

Vakionaama
Turha ihan hirveästi on käyttää energiaa pumpun valintaan, jos pysyy näissä ns. laatumerkeissä.

Jokainen antaa jotain ja ottaa jotain.

Suunnittele sisäyksikön sijoittelu hyvin ja jos laite tulee lämmityskäyttöön niin sulatusvesien ohjaus fiksusti.

JmHK

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Niinhän se varmasti on.
Se kolikolla heittäminen olikin hyvä neuvo. :)
Pääasiallisesti viilentämiseen sitä tullaan käyttämään.

Sisäyksikön paikka on jo pohdittu.
Asentaja käy vielä tutkimassa paikat etukäteen.
Sähkömies sen jälkeen tekemään oman osansa, kun ulkoyksikön paikka on selvinnyt.

JmHK

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Tuli tänään merkkiketjuista luettua Fujitsun 13 vuoden ajan kestävyydestä ja Toshibasta 2017 alkaen ja kuluvan vuoden alkuun.

Ihmeen pitkään Fujitsu toiminut. Siinä vanha kylmäaine.
Onkohan se parempi toiminnan kannalta.

Toshiban osalta kovin monella samaa ongelmaa ollut, onkohan se jo saatu poistettua.
Ongelmista kertoneilla on paljon tietoa ja tuntemusta laitteen käyttöön.
Kovasti on aikaa käytetty ja harmia koettu. Ratkaisut niihin on toki löytynyt.
Jäi semmoinen käsitys, että saa olla höryillään koko ajan.

Tuli käsitys, ettei kovin kaukaa kannata laitetta ja asentajaa tilata.
Sikäli jos laitteiden kanssa saa alvariinsa pulata.

Aion jatkaa palstojen lukemista seuraavien merkkien osalta.

Tämä pitäisi olla kaiketi jossain muussa paikassa forumilla.
Tämä nyt on sattumoisin Toshiban kohdalla.

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
En jatka. Ei hyödytä.
Parempi valita se kolikon toinen puoli.
Melko lailla on niin, että niistä malleista joista on riittävästi kokemusta ei ole enää tarjontaa. Jos jossain vehkeessä on ollut tyyppivika se tuskin periytyy nyt myytävään malliin. Vaikkapa Mitsu Electric tekee välllä oikein mainioita pumppuja ja sitten taas ei tee - nykyään brändikään ei tarjoa turvaa. Toshiba on nykyään kiinalaisen omistajan premiumbrändi ja niin edelleen... Tällä foorumilla huono merkki on se että jostain laitteesta on loputonta keskustelua.

slpoy

Vakionaama
Varoitus: Aivan tarpeetonta kiukuttelua. Jos olet eri mieltä, niin esitä se perusteluineen asiallisesti.
Ota nyt se pää pois sieltä ja katso vielä kerran kuka omistaa Toshiban Brändin
Ja vielä mistä Toshibasta oli kysymys oliko koiokoneesta vai autosta?

JmHK

Jäsen
Minä tätä soppaa olen hämmennellyt ja keitoksessa on ollut niitä laitteita, joita tästä ja edeltä löytyy.
Siis minä, jolla näistä ei ole kokemusta, mutta koetan hakea optiimi, järkevää valintaa pääasiassa kesän kuumuudesta pelastamiseksi.
Joistain löytyy palstoilta useiden sivujen kokemuksia, kertomuksia. Mutta ei niitäkään kovin monta.
Pitänee suhteuttaa myöskin laitteiden myyntimäärään.

Toshiban ilmalämpöpumppua ei tässä ole sen kummemmin keitelty kuin muitakaan.
Pohdiskelu koskee aivan kaikkia ja lukuisia niitä onkin.

Kuten tuolla edellä jo kirjoitin, niin joutaisi ja joutaa tämä jorina heittää jorpakkoon.
Väärä on paikkavalintani.

Ylös Bottom