Zubadanin alla jotain kellertävää?

jaasarto

Jäsen
Palautepisteet
1
Tuossa aiemmin aprikoin Zubanin hyötysuhdetta. Löysin TM rakennusmaailman 6/2011 testin jossa vastaavia laitteita testattu käytännössä. En osaa ottaa kantaa tuohon testijärjestelyyn että kuinka hyvin/huonosti vastaa tilannetta verrattuna esim. meidän patterilämmitystaloon. Mutta kyllähän tuo suuri yllätys oli että vuosihyötysuhde voisi olla niinkin huono kuin 1.6. Erityisen huono tuo pelkän käyttöveden teon hyötysuhde +18: ssa.

Capture.PNG
Capture1.PNG

Jolberious

Aktiivinen jäsen
Palautepisteet
49
Joo, ei nuo pienkonemiehet tosiaan suojakaasua käytä. Ainakin muutaman haastatelleena ovat sitä mieltä, että haittaisi muka juottamista.

Kyllä minä vaan olen käyttänyt suojakaasua pienkylmän vehkeitä juottaessanikin. Huoltoportti kannattaa samalla laittaa. (Laittoiko sinulle?)

Noissa on aika mitättömät paineet (< 3 bar(g)) että ehkä siksi eivät koeponnista? Imupuolihan noissa on peräti alipaineinen.

Aika harva kylmämieskään osaa sitä mittarin käyttöä oikein vakuumissa. Osa harrastaa kaikenmaailman epätarkkoja analogimittareita kun eivät osaa ressukat käyttää tarkkaa digitaalista tyhjömittaria oikein. Niitä hermostuttaa liian tarkka mittari.
Näin mullekin asia perusteltiin. Toisaalta, pakastimeen kun kompuranvaihto meni takuun piikkiin, niin oli pakko kysyä että kuinka pitkä takuu työllä on, kun itse en öitäni nukkuisi kunnolla ilman typen käyttöä..

Huoltoportin laittoi kyllä.

Mikäli huoltomittarisarjan lisäksi näkee tyhjiömittaria jollakin käytössä, on se pääsääntöisesti 0-1000mbar mittari, ja koska 1mbar on 100 pascalia, saa melkoinen guru taas olla että sieltä pystyy katsomaan, millaisella tahdilla tyhjiöinti onnistuu ja pysyykö alle 270pascalin (mielellään 50-100pascalin väliin) yli 1h..
Ehkä se on se ammattiylpeyden puute ja ajatus "näin on tehty viimeiset 40vuotta, turha tehdä mitenkään muuten".

(Moniko on nähnyt, tai kuullut että normi ILPin asennuksessa järjestelmä on ponnistettu typellä ensin?)

Ylös Bottom