ARCTIC 25 SULATUSVEDEN MÄÄRÄ

Peku

Jäsen
Mitä olette saaneet 25 Arcticin tuottamaan sulatusvettä? Omani puhissut vuoden ja tuottanut aina vähän vettä, nytkin viimeisten 6 vrk:n aikana vain noin 10 litraa. Ilma vaihdellut kuitenkin +5-(-1:cool: välillä. Koneesta pyynti 21-24 astetta ja puhallus leudolla säällä automaatti, ja pakkasella 2 nopeus. Ei muita lämmönlähteitä. Tosin ilpillä lämmitettävä ala vain 60 neliötä.

Tuppu

Jäsen
Vs: ARCTIC 25 SULATUSVEDEN MÄÄRÄ

Itselläni on toisen merkkinen pumppu ja lämmitettäviä neliöitä on vähemmän. Vettä on tullut leudoilla keleillä (0... +6C) parissa päivässä helposti tuo 10 litraa. Pakkasen puolella mentäessä sulatusveden määrä kyllä on pienetynyt ja muutaman päivän aikana on kertynyt muutama litra ja sekin on ollut jäässä pumpun alla sijaitsevassa paljussa. Ulkoyksikön kenno on ollut ohkaisen kuurakerroksen peittämänä, mutta lämpöä on riittänyt hyvin.

pökö

Kaivo jäässä

Peku sanoi:
Mitä olette saaneet 25 Arcticin tuottamaan sulatusvettä?
Pumppu vaan käy kevyellä kuormalla, ei sen kummempaa. Vettä tulee kyllä jos nostat sisälämpöä mutta se on aika turhaa touhua.

T

tapi65

Vieras

Oli vaimo näköjään laittanut lasten kylpyastian, isoa jäälyhtyä keräämään, oli vuorokaudessa vajaa puolillaan.20 litraa? Allekirjoituksen kone on väärä, pansu lähti ja arctic 9 tuli tilalle. Korjaan kun kerkiin.

juhamat

Aktiivinen jäsen

Peku sanoi:
Mitä olette saaneet 25 Arcticin tuottamaan sulatusvettä? Omani puhissut vuoden ja tuottanut aina vähän vettä, nytkin viimeisten 6 vrk:n aikana vain noin 10 litraa. Ilma vaihdellut kuitenkin +5-(-1:cool: välillä. Koneesta pyynti 21-24 astetta ja puhallus leudolla säällä automaatti, ja pakkasella 2 nopeus. Ei muita lämmönlähteitä. Tosin ilpillä lämmitettävä ala vain 60 neliötä.

Minulla tuli joulun aikaan viikon aikana 80l palju sen verran täyteen että ehkä pari päivää ois vielä menny. Osa oli varmaan tullut toki vesi ja lumisateestakin kun ei ole kovin pitkän lipan alla. Lämmitettävää abaut 66 neliötä.

juhamat

Aktiivinen jäsen

juhamat sanoi:
Minulla tuli joulun aikaan viikon aikana 80l palju sen verran täyteen että ehkä pari päivää ois vielä menny. Osa oli varmaan tullut toki vesi ja lumisateestakin kun ei ole kovin pitkän lipan alla. Lämmitettävää abaut 66 neliötä.

Nyt kun on ollut hyvin pakkasta niin reilussa viikossa samaan astiaan tuli jotain kolmannes tai neljännes nollakelin vesimäärästä.

Caol Ila

Aktiivinen jäsen

Tuollainen reilu litra tulee sulatusvettä kerralla -10 asteen keleissä. 65 litran palju vaati 54 sulatusta tullakseen täyskokoiseksi jäälyhdyksi.

Tässä ketjussa samaa asiaa jo 5v sitten.

http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=10287.0

S

Sampo-T

Vieras

Ne kenellä on puuhaa niin kovasti noiden vesien kanssa niin oliskos ideaa hankkia semmonen astia mikä ei mene rikki sitä lekalla läiskiessä vaan joustaa,ja vetää silti 50 litraa vettä?

Tänään vaan tulin maininneeksi kun olin hevosihmisten kanssa puheilla,että pitäsköhän vinkata pumppufoorumilla ;D
Eli suunta Tokmannille ja kumista hevosenjuomasoikkoa hakemaan :D

Minä annan toistaiseksi valua maahan,siihen se kesälläkin rännistä tulee.Toki ennenkuin siinä hirmuinen luistinrata on,saatan ehkä itsekkin innostua siitä kumipaljusta.

juhamat

Aktiivinen jäsen

Sampo-T sanoi:
Ne kenellä on puuhaa niin kovasti noiden vesien kanssa niin osiko ideaa hankkia semmonen astia mikä ei mene rikki sitä lekalla läiskiessä vaan joustaa,ja vetää silti 50 litraa vettä?

Tänään vaan tulin maininneeksi kun olin hevosihmisten kanssa puheilla,että pitäsköhän vinkata pumppufoorumilla ;D
Eli suunta Tokmannille ja kumista hevosenjuomasoikkoa hakemaan :D

Minä annan toistaiseksi valua maahan,siihen se kesälläkin rännistä tulee.Toki ennenkuin siinä hirmuinen luistinrata on,saatan ehkä itsekkin innostua siitä kumipaljusta.

Ite ostin puuilosta muurauspaljun, kympin makso. Ei oo vielä hajonnu kun jalalla jyskyttää kalikkaa irti. Itellä pumppu takaoven vieressä ni muuten ois jäässä oven vierus.

Back
Ylös Bottom