Yleinen käsitys foorumista

Status
Keskustelu on suljettu.

kemmola

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Yleinen käsitys foorumista

;D :mad: :eek: ??? ::) joo sanotaan tietoa ja taitoa jaetaan jos osataan.

kaihakki

Vakionaama

Olen oppinut erittäin paljon tältä foorumilta. Loistohomma.
On vaan alkanut pikku hiljaa hiipua. On ehkä avautunut muita foorumeita.

J

jolla

Vieras

siteeraan erästä julkkista joka kommentoi seksielämäänsä
'viime vuonna kerran, tänä vuonna on ollut sitten hiljaisempaa'

pari, kolme vuotta sitten , kun uskalsi jotain kirjoittaakkin oli palstalla vipinää, sitten alkoi härkäpäinen moderointi mikä tappoi vireyden, mutta käänteisesti on taasen hyväksi niille jotka vakavasti hakevat aiheen piiristä 'asiaa'

elävässä elämässä vakavuus ja 100% asiallisuus kuitenkin tappaa, kansa vaatii sirkushuveja

kyllä tästä mielipiteestäni selvän ottaa jos tietää mikä on puolen tuuman putkikierre tai multivibraattorin regulaattorin pinnankiristäjän valvontalaite

kylmäkaasu

Aktiivinen jäsen

Nytkin on 78 vierasta ja 12 jäsentä.
Kyllä tätä alan miehet seuraa vaikka live keskusteluissa panevat aivan lyttyyn, miksi.Pelottaa totuuden kuuleminen aroistakin asioista täältä.
Esimerkiksi aikoinaaan LG:n pumput LämpöAssän asentamat tuhannet pumput sulivat käsiin kun muovirunkoon valunut öljy sulatti koko sisäyksiköt.

Peku 2012

Lämpöpumppu ym energiaharrastelu

Mielenkiintoista keskustelua eri aihealueista ja joskus asian vierestäkin.
Yleisesti ottaen hyödyllinen tiedonjakokanava. Ongelmatilanteissa koitetaan jelpata parhaan mukaan.
Vastaavasti kysellään mitä ei osata. Näinhän se menee usein mukavan jutustelun merkeissä ;)

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA

Parasta ja asiapitoisinta keskustelua Suomessa lämpöpumpuista, energiasta, energiateknologiasta ja jopa rakentamisesta. Ja monesta muustakin asiasta ihan yleisesti.
Pääasiassa käytyjen keskusteluitten asiasisältö on varsin hyvin kansantajuista, siis pienellä perehtymisellä pääsee asioihin mukavasti kiinni tarvitsematta olla asiasta väiteellyt tohtori.
Huumoria mukana näkyy olevan ja moderoijat mielellään sallikoot sen, ja jopa sen laajemmankin käytön. Pieni pilke silmäkulmassa heitetyt jutut ja kommentit ovat mukavasti makeaa ja kritiikki suolaa. Ne tekevät foorumista mukavan seurattavan, mutta asiasisällössä olkoon kuitenkin fokus.
Joku aina silloin tällöin pahoittaa täällä mielensä. Niin teen minäkin aika-ajoin elämän eri osa-alueilla, mutta se kuuluu ainakin minulla osana elämän paletin kirjoon.
Moderointi on ehkä jonkun mielestä tiukka. No, minulle itselleni on kuitenkin huojentavaa että jos jätän arviointikykyni käyttämättä ja heitän liian täräkän kommentin, niin se poistetaan pahennusta aiheuttamasta.

Siis tämä on paras keskustelufoorumi Suomessa! :D

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA

Keskustelu täällä hiipuu aina keväisin kesäksi, kun on pitkät päivät ja ihmisillä muutakin aktiviteettia kuin roikkua netissä. Syksyn ja pimenetien iltojen myötä, ja lämmitystarpeen lisääntyessä, keskustelu taas vilkastuu, joskus jopa kuumenee ;D .
Keskustueluitten rönsyily taas on aivan normaalia - sellaisiahan keskustelut ovat. On eri asia sitten erilaiset paneelit tai muut ajan ja paikan suhteen rajatut tilanteet joissa pitää keskustelun olla tarkasti aikataulussa ja tietyssä kehyksessä.

kemmola

Aktiivinen jäsen

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä Jussi Hirvonen on asiasta mieltä.
Tulehan Jussi ja anna mielipiteesi.

ollikuhta

Aktiivinen jäsen

Lähes päivittäin tulee käytyä, on täällä niin hyviä juttuja. Kuumakallet on monesti hupaisinta antia koko internetissä ja asiaa/tietämystä löytyy myös hyvin ainakin maallikon näkökulmasta.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Olen roikkunut foorumilla alusta asti ja onhan jutut muuttuneet ja aiheet lisääntyneet, keskustelijoiden ydinryhmä silti pitkään pysynyt aikalailla samana.

