Auttakaas tän jäähdyttämisen kanssa.

A

Appelsiini

Vieras
Moi!

Meille on keväällä asennettu panan ILP.
Nyt kun tässä on kesä jäähdytelty niin rupesin miettii et miksi olohuoneessa jossa pumppu sijaitsee haisee semmonen pistävä. Yhistelin hajun pumppuun.
Pumppua oon käyttänyt sillain että Cool /Dry mode päällä, ja pitemmäksi aikaa kotoa poistumisen ja yön ajaksi olen pumpun raa'asti vaan sammuttanut.
Ilmeisesti tämä ei olekkaan hyvä tapa toimia?
Nyt sitä olen sitten vähän koittanut "heat" modella sisäyksikköä kuivattaa.

Voisko joku nyt kertoo mulle miten tuo oikeaoppisesti menee eli ns. "Jäähdtyksen jälkeinen kuivaus?"

Kiitos!

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Auttakaas tän jäähdyttämisen kanssa.

Kenno lienee ollut joka kerta läpimärkä kun on sammutettu, olisit antanut olla päällä kokoajan jäähdytyksellä, ei kuivauksella.
Toisissa koneissa on kennon kuivaustoiminto joka lämmittää hetken ja kone sammuu kuivana. Jos panassa ei sitä ole pitää tuo tehdä manuaalisesti tai pitää pelkkää puhallusta päällä, kuivuu se silläkin mutta hitaammin.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Appelsiini sanoi:
Voisko joku nyt kertoo mulle miten tuo oikeaoppisesti menee eli ns. "Jäähdtyksen jälkeinen kuivaus?"

Laiteen voi jäättää jäähdytyksen jälkeen jäähdytykselle. Lämpötilapyynti nostetaan ylös esim. 30-31 ja puhallusta manuaalisesti kovemmalle. Annetaan puhaltaa 1-2 tuntia näin ja sammutetaan laite tämän jälkeen.

A

Appelsiini

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kiitos Pökölle ja Jantille neuvoista!!

Nyt kun yöllä tuota lämmityksellä kuivattelin niin hajut katos ainakin toistaiseksi.

Taitaa siis fiksuin antaa vaa pumpun jauhaa syksyyn asti kunnes ruvetaa ottaa lämpöä irti.

Mites pumput käyttäytyy jos laittaa Cool modessa pyynnin maksimiin ( näytti olevan meillä 30 astetta)?

Loppuuko ulkoyksikön pyörintä ja sisäyksikkö tavallaan kierrättää sisäilmaa?

Morjens_1

Aktiivinen jäsen

Mitsussa oli samaa "ominaisuutta" kun aloittelin helteiden jatkuttua pidempään talon jäähdytystä.

Laitoin hetkeksi lämmitysmoodiin ja lämpötilapyynnin kattoon. Tämän jälkeen hajua ei enää ole tullut, vaikka laite on ollut koko ajan päällä jäähdytysmoodissa jo viikkoja.

Ehkä sammutettuna laitteen kenno oli sen verran viileä, että siihen kondensoitui hieman kosteutta.

pökö

Kaivo jäässä

Appelsiini sanoi:
Mites pumput käyttäytyy jos laittaa Cool modessa pyynnin maksimiin ( näytti olevan meillä 30 astetta)?

Loppuuko ulkoyksikön pyörintä ja sisäyksikkö tavallaan kierrättää sisäilmaa?
juu, muuttuu pelkäksi puhaltimeksi

Back
Ylös Bottom