Viessman 222-S ja lämpöykkönen

Morjes,

en oikein löydä kauheasti kokemuksia viessmanin VILP koneista, enkä lämpöykkösistä muutakun heidän mainoksia. onko täällä kellään kokemuksia laitteesta / yrityksestä?

myyjä vaikutti todella rehdiltä ja paljon kehu viessmania ja yrityksen asiakas/huolto palvelua. yms vakuutti oikein että viessman pieksee muut merkit mennen tullen. mutta niinhän ne myyjä aina.

vaihtoehtona on eri firmoja ja pumpuissa / nibe split box 8 / mitsun ZubaDan.

kiitos jo etukäteen kaikilta vastaajilta

Sain itsekin tarjouksen Lämpöykköseltä ja myyntihenkilö antoi erittäin, erittäin positiivisen kuvan tuotteesta ja yrityksen toiminnasta.
Googlettamalla löysin Suomi24 sivuilta kommentteja joiden perusteella päätin olla ostamatta Lämpöykköseltä.

Itselläni ei tosiaan ole k.o. yhtiöstä kokemusta suuntaan eikä toiseen ja päätökseni perustui pelkästään netistä löytämiini kommentteihin. Suomi24 ei ole esim. tämän palstan tasolla komenttien laadussa mutta itse päätin pelata varman päälle.
Eli en siis suosittele enkä myöskään kehoita välttämään k.o. yhtiötä.

iqo

Aktiivinen jäsen
onko täällä kellään kokemuksia laitteesta / yrityksestä?
Laitteesta ei mitään kokemusta, eikä yrityksestäkään kovin syvällistä. Maalämpötarjouksen heiltä pyysin ja sain vuosia sitten. Myyntimies oli lievästi päällekäyvä ja halusi väkisin tuppautua paikan päälle, kun lopullisesta päätöksestä oli kyse. Arvasihan se, että miksi... Kovasti oli loukkaantunut, kun ilmoitin että kauppoja ei synny kun neuvottelut muidenkin kanssa vielä kesken. Myyntivaltit olivat pieni kone, matala kaivo ja nuo takuu-höpötykset. Olihan se tarjous saman hintainen kuin muilla, mutta kun sisältö ei ollut ihan vertailukelpoinen.

Iso firma ja ison firman kustannukset. Itse ainakin mieluummin ostaisin (ja ostinkin) @Jolberious -tyylisiltä yrittäjiltä, joilla on oma elanto suoraan riippuvainen työjäljestä ja lopputuloksesta. He ymmärtävät, että työt loppuu heti, jos töppäilee ja suosittelijat loppuvat. Hintakin saattaa siinä sivussa asettua järkevämmälle tasolle.

Jolberious

Vakionaama
Iso firma ja ison firman kustannukset. Itse ainakin mieluummin ostaisin (ja ostinkin) @Jolberious -tyylisiltä yrittäjiltä, joilla on oma elanto suoraan riippuvainen työjäljestä ja lopputuloksesta. He ymmärtävät, että työt loppuu heti, jos töppäilee ja suosittelijat loppuvat. Hintakin saattaa siinä sivussa asettua järkevämmälle tasolle.
Kiitokset, on melkoisen mieltä ylentävää lukea tälläistä.

Pienyrittäjän (mies ja hiace-tyyppinen firma) suosimisessa on se etuus, että vastuuta ei voi vältellä, siihen puhelimeen vastaa sekä toimari, sihteeri, myyntipäällikkö, huoltovastaava että suorittava porras yhdellä kertaa. Sen voi laskea joko eduksi tai haitaksi.

Toinen asia on "ammattitaito". Tällä foorumilla on varmasti 85% taitavampia ihmisiä lämpöpumppujen saralla, kuin itse olen, mutta oletan että keskimääräistä "Penan putki" - firmaa ymmärrän vähän enemmän lämpöpumpuista. Se helpottaa sekä myyntiä, säätöä, asiakkaan opastusta ja jälkimarkkinointia.
Palkansaajana isossa firmassa, ei välttämättä omaa samanlaista motivaatiota laitteiden opiskeluun jne. Valmistajat eivät pahemmin firmoja kouluta pakolla, ja vapaaehtoiseen koulutukseen duunarin laittaminen maksaa sille työnantajalle aina.

Yllättävän moni itselleni tulevista tarjouspyynnöistä on sellaisia, että asiakkaat ovat tehneet pohjatutkimusta ja päätyneet tälle foorumille lueskelemaan.
Taas kollegoilta välillä kuulee juttua että tarviiko siellä foorumilla kertoa kaikkia juttuja, laitteet kiinni vaan ja homma toimii.
(Well, kollegat myös selvästi lukevat foorumia ;))

En itse koe tiedon panttaamisesta olevan mitään hyötyä. Päinvastoin, mitä enemmän keskustelet ja kerrot omia mielipiteitäsi, etkä vain oleta tietäväsi asioita, saatat huomata oppivasi jotain.

Ylös Bottom