Tiedote Ylläpidon tiedotteita

Ylläpidon tiedote

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Kolme alla listattua teemaa pitäisi olla valittavana. Voidaan jossain vaiheessa lisätä, mutta ei ihan heti. Tämä teemojen valinta on muutoinkin hieman hankala rasti kun jokaisella on oma makunsa. Nyt meillä on hyvin rauhallinen vaalea teema (oletus), sama tummana (dark) ja sitten hivenen räväkämpi harmaa/punainen. Jos mikään näistä ei ole hyvä, niin epäilen että en ehkä voi löytää sopivaa.
  • Flat Awesome+ (nykyinen oletus)
  • Adara vaalea teema
  • Flat Awesome+ tumma teema
 

tj86430

Vakionaama
Kaiken kaikkiaan tuntuu kummalliselta ajatukselta, että ylläpitäjän pitäisi arvailla kunkin käyttäjän mieltymyksiä ja lisäillä teemoja kunnes kaikki ovat tyytyväisiä. Sen sijaan voisi ehkä ajatella, että jos jollakulla on suosikkiteema ja kertoo sen, niin ylläpitäjä saattaa harkita sen lisäämistä. "En tykkää, laita lisää teemoja joista voin olla tykkäämättä" ei varmaan ole kovin hyvä lähtökohta.
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tämä tumma teema sopii mulle.

Kyllähän näiden kanssa hyvin toimeen tulee, mutta jos löytyisi joku todella tiivis teema ilman avatareja ja muuta silppua joka tekee joka viestistä vähintäin 10 riviä korkean, niin sivuille mahtuisi enemmän itse asiaa. SMF:llä aktiivisenkin päivän selvitti minuutissa ja ehti vielä lukeakin suurimman osan viesteistä siinä ajassa. Ehkä en vaan osaa tätä vielä käyttää..
 

pökö

Hyperaktiivi
Kyllähän näiden kanssa hyvin toimeen tulee, mutta jos löytyisi joku todella tiivis teema ilman avatareja ja muuta silppua joka tekee joka viestistä vähintäin 10 riviä korkean, niin sivuille mahtuisi enemmän itse asiaa. SMF:llä aktiivisenkin päivän selvitti minuutissa ja ehti vielä lukeakin suurimman osan viesteistä siinä ajassa. Ehkä en vaan osaa tätä vielä käyttää..
Vanha foorumi oli minulle helpompi ja nopeampi käyttää, ainakin puhelimella. Tätä en ole läppårillä edes kokeillut vielä.
 

Äimänkäki

Aktiivinen jäsen
Miten uusila sivuilta löytää vanhan version "edellisen käyntisi jälkeiset viestit"? Ei kai tuota ominaisuutta ole poistettu, kun en ole onnistunut sitä jäljittämään.
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
SSL serti on nyt tilattu nykyiseltä palveluntarjoajalta. Tullee käyttöön lähitulevaisuudessa. Laitan myöhemmin lisäinfoa. Kun tapahtuu, niin ainakin mahdollisiin suosikeihin kannattaa korjata osoite http:// -> https:// versioon. Jatkossa kaikki liikenne ohjataan osoitteeseen https://lampopumput.info. Eli jos suosikissasi on esim. www- etuliite, niin ota pois. Korjatkaa silloin osoite suosikissa yllä mainittuun. Kokemus on näyttänyt että voi aiheuttaa ongelmia evästeiden kanssa jos suosikeissa on eri osoite johon sivusto pakottaa liikenteen. Mutta tämä on vasta ennakkovaroittelua, ei ole vielä käytössä.
 
Viimeksi muokattu:

mkn

Jäsen
Varmenteeseen olisi ehkä kannattanut ottaa mukaan tuokin www-etuliite pelkän verkkotunnuksen perusosan lisäksi. Se tulee yleensä kaupan päälle sekä kaupallisissa varmenteissa että ilmaisissa Letsencrypt-pohjaisissa.
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Kyllä se tulee nytkin mukana.

lisäystä: tarkennetaanpa nyt kun olen koneen ääressä. Eli jos ei tehdä mitään, niin jatkossa sivustolle pääsee seuraavilla osoitteilla:
http://www.lampopumput.info
https://www.lampopumput.info
http://lampopumput.info
https://lampopumput.info
Homman selkiyttämiseksi kaikki liikenne pakotetaan osoitteeseen https://lampopumput.info. Tällöin käytössä vain yksi domain ja pakotetusti salattu yhteys. Yllättävän hitaasti näyttää etenevän hommat tuolla palveluntarjoajan päässä. Muutenkin olen hieman tyytymätön nykyiseen palveluun. Todennäköisesti jossain kohtaa ensi vuotta vaihtuu palveluntarjoaja. Se oli jo nyt ajatuksissa, mutta sen verran on nyt ollut projektia, että ajattelin tätä lykätä parempaan hetkeen.
 
