Itse teen tuota välillä kun navin äänet eivät edes osu ihan kohdilleen. AI navigaattori osaisi antaa opastukset juuri oikealla kohdalla ja vain tarpeeseen. Kun on pelkkä kartta näkyvissä voi siitä katsoa onko yhä oikealla tiellä kun alkaa asia epäilyttää.Navigaattorilla voi ajaa myös niin kuin itse teen, että pidän opastusäänen mykistettynä. Silloin pitää itse seurata mittariston keskellä näkyvästä kartasta (tai pelkästä opasteesta, jos kartta piilotettu) milloin on aika kääntyä. Ei tule mitään turhia ennakointeja, kun näkyvät opasteet eivät muutu risteystä lähetyttäessä oikeastaan mitenkään.
Puoli kilometriä ennen ryhmittymiskohtaa 100 alueella vauhti putoaa 80 kun navi alkaa ilmoitella 500m kuluttua ryhmity oikealle...
Itse en tee tuollaista siksi, että asiaan liittyisi navigaattori, vaan siksi, että jos en tiedä tarkalleen, missä liittymä on, ja takana tulee joku puskurissa kiinni, niin en halua, että joudun tuossa tilanteessa tekemään äkkijarrutuksen, sitten kun se liittymä viimein ilmestyy näkyviin. Hidastamisen tarkoitus on vihjaista takana tulevalle, että nyt olisi oiva tilaisuus mennä ohi.