Varastopunkit

Husky

Hyperaktiivi
Mielestäni kyseessä salaliittoteoria, onko joku eri mieltä tai oikeita todistettuja kokemuksia?

Joskus jo 20v sitten törmäsin ko. teoriaan eli jos jollakulla outoja oireita, niin heti oltiin että aha - varastopunkki. Taisi lähteä joku lääkärikin vohkaukseen ja sai pisteet kotiin. Nyt lähipiirissä yksi epäilee varastopunkkia.

Parasta on, että nuo ovat niin pieniä ettei niitä näe (=keisarin uudet vaatteet), joten jos et usko, niin et voi sanoa, ettei niitä näy, kun ne eivät näy. Sitten oli se pakastamisteoria, kun nuo kuolevat pakkasessa kaiketi, mutta sitten vesittyi se että tuolla kokeella voisit vesittää diagnoosin, kun selvisi, että punkki kuolee, mutta allergisoiva materiaali silti jää pakastettuun materiaaliin

Arisoft

Hyperaktiivi
Mielestäni kyseessä salaliittoteoria, onko joku eri mieltä tai oikeita todistettuja kokemuksia?

Ilmeisesti haluaisit kumota kyseisen henkilön epäilemän varastopunkkiallergian eikä tässä ole nyt sekoitettu varastopunkkia pölypunkkiin?

Varastopunkkiallergia on testattavissa laboratoriossa. Sinne siis!

Jule

Vakionaama
No siis kyllähän sitä kaikennäköisiä punkkeja ja kirppuja on jatkuvasti, eikä suurimmasta osasta pääse eroon mitenkään.. Mikä tuon pointti nyt on?

Esäätäjä

Vakionaama
Ja yhtä on homeet, niitä on kaikkialla. Kyse onkin määrästä, kuinka paljon sitä hometta on ja sen toksiineja siinä ilmassa. Homeistakin puhutaan usein on-off, mutta niitä on aina ulkoilmassa ja jos ei ihan umpiossa eletä niin sisälläkin yhtä paljon.
Vaikka leipä on kuinka paistettu ja homeet kuollut niin sopiva olosuhde ja vähän aikaa ja kas leipä on homeessa.

Husky

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja
Tuo home on kuitenkin jossain määrin todennettavissa, mutta varastopunkki on uskon asia.
En kyllä ole kuullut, enkä tullut ajatelleeksi, että ko. allergiaan voisi mitenkään todeta. Tekoäly tosin sanoi, että on rajotteita testaamisessa (ristikkäisvaikutuksia ja tarvitaan kuitenkin lääkärin arvio muista oireista, että voi vasta sitten diagnosoida).

Juu, olisi tarve kumota tämä luulo tässä lähipiirissä.

Lähinnä se, että onko jollakulla todellisia (ei kuviteltuja) kokemuksia varastopunkkiongelmista.

Ja ei, ei mene varasto, nenä, pöly tms punkit sekaisin vaan varastopunkista puhe. Mutta mainittakoon, että Pirkanmaalla on järkyttäviä määriä ollut tavallisia punkkeja keväällä, nyt vaikuttaa vähentyneen. Olen kuullut että taigapunkit vähenevät kesän edetessä

Esäätäjä

Vakionaama
Ihan samanlainen allergiatesti on saatavana sekä homepölylle että varastopunkeille. Kannattaa testauttaa että saa oikeanlaista hoitoa.
Olen nuorena altistunut ilmankostuttimen levittämille homeiden toksiineille, olin joka työpäivän jälkeen niin kipeä ja kuumeessa, lihaksia särki ja oli huono olo. Aamulla taas kunnossa kunnes...
Tämä todettiin työterveyslaitokselle lähetetyistä verinäytteistä.

Olen nyt asunut tässä talossa liki 30 vuotta ja täällä on kaikenlaista ongelmaa, homekoira ei osannut merkata mitään erityistä paikkaa kun jotain homeita on talon rakenteissa, seinän vieriä lähinnä jotenkin ilmaisi. Itse olen näille homeille oireeton, ja olen hyvin vähän sairastanut räkätauteja ja infektioita. Myöskään vaimoni ei näitä sairastanut. Nämä on todella yksilöllisiä kuka millekin on herkkä ja sairastuu.
Purettavaksi tämä kuitenkin on aikanaan myytävä tai purettava itse.

Ode

Aktiivinen jäsen
Olen nyt asunut tässä talossa liki 30 vuotta ja täällä on kaikenlaista ongelmaa, homekoira ei osannut merkata mitään erityistä paikkaa kun jotain homeita on talon rakenteissa,
Meillä on tutkitusti homeessa sekä sädesienessä kaikki seinissä olevat eristeet ja ilmavuotoja seinien sekä laatan läpi. Molemmat muksut ovat todella terveitä. Ei perussairauksia, ei allergioita. Toinen söi ensimmäinen antibiottikuurin 9 vuotiaana ja sekin, koska tuli ihoinfektio haavasta. Itse olen astmaatikko, enkä oireile täällä lainkaan.

Herkimmät kaverit eivät uskalla edes tulla käymään ja oireilevat jos asia tulee puheeksi...

FinnDRZ

Jäsen
Onnittelut, neljänteen viestiin asti pysyi aihe punkeissa. Meillä aikanaan duunissa eräs sankari sai jonkin diagnoosin "sähkötilapunkista"

Husky

Hyperaktiivi
^Löytyy kaikkia epämääräisiä-puoliepämääräisiä tietoja varastopunkeista, mutta todellista tietoa ei ole, joten on uskonasia.

PS testautettavalla on karvapalttoo, ettei prick-testi onnistu enkä nyt tiedä olisiko mahdollistakaan testata itseasiassa muutenkaa, eikä useampikaan lääkäri ole ehdotellut varastopunkkia oireiden syyksi. Nenäpunkit häädettiin hitonmoisella myrkyllä, muttei auttanut

Back
Ylös Bottom