Viimeksi muokattu:

mkn

Jäsen
Tuo SSL-pakottaminen on hyvä vaihtoehto ja olen käyttänyt sitä itsekin. Hakukoneet tykkäävät SSL-suojatuista sivustoista, vallankin Google. Kun palveluntarjoajan vaihtaminen tulee ajankohtaiseksi, minuunkin saa ottaa yhteyttä :)
 

remykv

Vakionaama
tämä tumma teema oli paras, en pitkään aikaan ole ollut foorumilla ja oli aika shokki kun palasin.
vaalea ahdistaa ja räväkkätä ei uskalla edes kokeilla ;)
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
En tiedä viitattiinko tähän foorumiin vai ei, mutta ei valitettavasti ollut URLia mainittu. Yritin kommentoida, mutta eipä antanut logata sisään millään tavalla niin ei pysty. Ehkä joku toinen kykenee.

Enpä osaa minäkään sanoa, luulisin että ainakin osatekijänä ollaan jutussa. Yhteyksissä ei olla oltu jutun tekijöihin. Meillä on täällä vajaa 350t viestiä ja maalämpöfoorumilla vajaa 110t. Näistähän jo saataisiin tuo jutussa mainitut liki 500 tuhatta viestiä. Toki keskustelua on muuallakin, mutta nämä lie suurimmat lämpöpumppuaiheiset sivustot.
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
tämä tumma teema oli paras, en pitkään aikaan ole ollut foorumilla ja oli aika shokki kun palasin.
vaalea ahdistaa ja räväkkätä ei uskalla edes kokeilla ;)

Jos meinaat räväkällä tuota Adaraa, niin kokeile pois. Ei se mikään kovin räväkkä ole sekään. Erilainen hieman kuin nämä tumma ja vaalea
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Syksyn, sateen ja yleisen harmauden vuoksi toin valittavaksi harmaasävyisen teeman. Löytyy teemavalikosta nimellä "Harmaasävy"

1543599156785.png

1543599267640.png
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Jo aiemmin ollutta Adaraa myös hieman muokkailin tuossa jokunen tovi sitten. Siinä on hieman eri tyylillä mm. keskusteluketjulista toteutettu. Avatarien sijaan näkyy simppelimpi symboli:

1543599365924.png

1543599404243.png
 

prelude

Vakionaama
Huomasin että kun kirjoitan vastausta ja samaan aikaan joku on jo postannut omansa niin uusi foorumi ei ilmoita asiasta kuten vanha. Olisiko mahdollista saada tämä funktionaalisuus myös tähän uuteen?

En lukenut enkä etsinyt onko asia jo käsitelty aiemmin...
 

burmanm

Vakionaama
Kyllä mulla ainakin näkyy tämän alaosan vastauskohdan yläpuolella vihreällä "Ketjuun on tullut uusia viestejä, haluatko lukea ne?"
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Kyllä se ilmoittaa ja uudet viestit voi myös lukea ilman että kirjoituksen alla oleva viesti katoaa. En ole ihan varma miten mobiililla pelaa
 

fraatti

Hyperaktiivi
Vanhassa softassa riitti että avasit kyseisen osion ja katsoit mihin aiheeseen oli tullut viestejä. Tämän jälkeen kyseisen alueen otsikko muuttui vaaleanharmaaksi "luetuksi" vaikka itse ketjua ei lukenutkaa. Uudessa softassa pelkkä alueella käynti ei riitä tuohon vaan jokainen viesti pitäöisi lukea tai kuitata luetuksi. Onko asetus jollaitapaa muutettavissa ja kaipaavatko muut tätä asetusta. Alin otsikko "luettu" ja kaksi ylempää "lukemattomia"
b3oqD20.png
 

Tois puol jokke

Vakionaama
tää harmaa o hyvä, ainoo toive olis et jos ei oo kuvaa laitettu ni noi värit sais huitsin kuuseen, on hiuka sekavan näköistä, tietoo täält haetaan. mut pää-asia et toimii.
 

mk

Aktiivinen jäsen
Itse olen jo vuosia käyttänyt selaimessa asetusta korvaa värit aina.
Korvattuna ns. mustaa ns. vakoisella, eli vaalean harmaalla.

Ei hypi sivut silmille missään.
Viime aikoina on kuitenkin kuvat alkaneet katoilemaan haitaksi asti, esim. google.

