Unohtuiko salasana?

jiikoo

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
"Hei jiikoo,

Sait tämän sähköpostin koska 'unohtuiko salasana' toimintoa on käytetty tunnustasi varten. Asettaaksesi uuden salasanan, seuraa linkkiä:"

188.238.205.172 Sonera

93.106.106.16 Sonera

Eli noista osoitteista joku on yrittänyt tilata minun tunnukselle uuden salasanan viimeisen viikon kahden aikana.

Liekkö kyseessä satunnainen vahinko vai yrittääkö sivustolla joku kalastella tunnuksia ja salasanoja?

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Unohtuiko salasana?

jiikoo sanoi:
"Hei jiikoo,

Sait tämän sähköpostin koska 'unohtuiko salasana' toimintoa on käytetty tunnustasi varten. Asettaaksesi uuden salasanan, seuraa linkkiä:"

188.238.205.172 Sonera

93.106.106.16 Sonera

Eli noista osoitteista joku on yrittänyt tilata minun tunnukselle uuden salasanan viimeisen viikon kahden aikana.

Liekkö kyseessä satunnainen vahinko vai yrittääkö sivustolla joku kalastella tunnuksia ja salasanoja?
Osoitteesta on tehty j-pitoinen uusi tunnus 4.8.. veikkaanpa että tämä ensin muisteli tunnustaan joltain muulta foorumilta.

jiikoo

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Unohtuiko salasana?

Eihän tuo sitten vakavaa onneksi ole. Sattuuhan niitä virheitä kaikille.

Ihmettelin vain kun kahtena päivänä oli pyydetty salasanan vaihtolinkkiä enkä niitä muistanut pyytäneeni ja pyyntäjän ip-osoitteetkin olivat eri operaattorilta mitä itse käytän tai muistan käyttäneeni kesän aikana.

Muistui vain mieleen tuosta kymmenen vuoden takainen tapaus, jossa yhdeltä ulkomaiselta foorumilta hakkerit varastivat paljon salasanaja sillä, että olivat murtautuneet palvelimelle jota kautta foorumilta tulevat sähköpostit tulevat. Foorumi lähetti salasanan selkokielisenä pyytäjän tunnuksen sähköpostiosoitteeseen. Sitten vain syöttelivät käyttäjätunnuksia "unohtuneen" salasanan saamiseksi ja pöllivät ne sieltä postipalvelimelta mistä postiliikenne kulki.

Tuossa tapauksessa että lähetetään linkki salasanan vaihtoon sitä salasanaa ei voi ainakaan huomaamatta varastaa. Silloinhan hakkerin pitäisi vaihtaa se uuteen ja tunnuksen omistaja taatusti huomaisi sen kun salasana lakkaa toimimasta.

Ylös Bottom