Uuden alustan käyttöönotto

Tonttuj

Jäsen
Palautepisteet
6
Jaahas:
Lampopumput - Keskustelua lämpöpumpuista

Ja kieliä tuotettu sekaisin suomen ja enklannin kanssa.
Forum list.
Funktio Uudet viestit saisi olla aina kaikilla sivuilla foorumin sivuston alarivissä, esimerkiksi kielivalinnan vieressä.
Funktio Uudet viestit saisi olla myös aina suoraan ilman käyntiä alasvetovalikoissa kaikilla sivuilla foorumin sivuston ylärivissä, esimerkiksi ennen sanoja Forum list tai ennen sanoja Etsi keskusteluita.

juu-zo

Aktiivinen jäsen
Palautepisteet
22
Mielestäni tuota uudet viestit nappia tosiaan ei kannata tostas yläpalkista mihinkään kadottaa vaikka sen foorumin etusivuksi laittaisikin. Itse olen kyllä ennemmin sitä mieltä että etusivu entiselleen ja uudet viestit napin takana. Esimerkiksi uusien henkilöiden on varmasti erittäin vaikea päästä sisälle mitä täällä foorumilla ylipäätänsä on kun etusivulla onkin vain läjä erilaisia keskusteluja eikä kategorioita.

jussi

Vakionaama
Palautepisteet
6
Minä vaan en pääse tämän kanssa plussan puolelle mitenkään. Toimii huonosti, näyttää huonolta ja sotkuselta.

pamppu

Vakionaama
Palautepisteet
47
Kumma kun mä en ole kertaakaan huomannut että mitään ilmoituksia olisi kadonnut, viestit merkkaantuu luetuksi oikein ja homma toimii niin läppärissä kuin ipadissä. Puhelimella en foorumiin juur ikinä koskekkaan. Ehkä se on sitten joku erilainen käyttötapa etten tule noteeranneeksi ongelmia, jos niitä on. Mutta mulle tämä kelpaa ihan hyvin.

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Palautepisteet
32
En ole löytänyt vajavaisin taitoineni syytä miksi toiminnot eivät kaikilla toimi. Se pitää myöntää, että aiempi SMF pohjainen oli jossain mielessä selkeämpi ja varsinkin katso uudet viestit- toiminto oli siinä paljon parempi. Muistutan vielä, että siirtyminen maksulliseen alustaan oli käytännön sanelemaa "pakkoa". SMF oli ollut jo pitkään siinä tilassa, ettei uusia versioita tullut. Alkoi loppumaan tuki mm. uusilta PHP versioilta joihin palveluntarjoajat olivat siirtymässä. Myöskin EU:n tuoma GDPR:n vaatimukset oli siinä paljon haastavampi toteuttaa. Maksullisella alustalla on tietoturva ja muut päivitykset paremmin koko ajan ajan tasalla. Nyttemmin kyllä huomasin että SMF:stä on tullut 2.1 versiosta jo RC versiot ulos. Jos tuo olisi ollut tiedossa, niin ehkä sen kanssa olisi ehkä vielä pärjätty. Mutta kun tuo 2.1 on ollut tulollaan jo vuosia, niin aivan loputtomiin ei voinut jäädä odottamaan.

Tällekin alustalle saa kyllä toiminnallisuutta parannettua. Koitan viimeistään viikonlopun aikana tehdä muutaman päivityksen

Viimeksi muokattu:

kaihakki

Vakionaama
Palautepisteet
5
Täällä on sellainen ominaisuus, että kuvat ja omat liitetiedot näkyy vain rekisteröityneille ja sisällä oleville. Ärsyttävää. Pitää kirjautua, jotta näkee noita liitedokumentteja. Aiemmin ei tällaista fiitseriä ollut.

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Palautepisteet
32
Tuo liiteasia pitää tarkistaa.

Päivitin juuri foorumisoftan uusimpaan versioon. Tämä oli samalla versiopäivitys ja vaati lisäosien ja teemojen päivityksen samalla. Oletusteeman päivityksessä osa tehdyistä asetusmuutoksista katosi. Korjailen virheitä vielä ajan kanssa. Tässäkin ketjussa voi raportoida omituisuuksista

Joitain uusia sanoja ja lausekkeita on tullut, joiden osalta ei ole vielä suomennosta. Jos tulee vastaan englantia, niin niistäkin voi ilmoittaa. Nopeuttaa korjaamista.

Viimeksi muokattu:

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Palautepisteet
32
Täällä on sellainen ominaisuus, että kuvat ja omat liitetiedot näkyy vain rekisteröityneille ja sisällä oleville. Ärsyttävää. Pitää kirjautua, jotta näkee noita liitedokumentteja. Aiemmin ei tällaista fiitseriä ollut.
Tämä muutettu siten että vieraat voivat katsoa liitteitä

Ylös Bottom