Zequen 9000E + 500L + aurinkokeräimet

Zeque

Aktiivinen jäsen
Vs: Zequen 9000E + 500L + aurinkokeräimet

Syyskuun sateet rokottivat aurinkolämpöä, ei tullut mittariin kuin 180 kerättyä kwh:a. Talvi tulee... Noh pumput pyörii niinkuin pitää ja lämmintä riittää. Niin, tuon puhallusvillan lisäksi kesän operaatioihin kuului ulko-ovien vaihto, kovasti tuntuvat olevan tiiviimpiä kuin vanhat mutta talvi näyttää. Ensimmäisiä pakkasia odotellessa.

-Z

Zeque

Aktiivinen jäsen
Vs: Zequen 9000E + 500L + aurinkokeräimet

Jaa'a, viime vuoteen verratuna kulutusta oli pari sataa kwh:ia enemmän nyt lokakuussa. Toivotaan, että astepäiväluvulla korjattu kulutus kertoisi parempaa. Muuten täytyy koneissa olla jtn häikkää kun taloa on lisäeristetty ja ovia vaihdettu viime vuodesta.

Aurinko armas on pysynyt tiivisti pilvessä eli kennot ovat olleet pelkästään katon koristeena jo pari kuukautta, ehkä sitten maaliskuussa taas.

-Z

Zeque

Aktiivinen jäsen
Long taim nou sii.

Nyt se sit posahti tuo ulkoyksikkö. Pitkään se kesti kovaa ajoa.

Mitähän sitä tilalle keksisi, ultin se versace vaimikäseoli? Ehkä Koko setti uusik varaajaa myöten? Ehkä?

Täytyy taas paneutua tähän asiaan, jos vaikka kehitys olisi kehittynyt tässä muutamaan vuoteen.

-Z

Zeque

Aktiivinen jäsen
Reikä höyrystimessä, kai tää oli oikea termi ulkoyksikölle. ;) Ei viitti vaihtaa, tuskin saa osiakaan. Ja ei ole tarpeeks pellepelottoman vikaa, että osais itse vaihtaa.

Muutenhan toi setti kävi ja kukkui erinomaisesti.

N. parin tonnin edestä/vuosi tullu hyvää verrattuna alkuperäisiin kulunkeihin. Eli laitteisto-säästö= n. 15k€ Jos tuosta saa vielä hieman kotivakuutuksesta takaisin ja tuon versacen "bolt on" tuohon olemassaolevaan systeemin niin. Jo vain.

Mutta... Riittääkö tuo minulle, haluanko uudenpaa tekniikkaa, olisiko se parempaa?

Kysymyksiä, kysymyksiä... Ja niin vähän rahaa... :D

-Z

Edittiä, niin, jos jollain on joku ajatus mikä voisi korvata tuon systeemin niin ehdotuksia otetaan vastaan.

Viimeksi muokattu:

Zeque

Aktiivinen jäsen
Jees.

Ehkä aika uusia koko systeemi. Oumanin ohjaama kontaktori kärähti vkonloppuna. Suli koko systeemi kytkentärasian sisään. Karmea savu&käry pannuhuoneessa.

Mulla on näköjään kymmenen vuoden kestoisia laitteita... :p

Ei muuten ole vieläkään tullut yhtään tarjousta uusista laitteista. :prkl:

-Z

Zeque

Aktiivinen jäsen
Täytyy laittaa tää aihe hautaan, menee koko setti vaihtoon. On sitten öljypannun liityntäyhteen mutterikin ruostunut miltei olemattomiin. Ei uskalla tönästä yhtään tota varaajaa ennenkuin uudet kilkkeet tulee paikalle. Kymmenen vuoden laitteita mulla....

Toshiban mylly tulee pyörimään pihalle. Asennus menee jonnekin loppukuulle. Täytyy kirjailla kokemuksia kunhan saadaan tulille.

Ylös Bottom