Ulkoyksikön kompuran kova sirinä

Osmo

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Terve! Mulla on neljä vuotta vanha fujitsun pumppu joka on jo toisen kerran päästänyt ainakin osan aineista pihalle. Lisäksi kompura pitää kovaa sirinämäistä ääntä. Johtuuko tämä ääni kylmäaineen puutteesta vai onko kompura hajalla? Olisi hyvä tietää onko kompura hajalla että kannattaako tilata asentaja katsomaan mistä kylmäaine vuotaa ja pistämään uudet tilalle. Olisin kiitollinen jos joku asioista paremmin tietävä osaisi auttaa. Ja lisätietona että aineissa selvästi vajautta koska vain ulkokennon alareuna jäätyy lämmityksessä.

Rauski

Ilppien huolto ja kylmätekniikka kiinnostaa.
Vs: Ulkoyksikön kompuran kova sirinä

Osmo sanoi:
Terve! Mulla on neljä vuotta vanha fujitsun pumppu joka on jo toisen kerran päästänyt ainakin osan aineista pihalle.
Kertoiko asentaja, mistä kohdasta järjestelmä on kylmäainetta vuotanut?

Osmo

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja

Moi. Homma mennyt niin että vanha asukas laitatti pumpun. Ostettiin asunto ja vanha asukas ilmoitti että asentaja kävi laittamassa lisää ainetta kun ei lämmittänyt. Meni vuosi ja rupesi taas olemaan aika tehoton. Samoin kompressorin käyntiääni koveni. Ja tosiaan tulee kompurasta koska avasin kuoret ja kuuntelin. On semmoinen kova sirisevä käyntiääni. Yhdistin äänen vain vajaaseen kylmäaineeseen. Soitin asentajalle ja sanoi että on muuttanut toiselle paikkakunnalle eikä ole aikaa tulla ja että asennuksella on vain kahden vuoden takuu mikä ummessa.

Nyt haluaisin tietää voiko tuo kova sirisevä käyntiääni johtua vain kylmäaineen vajauksesta jolloin ottaisin jonkun katsomaan että mistä vuotaa ja laittamaan kuntoon vai onko kompura hajalla ja ottaisin yhteyttä maahantuojaan.

Osmo

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja

Kiitos! Täytyy kysellä miten toimitaan. Joutuuko näissä takuuhommissa yleensä asennuksen kustantamaan itse vai kuuluuko se tähän ns. Täystakuuseen?

Ylös Bottom