Mökillä (Sotkamo) on nyt kohta 9v palvellut Gree U-Crown. Palvelee edelleen, mutta pystyheiluttelu on hajonnut, eikä siihen saa varaosia. Näin ollen ilmaa ei saa suunnattua reilusti alaviistoon, ja lämmityskaudella kun olohuoneessa on 21-22, on parvella 28-29 (tokihan se lämpö karkaa sinne ylös joka tapauksessa, mutta nyt se puhalletaan "suoraan kohti kattoa").
Ajatuksena olisi uusia pumppu, ja mahdollisesti siirtää U-Crown lämmittämään autotallia tai saunatupaa (jotka nyt ovat molemmat suoralla sähkölämmityksellä ja jotka kummatkin ovat matalaa tilaa)
1. kysymys: siirto maksaisi 400 + tarvikkeet. Kannattaako? Tuohan voi hajota vuoden päästä lopullisesti, tai sitten pelittää vielä 5+ vuotta.
2. kysymys: Luottotoimittaja tarjoaa uudeksi pumpuksi seuraavia vaihtoehtoja:
Mitsubishi Electric AY35
Mitsubishi Electric FT35
Mitsubishi Electric LN35
Mitsubishi Electric RZ35
Gree Nordic SP-X 35-A/W
Gree Airy Nordic 35-A/W
Omat vaatimukset ovat lähinnä toimiva WiFi + etäohjaus, energiatehokkuus (lämmityksessä) ja kyky lämmittää vielä kylmissäkin keleissä (aika usein on se -25, onneksi ei kovin usein kylmempää kuin -30).
Kaikki kokemukset ja näkemykset ym. malleista otetaan vastaan (toki muitakin voi suositella, mutta mielelläni käytän hyväksi havaittua asentajaa, enkä tiedä miten suhtautuu muihin merkkeihin). Vieläkö MelCloudin kanssa on ollut ongelmia?
Ajatuksena olisi uusia pumppu, ja mahdollisesti siirtää U-Crown lämmittämään autotallia tai saunatupaa (jotka nyt ovat molemmat suoralla sähkölämmityksellä ja jotka kummatkin ovat matalaa tilaa)
1. kysymys: siirto maksaisi 400 + tarvikkeet. Kannattaako? Tuohan voi hajota vuoden päästä lopullisesti, tai sitten pelittää vielä 5+ vuotta.
2. kysymys: Luottotoimittaja tarjoaa uudeksi pumpuksi seuraavia vaihtoehtoja:
Mitsubishi Electric AY35
Mitsubishi Electric FT35
Mitsubishi Electric LN35
Mitsubishi Electric RZ35
Gree Nordic SP-X 35-A/W
Gree Airy Nordic 35-A/W
Omat vaatimukset ovat lähinnä toimiva WiFi + etäohjaus, energiatehokkuus (lämmityksessä) ja kyky lämmittää vielä kylmissäkin keleissä (aika usein on se -25, onneksi ei kovin usein kylmempää kuin -30).
Kaikki kokemukset ja näkemykset ym. malleista otetaan vastaan (toki muitakin voi suositella, mutta mielelläni käytän hyväksi havaittua asentajaa, enkä tiedä miten suhtautuu muihin merkkeihin). Vieläkö MelCloudin kanssa on ollut ongelmia?
Viimeksi muokattu: