Uuden alustan käyttöönotto

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Valvoja #161
Eli viestiketjuun johon olen kommentoinut tulee uusia viestejä niin minulle ei tule niistä merkkiä "kelloon"
Näistä liitteen kuvassa ympyröidyistä ainakin ylempi pitää olla ruksattuna, jotta saat automaattisesti ilmoituksia. Huom!! Jos ketjuun kirjoittaa A, niin saat ilmoituksen, jos sen jälkeen kirjoittaa myös B ja C, niin niistä et saa erillistä ilmoitusta. Ilmoitus tulee aina ensimmäisestä lukemattomasta viestistä.

Liitteet

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Näistä liitteen kuvassa ympyröidyistä ainakin ylempi pitää olla ruksattuna, jotta saat automaattisesti ilmoituksia. Huom!! Jos ketjuun kirjoittaa A, niin saat ilmoituksen, jos sen jälkeen kirjoittaa myös B ja C, niin niistä et saa erillistä ilmoitusta. Ilmoitus tulee aina ensimmäisestä lukemattomasta viestistä.
Kyllä on rastit oikeissa ruuduissa. Osasta viestiketjuista ilmo tulee, muttei likikään kaikista.

kotte

Hyperaktiivi
"Uusi sisältö"-täppä valinnalla "suodata lukemattomat" toimi ennen ihan järkevästi, eli tosiaankin näytti vain ne viestit/ketjut, jotka olivat uusia ja joita ei ollut luettu (ja vanhimmasta lukemattomasta viestistä lähtien, kuten pitikin). Viimeisimpien muutosten jälkeen luetut viestit tulevat edelleen mukaan, mutta harmaina, mikä ei omasta mielestäni ainakan paranna käytettävyyttä. Olihan ennen tätäkin mahdollista poistaa filtteri hetkeksi pois päältä, jos mieli tarkastalla kaikkien viestieketkujen tilaa käänteisessä kronologisessa uutuusjärjestyksessä.

kotte

Hyperaktiivi
Nuo suodattimet näkyvät nyt vaikuttavan jotenkin "AND"-tyyppisesti ("Uuden sisällön" kohdalla) ja useiden suodattimien samanaikainen valinta johtaa sitten aika harvojen ketjujen näkymiseen (ja on aika arvaamatonta). Odottaisin itse ennemminkin jonkinlaista "OR"-toimintaa. Tuo harmaannuttaminen tekee vaikutuksestä vielä villimpää. Onkohan tällä jotakin tekemistä noiden ilmoitusten näkymisen kanssa, kun toiminta vaikuttaa häiriintyneen näiden osalta täysin (itselleni lakkasi päivittymästä, ennen toimi mainiosti)? <-- Viivasin virkkeen ylitse, kun taisi olla vain omaa kuvitelmaa: harmaannuttaminen muutti näkyvää käyttäytymistä sen verran, että toimintakin tuntui aluksi itselleni muuttuneen enemmän kuin olikaan ...

Näistä suodattimista saisi kyllä todella oivan työkalun, jos suodattimista voisi tehdä loogiseen lausekkeen, siis AND, OR, negaatio ja sulkulausekkeet. Olisi silloin helppo nähdä esim. uudet ketjuviestit, joihin joko olet kommentoinut tai jotka olet merkannut seurattavaksi muutoin. Voisi myös hakea eri lausekkeella ketjut, jotka olet merkannut seurattavaksi tai sellaiset uudet, joita et ole merkannut seurattavaksi ja johon et ole vastannut (tai kirjoittanut muutoin). Yleensä käytettävän lausekkeen/kombinaation voisi tallettaa oletukseksi (jo nykyasetuksistakin).

Viimeksi muokattu:

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Valvoja #165
Olisikos tuohon 'olen jo lukenut tämän aiheen' efektiin mahdollista saada joku muu juttu kuin boldaus - vaikka kursivointi ?

Ylös Bottom