Foorumilaisten lemmikit?

Eräilves

Aktiivinen jäsen
En haulla löytänyt että olisi lemmikeistä ketjua vielä tehty. Yleistä keskustelua lemmikeistä ja niihin liittyvistä asioista?

Itellähän löytyy tälläinen 8v lapinporokoira peto :)

IMG_20240211_193326_192.jpg
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

pökö

Kaivo jäässä
Kissa, ottaa kuvassa ekaa nakinpalaa meillä hyvin varovaisesti. Hiippaili pihassa pitkään ja muutti meille naapurista omatoimisesti vajaa 10 vuotta sitten. Yhä meillä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240314-161343.png
    Screenshot_20240314-161343.png
    540,8 KB · Katsottu: 105

pamppu

Hyperaktiivi
Kissa on sillai outo tapaus ettei siitä oikein saa selvää onko se hiukka pölhö vai pirun viisas. Lemmikkinä se silti vie ihmistä sata-nolla.

Kissa on aina valmis tappamaan omistajansa. Sitten se toki saattaa hetkeksi hairahtaa kun näkee nakinpalan, laserpointterin tai kenties joku rapsuttaa vatsan alta. Mutta huomenna sitten tapetaan kaks kertaa… Ellei sitten…
 

HelaKammo

Vakionaama
No edellisen kommentin jatkoksi, koira pitää alistaa ja hallita, pieniä lienee helpompi, eikä ne chihuahua ja joku tappajakoira kokoansa erota. En ole ns. koiratyyppi, se käskytus ja alistus ei vaan käy luonnolle, siksi olisi se kissa, jos voisi. Nyt on kaloja ja käärme, sekä tuliliskoja.
 

Husky

Hyperaktiivi
Ei koiraa kannata eikä saa alistaa. Rauhallisesti sitä pitää ohjata, niin aika nopeasti oppii. Ja jos on sellainen jota makupala kiinnostaa niin kaikki on helppoa. Sitten on niitä jotka ajattelee linjojaan ja kuntoaan eivätkö makupalat nappaa, mutta rauhallisella yhteistyöllä oppivat kaiken tarpeellisen vaikkei mikään agility lähtisikään ja saattaa vaikka ovikelloon reagoida, eli tarkoitan sellaisia pahempia ongelmia. Käskytystä äänellä tarvitaan kyllä, mutta käsiksi ei saa ollenkaan käydä.

Kissat on kyllä silti kanssa mukavia.
 

VesA

In Memoriam
No edellisen kommentin jatkoksi, koira pitää alistaa ja hallita, pieniä lienee helpompi, eikä ne chihuahua ja joku tappajakoira kokoansa erota. En ole ns. koiratyyppi, se käskytus ja alistus ei vaan käy luonnolle, siksi olisi se kissa, jos voisi. Nyt on kaloja ja käärme, sekä tuliliskoja.
Ei niitä tarvitse alistaa, se touhu on aika pienten piirien harrastus. Koira osaa lukea ihmistä oikein hyvin ja ymmärtää milloin leikitään ja milloin tehdään niinkuin ihminen haluaa - kommunikointi toimii molempiin suuntiin. Toki piskeillä on rajoitteensa, mutta se on enempi yksilökysymys.

Meillä oli esmes koira jonka kanssa lenkillä tai pihalla tuli vastaan kaikenlaista jahdattavaa. Koira ei syöksynyt vaan katsoi olan yli - mitäs tehdään tämän kanssa ? Lopputulos oli että vaikkapa pihan oravanpoikaset ja mökin sorsat jätettiin rauhaan, mutta mustia varislintuja, rusakoita, citykaneja jne sai jahdata.
 

HelaKammo

Vakionaama
No tämä on erittäin koirapainotteinen ketju. Tosiaan kyllä kaikkien tuntemieni osalta jotenkin se oppi pitää pistää alistaen, siis ihminen on se pomo, joka käskee ja koira tekee. Jos ei tee niin häpeää. Tulen toimeen koirien kanssa, mutten voisi kuvitella itseäni siihen asemaan, missä koiranomistajan pitää olla.