Ilman tätä foorumia olisi moni kokeilu ja järkevä muutos jäänyt tekemättä itseltäni ja monelta muulta.

Toivottavasti höpinä täällä jatkuu ja uusia jäseniä tulee esittämään ideoitaan muiden käsiteltäväksi.

Ilpisti

Vakionaama

Tämä foorumi on kyllä ollut hyvä tiedonsaanti-kanava, niin pumpun merkkiä/mallia ja asennuspaikkaa miettiessä, ja säätöjä hakiessa. Aivan loistavaa että täällä on ammattilaisiakin antamassa vinkkejä tavallisille kuluttajille.

Huti

Aktiivinen jäsen

Hyvä foorumi tämä on. Jos on kysymyksiä ollut, niin yleensä niihin on myös saatu vastaukset. Omasta mielestä nämä yleiset keskustelut ovat melkein parasta antia. Osa porukkaa käy kyllä niin kuumana välillä että keskustelua on pakko seurata jo hupailumielessä ;D

Aki

Aktiivinen jäsen

Paljon tietoa ja taitoa täältä foorumilta löytyy, monen alan ammattilaisia.

slpoy

Vakionaama

Moderaattoreiden uusien aloituksien tekeminen vie pohjan keskusteluista kuten tämäkin aloitus ensimmäinen viesti " olen useasti kysynyt" Tuskin Kemmola tällaistä aloitusta haluaisi tehdä

roots

Vakionaama

slpoy sanoi:
Moderaattoreiden uusien aloituksien tekeminen vie pohjan keskusteluista kuten tämäkin aloitus ensimmäinen viesti " olen useasti kysynyt" Tuskin Kemmola tällaistä aloitusta haluaisi tehdä
niin...onko tämä(kin) ketju revitty jostain irti?

nackerton

Aktiivinen jäsen

slpoy sanoi:
Ihan hyvä vaan, että offtopic laitetaan välillä poikki.

S

sam123

Vieras

jolla sanoi:
nips
pari, kolme vuotta sitten , kun uskalsi jotain kirjoittaakkin oli palstalla vipinää, sitten alkoi härkäpäinen moderointi mikä tappoi vireyden, mutta käänteisesti on taasen hyväksi niille jotka vakavasti hakevat aiheen piiristä 'asiaa'

nips
Tämä. En nykyään viitsi enää mitään tänne juurikaan kirjoitella. Tämä on hyvä palsta kysyä esim. ruohonleikkurin käynnistysvaikeuksista. 95% postauksista ei liity milläään tavalla lämpöpumppuihin eli kuoleva foorumi. Talvella postaukset lisääntyy kun ilmalämmityshärvelit ei toimi ja kauhistellaan isoja sähkölaskuja sekä annetaan halkolämitysvinkkejä.

Uusi sähkön hinnoittelu sitten aikoinaan vähentää ilmahärveleiden myynnin minimiin. Jonkinlainen kertakäyttökiinalaistenilmastointilaitteidenaikakausi päättyy?

kemmola

Aktiivinen jäsen

Aloitin tämän ketjun ja aivan oikein sploy arvasi, että tekstini typistettiin, vaikka se oli hyvin syväluotaava aloitus.
Käsittääkseni se oli VeSa joka ei käsittänyt asian syvällisyyttä.

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

kemmola sanoi:
Aloitin tämän ketjun ja aivan oikein sploy arvasi, että tekstini typistettiin, vaikka se oli hyvin syväluotaava aloitus.
heh.. ei siihen aloitukseen ole kukaan tällä kertaa koskenut, taitaa olla syksyn sienikoriin eksynyt jotain sopimatonta. Jopa moderaattoreiden editoinnista jää ihan kaikille näkyvä jälki. Ehkä sitten sitä aloitusta on sommiteltu useammassa ruudussa ja lopulta nappia paineltu vähän väärässä..