OT,
kuvahaku on monesti paljon tekstihakua parempi.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Miten saisi tuon Flat Awesome+ levelyden pysymään vakiosti leveänä? Mulla muuttuu aina selaimen uudelleen avauksen jälkeen kapeaksi.
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Pysyykö sulla kuitenkin kirjautuminen? Nyt tuon ssl- sertin laiton jälkeen, mulla itsellä oli pieniä ongelmia evästeiden kanssa. Piti tehdä pikakuvake tuolla tarkalla osoitteella https://lampopumput.info/foorumi ja tulla aina sen kautta, niin asetukset säilyy.
 

pökö

Hyperaktiivi
Miten ja miksi tässä uudessa alustassa putoaa pois itse kommetoimistaan ketjuista?
Ei ole kerta eikä kaksi kun näin käy, nyt viimeisen tunnin aikana taas.
 

Tehari

Aktiivinen jäsen
Täällä ainakin joutuu kirjautumaan sisään vähän väliä. Vaikka ois täppä että pysy kirjautuneena. Näin käy ainakin mobiilissa kun sulkee välilehden. Ja näemmä riittää kun käy vaan toisella nettisivulla ja kun siirtyy tänne niin joutuu kirjautuu uudelleen.
 

repomies

Hyperaktiivi
Täällä ainakin joutuu kirjautumaan sisään vähän väliä. Vaikka ois täppä että pysy kirjautuneena. Näin käy ainakin mobiilissa kun sulkee välilehden. Ja näemmä riittää kun käy vaan toisella nettisivulla ja kun siirtyy tänne niin joutuu kirjautuu uudelleen.

Tuon täytyy olla joku puhelin/selainkohtainen ongelma. Kun itse surffaan hövelisti androidin (taitaa olla oreo) chromella ihan normaalitilassa, vastailen cookie-kysymyksiin "whatever" ja annan isoveljen tallennella kaikki foorumisalasanani, niin kyllä kirjautuminen toimii automaattisesti täälläkin.
 

Tehari

Aktiivinen jäsen
Tuon täytyy olla joku puhelin/selainkohtainen ongelma. Kun itse surffaan hövelisti androidin (taitaa olla oreo) chromella ihan normaalitilassa, vastailen cookie-kysymyksiin "whatever" ja annan isoveljen tallennella kaikki foorumisalasanani, niin kyllä kirjautuminen toimii automaattisesti täälläkin.
Mulla iphone ja safarilla surffaan. Samoin ei kiinnosta nuo cookiet yms. Ja salasanat hoituu sormenjäljellä jne.
Testailin tuossa parit muut foorumit ja niissä pysyy sisällä kuten pitääkin. Mutta täältä jostai syystä kirjautuu ulos joka kerta kun käy muussa sivustossa. Ennen näin ei ole ollut.
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Johtuu tuosta ssl sertistä ja liikenteen pakottamisesta jo aiemmin täällä mainittuun osoitteeseen https://lampopumput.info/foorumi . Jos tallennat tuon kirjanmerkkiisi ja tulet sen kautta niin pitäisi kyllä pysyä sisällä. Kunhan vanhat osoitteet siivoaa historiasta, niin pitäisi tulla oikein myös kirjoittamalla osoitteen
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Miten ja miksi tässä uudessa alustassa putoaa pois itse kommetoimistaan ketjuista?
Ei ole kerta eikä kaksi kun näin käy, nyt viimeisen tunnin aikana taas.
Mitä tarkoittaa ketjuista putoaminen? Anteeksi maalaisuuteni, mutta jos mahdollista niin muotoiletko toisin? Kiitos
 

Sukke

Aktiivinen jäsen
Eli viestiketjuun johon olen kommentoinut tulee uusia viestejä niin minulle ei tule niistä merkkiä "kelloon"

Onko sivustoasetuksista tarvittavat ruksit paikallaan?

Itsellä tuntuisi ilmoitukset toimivan. Muistelisin, että uusista viesteistä ei tule enää ilmoitusta, jos ilmoituksen jälkeen jättää uudet viestit lukematta.
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Eli viestiketjuun johon olen kommentoinut tulee uusia viestejä niin minulle ei tule niistä merkkiä "kelloon"
Näistä liitteen kuvassa ympyröidyistä ainakin ylempi pitää olla ruksattuna, jotta saat automaattisesti ilmoituksia. Huom!! Jos ketjuun kirjoittaa A, niin saat ilmoituksen, jos sen jälkeen kirjoittaa myös B ja C, niin niistä et saa erillistä ilmoitusta. Ilmoitus tulee aina ensimmäisestä lukemattomasta viestistä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20181216-162642__01.jpg
    Screenshot_20181216-162642__01.jpg
    51,3 KB · Katsottu: 286
Back
Ylös Bottom