Vaimon vanhassa autossa oli Webasto ja uudempaan pyysi vastaavaa laitetta, työpaikalla kun ei ole lämmitystolppaa eikä tule
Suurin syy on reuma, jääkalikkaan istahtaminen ja ajo kotiin ikkunat ummessa on aika vilpoisaa nyky-autoissa kun eivät lämpiä niin nopeasti kun vanhat
Polttoainetoiminen lämmitin on tehokas/ erittäin kallis keksintö ja työläs asennus autoon missä moottoritilaan ei mahdu edes kaljatölkkiä isompaa...
(Minä joudun kumminkin asentaa sen)
Joten välähti jos tekisi toisinpäin:
Erillinen LFP akku, lataava invertteri, kello sekä pumpulla varustettu moottorin lämmitin (moottorin lämmitin on oltava muutenkin), invertteri saa hoitaa sisätilan lämmityksen (niiden hyötysuhde on aika surkea)
Akku lataukseen öisin
Autossa on jo Defan autolämppäri-liitokset joten on tarpeen vain se erillinen akku-invertteri yksikkö vaikkapa takakontissa
Vähemmällä rahalla jos viitsii uhrata aikaa rakenteluun ja helposti siirrettävä laite muuhun käyttöön
Suurin syy on reuma, jääkalikkaan istahtaminen ja ajo kotiin ikkunat ummessa on aika vilpoisaa nyky-autoissa kun eivät lämpiä niin nopeasti kun vanhat
Polttoainetoiminen lämmitin on tehokas/ erittäin kallis keksintö ja työläs asennus autoon missä moottoritilaan ei mahdu edes kaljatölkkiä isompaa...
(Minä joudun kumminkin asentaa sen)
Joten välähti jos tekisi toisinpäin:
Erillinen LFP akku, lataava invertteri, kello sekä pumpulla varustettu moottorin lämmitin (moottorin lämmitin on oltava muutenkin), invertteri saa hoitaa sisätilan lämmityksen (niiden hyötysuhde on aika surkea)
Akku lataukseen öisin
Autossa on jo Defan autolämppäri-liitokset joten on tarpeen vain se erillinen akku-invertteri yksikkö vaikkapa takakontissa
Vähemmällä rahalla jos viitsii uhrata aikaa rakenteluun ja helposti siirrettävä laite muuhun käyttöön
(Ei voi mitata rahassa)