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen

kemmola sanoi:
Eikö tuo aloitus ole aika syväluotaava? Jokaisen oman mielikuvituksen varaan jää hyvin paljon. En tiedä mikä Venäläisen propagandan kenttätesti on syyttää siitä moderaattoreita

raksa11

Aktiivinen jäsen

Hyvä foorumi, jota tosin hiukan varjostaa Pohjois-Korealainen moderointi.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

raksa11 sanoi:
Ei moderointi nyt ihan Pohjois-korealaista sentään ole ;D. Kyllä tämän kanssa pärjää.

Peku 2012

Joskus nämä tarinat lähtee rönsyilemään ihan huomaamattaan, mutta harvemmin moderaattorien aikaansannoksista mitään pysyvää vahinkoa tulee

Både

Kylmämestari

Ehkei Pohjois-Korealainen moderointi, mutta tasapuolinen se ei ainakaan ole.
Se on huomattu.Eräät nimeltä mainitsemattomat henkilöt kun tuntuu olevan moderoinnin "suojeluksessa"

roots

Vakionaama

Både sanoi:
Se on huomattu.Eräät nimeltä mainitsemattomat henkilöt kun tuntuu olevan moderoinnin "suojeluksessa"
silloha pitää olla maksettuna jossain muodossa 'suojelurahaa' ennen eräpäivän umpeutumista ;)
Eikös maailma tolta pohjalta 'pyöri' ;D

fraatti

Vakionaama

raksa11 sanoi:
Peku 2012 sanoi:
Joskus nämä tarinat lähtee rönsyilemään ihan huomaamattaan, mutta harvemmin moderaattorien aikaansannoksista mitään pysyvää vahinkoa tulee
Sinällään itse kiinnittänyt asiaan myös huomiota. Ketä se haittaa jos jonkun myyntitopikissa keskustellaan mihin myytävä putki soveltuu. No pysyypähän keskustelu ainakin hiljaisena ja ketjut tiukasti asiassaan yhden viestin sisällöllään....

Olen ollut huomaavinani että tässä vuosien saatossa yksi jos toinenkin seuraamani foorumi on näivettynyt tavalla tai toisella. Siitä sitten on paha mennä sanomaan että mistä mahtaa johtua. Tietysti jotain uutta sisältöä tai keskuteltavaa täytyisi aina löytyä koska harvoin kukaan samoista asioista jaksaa jatkuvasti höpistä. Täältäkin foorumilta löytyy todella paljon vanhaa ja hyvää keskustelua aiheesta kuin aiheesta ja saattaa usein olla että samat ihmiset eivät enää innostu höpisemään uudelleen virinnyttä keskustelua samasta aiheesta. Se tietysti plussaa foorumista että löytyy myös muuta höpistävää kuin pelkät lämpöpumput.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

fraatti sanoi:
Se tietysti plussaa foorumista että löytyy myös muuta höpistävää kuin pelkät lämpöpumput.
Nimen omaan näin. Ihmettelen jos jotain ottaa kalloon jos keskustellaan muusta kuin pumppuasioista.

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Både sanoi:
Mikään ei ole koskaan tasapuolista. Olen skidille sanonut että elämää ei kannata mitata tikulla - aina joku saa enemmän tai vähemmän kuin sinä. Tämä pätee myös virtuaalielämään, minusta.
Mutta väitän että yritys tasapuolisuuteen on kova vaikka moderointi pohjautuu tarveharkintaan.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Eipä moderointi ole ainakaan minua rassannut, vaikka joskus olen (aika herkästi) jäähylle joutunutkin.

eepponen

Aktiivinen jäsen

Minusta tämä on pysynyt vuosien saatossa riittävän asiapitoisena ja vaikka viestiketjuja on todella paljon niin kyllä täältä tiedon löytää.

J

jolla

Vieras

jos siihen mennään että vain 'asiaa' saa kirjoittaa, mille nyt tuntuu kun lueskelin tätä, niin minun täytynee lopettaa kait kaikki kirjoittelu kun ei edes ole lämpöpumppua mistä sitä jutunjuurta irtoaisi, joten olen muiden palstalaisten ja moderaattoreiden riesaksi roikkunut täällä, kirjoitellut ruohonleikkureista ym. muusta jonninjoutavasta kun palsta on pyhitetty vain 'aiheeseen liityvään' keskusteluun, ymmärrän. kiitos kuitenkin, olen saanut paljon täältä harrastukseeni vaikka se ei olekaan lämpöpumppu. mutta ei murhetta vaikkei äidinkielellä olevia palstoja enää juurikaan harrastajille ole, kait se on liki seitenkympisenä tuo lontoonmurrekin otettava haltuun.............yritän vastedes pysytellä asiassa......näin kesällä tää ei ole uudenvuodenlupaus.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Liiallinen asiallisuus on keskustelufoorumin tuho.
Koita Jolla sinnitellä täällä vaan. ;)