Kissa tekee kuin se parhaaksi katsoo.
 

puuteknikko

Vakionaama
Itsellä on ollut kaksi omaa koiraa (toinen nyt 10v), ja molempien kanssa on riittänyt katsoa asema yhden kerran nuorena. Ei niitä ole koskaan tarvinnut mitenkään alistaa, edellinen teki ja nykyinen tekee kun jotain sanoo ihan normaalisti, tai niin kuin VesA tuossa sanoi, lukevat ihmistä paremmin kuin toiset ihmiset. Tuo nykyinen aistii kehonkielen hyvin herkästi, jos on vähänkään takakireyttä tai stressiä ilmassa niin eteisessä lenkille lähtöä odotellessa on koiralla todella kysyvä ilme. Sitten kun laittaa pannan kaulaan ja vähän rapsuttelee korvan takaa, laukeaa tilanne ja koira lähtee häntä heiluen ulos.
 

pamppu

Hyperaktiivi
No tämä on erittäin koirapainotteinen ketju

Mikähän lie jakauma todellisuudessa… Meillä oli aiemmin sekä koira että kissa, about 15 vuotta. Huvin ne tuli toimeen. Tai no, kissahan näytti koiralle kaapin paikan. Ei tommosella 25 kiloisella koiralla mitään jakoa kissaa vastaan :)

Nyt on sitte vaan toi doggi.
 

Husky

Hyperaktiivi
Käykö muiden koirat toistuvasti siileihin käsiksi?

Ite meinaa pyörtyä kun toisella kieli, suu ja kuono piikkejä täynnä.
Seuraus: seuraavana päivänä operaatio tehdään juoksunarussa ilman haukkumista, ettei kukaan huomaa puuttua asiaan.
 

jussi

Vakionaama
Käykö muiden koirat toistuvasti siileihin käsiksi?

Ite meinaa pyörtyä kun toisella kieli, suu ja kuono piikkejä täynnä.
Seuraus: seuraavana päivänä operaatio tehdään juoksunarussa ilman haukkumista, ettei kukaan huomaa puuttua asiaan.
Nää nykyiset, eikä edellinen lappalainen osaa käsitellä siilejä, niillä on reikiä nenässä. Toki oppii nopeesti, ettei koske. Sama rupikonnan kanssa, ei oo ottanu kahdesti suuhun.
Mut näitä edeltänyt sakemanni olikin ihan eri juttu. Sillon täällä oli vielä paljon enemmän siilejä ku nyt. Se veti nenän ja huulet sisään, otti nätisti etuhampailla piikeistä kiinni ja kanto ylärappuselle. Sit tönäs sen pallon pyöriin rappuja alas... Muutaman kerran toi niitä sisälle asti, piti kävellä varovasti hämärissä.
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Käykö muiden koirat toistuvasti siileihin käsiksi?

Ite meinaa pyörtyä kun toisella kieli, suu ja kuono piikkejä täynnä.
Seuraus: seuraavana päivänä operaatio tehdään juoksunarussa ilman haukkumista, ettei kukaan huomaa puuttua asiaan.

Eip ol kokemusta, kun täällä perukoilla ei siilejä ole. Mutta onneksi ei ole käärmeitä eikä punkkejakaa, niin aika huoletta sua mennä.

Ainoastaan maa-ampiaiset sellasia helvettejä että. Monia pesiä saanut tontilta tuhota joka vuosi kun yllätys tulee kävellessä..
 

Husky

Hyperaktiivi
Punkit on pahoja kyllä.
Meillä oli yksi koira, joka ei oppinut rupikonnia välttämään. Aina uudestaan vaahdotettiin suuta ja hoiputtiin tillintallin. Jostain oli tieto, ettei tarvii lääkäriin viedä tai ettei ole hoitoa tuohon.
No tunnin verran ehkä oli sekaisin ja sitten alkoi toeta.
 

jussi

Vakionaama
Punkit on pahoja kyllä.
Meillä oli yksi koira, joka ei oppinut rupikonnia välttämään. Aina uudestaan vaahdotettiin suuta ja hoiputtiin tillintallin. Jostain oli tieto, ettei tarvii lääkäriin viedä tai ettei ole hoitoa tuohon.
No tunnin verran ehkä oli sekaisin ja sitten alkoi toeta.
Oppimisesta on se haitta, et nyt kun konna erehtyy pihaan, niin siitä seuraa silmitön huuto. Puolen metrin päästä. Konna litistyy maahan ja koira huutaa. Se ei lopu muuten ku viemällä jompikumpi väkisin pois siitä.
 
Back
Ylös Bottom