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

jolla sanoi:
jos siihen mennään että vain 'asiaa' saa kirjoittaa, mille nyt tuntuu kun lueskelin tätä, niin minun täytynee lopettaa kait kaikki kirjoittelu kun ei edes ole lämpöpumppua mistä sitä jutunjuurta irtoaisi, joten olen muiden palstalaisten ja moderaattoreiden riesaksi roikkunut täällä, kirjoitellut ruohonleikkureista ym. muusta jonninjoutavasta kun palsta on pyhitetty vain 'aiheeseen liityvään' keskusteluun, ymmärrän. kiitos kuitenkin, olen saanut paljon täältä harrastukseeni vaikka se ei olekaan lämpöpumppu. mutta ei murhetta vaikkei äidinkielellä olevia palstoja enää juurikaan harrastajille ole, kait se on liki seitenkympisenä tuo lontoonmurrekin otettava haltuun.............yritän vastedes pysytellä asiassa......näin kesällä tää ei ole uudenvuodenlupaus.
Ei kukaan ole tainnut määritellä mikä ON asiaa. Kyse on pikemmin siitä, että jotain Asiaa käsittelevään aiheeseen ei ihan muuta turhaa tarinaa keskelle Asiaa koskevaa keskustelua juuri huolita vaan ne viestit siirretään jonnekin jos ne huomataan.. melkein mistä vaan risusilppurista voi kyllä oman aiheensa aloittaa varsinkin täällä yleisellä puolella, mutta jostain ilpin merkkikohtaisesta haarasta moinen aihe sitten lentää pois armotta.. on siinä oma logiikkansa kuitennii.

J

jolla

Vieras

VesA sanoi:
Ei kukaan ole tainnut määritellä mikä ON asiaa. Kyse on pikemmin siitä, että jotain Asiaa käsittelevään aiheeseen ei ihan muuta turhaa tarinaa keskelle Asiaa koskevaa keskustelua juuri huolita vaan ne viestit siirretään jonnekin jos ne huomataan.. melkein mistä vaan risusilppurista voi kyllä oman aiheensa aloittaa varsinkin täällä yleisellä puolella, mutta jostain ilpin merkkikohtaisesta haarasta moinen aihe sitten lentää pois armotta.. on siinä oma logiikkansa kuitennii.
täytyy olla realistinen myös arvioitaessa (analysoitaessa) omia kirjoituksiaan, jos laitan kuvia puhki palaneesta kiukaasta ja juttua päälle, ei sillä ole mitään tekemistä 'asian' (siis tämän palstan kannalta) kanssa

Peku 2012

jolla sanoi:
Älä nyt Jolla heitä kirvestä kaivoon. Kyllä täällä voi heittää tarinaa muustakin, kuin vuotavista laippaliitoksista, rämisevistä kompressoreista tai perseelleen tehdyistä takuukorjauksista.
Kyllä uutta aihetta voidaan aloittaa vaikka kurasaappaista tai siitä puhkipalaneesta kiukaasta.
Kuten olet huomannutkin, kommentteja sekä lukukertoja löytyy :)

jussi

Vakionaama

Niin, onhan täällä alueet. Jos ei kiinnosta muut aiheet, niin kannattaa välttää tökkimästä "yleistä keskustelua" kohtaa. Eikä valittaa sen olemassaolosta.

mk

Aktiivinen jäsen

fraatti sanoi:
Olen ollut huomaavinani että tässä vuosien saatossa yksi jos toinenkin seuraamani foorumi on näivettynyt tavalla tai toisella.
Perusongelma lienee, että moderaattorit herää liaan myöhään.

Alussa uusi on aktiivinen ja värikäs.
Seuraava taso on suunnilleen sellainen jossa kaikenlaiset luonnevikaiset ja maanikot saa liikaa palstatilaa ja snr heikkenee niin, että osa kyllästyy etsimään sitä signaalia.
Lopulta ylläpito aktivoituu mutta silloin on jo suunnilleen liian myöhäistä.

Tämä siis omakohtaisena kokemuksena vuosien saatossa ja kansainvälisestikin.

Status
Keskustelu on suljettu.
Ylös Bottom